جانسون: معطل توافق با اتحادیه اروپا نمی مانم

به گزارش مجله نایس پاتوق، لندن - ایرنا:بوریس جانسون نخست جدید وزیر انگلیس گفت ترجیح می دهد تا پیش از سرانجام مهلت خروج این کشور از اتحادیه اروپا به توافق جدیدی با اروپا دست یابد اما اگر نشد بدون توافق کشور را از اتحادیه اروپا خارج می نماید.

جانسون: معطل توافق با اتحادیه اروپا نمی مانم

جانسون در اولین نطق خود در کسوت نخست وزیر انگلیس در مجلس گفت: آماده مذاکره با اتحادیه اروپا هستیم و تمام تمرکز خود را با انرژی و اراده خرج می کنیم تا به توافق برسیم. اما اگر نشد در شرایط مطلوب تر از آنچه تصور می گردد، قرار داریم که بدون توافق اتحادیه اروپا را ترک کنیم.

او ماموریت اصلی دولت خود را تحقق برگزیت تا 31 اکتبر (9 آبان) خواند و در اظهاراتی شبیه به رئیس جمهوری آمریکا گفت می خواهد انگلیس را به بهترین کشور روی زمین تبدیل کند.

نخست وزیر انگلیس مدعی شد که در این راستا میخواهد تا با احترام به رای مردم در همه پرسی برگزیت، اعتماد از دست رفته به سیاست را دوباره احیا کند. وی به شهروندان اروپایی مقیم انگلیس هم اطمینان داد که در دولت او آنها می توانند پس از خروج این کشور از اتحادیه اروپا به اقامت و زندگی در این کشور ادامه دهند.

جانسون گفت تا 31 اکتبر برای آبادانی کشور معطل نمی ماند و کار را از همین امروز شروع می نماید.

او در این رابطه به مواردی چون افزایش یاری هزینه بخش های عمومی، به ویژه آموزش، افزایش تعداد نیروی ها پلیس و سرمایه گذاری در حوزه زیر ساخت اشاره نمود.

نخست وزیر انگلیس مدعی شد که با هدف آبادانی کشور به بهترین مکان برای تحصیل، زندگی و سرمایه گذاری اعضاء کابینه خود را که از سوی گروه های مخالف به تندروهای هوادار برگزیت متهم هستند، انتخاب نموده است.

جانسون عصر دیروز پس از دیدار با ملکه انگلیس و دریافت حکم نخست وزیری راهی خانه شماره 10 خیابان داونینگ استریت شد و تا پاسی از شب کابینه خود را انتخاب کرد.

وی همچنین طی سخنانی در مقابل دفتر نخست وزیری تکرار کرد انگلیس طبق مهلت مشخص شده از سوی اتحادیه اروپا، بدون هیچ اما و اگری 31 اکتبر (9 آبان) با یک توافق بهتر از اتحادیه اروپا خارج خواهدشد.

وی ابراز امیدواری کرد که در 99 روز باقیمانده توافق بهتری را با اتحادیه اروپا به دست خواهد آورد اما اگر نشد، 39 میلیارد پوندی را که در توافق دولت پیشین برای خروج از اتحادیه اروپا مشخص شده بود پرداخت نمی گردد.

هم زمان با این تحولات صد ها تن از مخالفان جانسون دیروز مقابل دفتر نخست وزیر تجمع نموده و شعارهایی را علیه او سردادند. همچنین رهبر حزب لیبرال دمکرات امروز لایحه عدم صلاحیت دولت جانسون را به مجلس ارائه کرد.

جو سوینسون روز پنجشنبه لایحه ای را به مجلس ارائه کرد که اگر پیروز به کسب رای اکثریت نمایندگان بگردد، دولت هوادار برگزیت جانسون پیش از سرانجام مهلت خروج انگلیس از اتحادیه اروپا برکنار گردد. به این ترتیب انتخابات سراسری شروع خواهد شد و در بهترین حالت دولت جدید تا 25 اکتبر یعنی یک هفته پیش از مهلت برگزیت تشکیل خواهد شد.

بر اساس آخرین تصمیم شورای اروپا، انگلیس تا 31 اکتبر (9 آبان) فرصت دارد تا طرح برگزیت را به تأیید مجلس برساند، برگزیت را متوقف یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 249

به "جانسون: معطل توافق با اتحادیه اروپا نمی مانم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جانسون: معطل توافق با اتحادیه اروپا نمی مانم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید