32 مبتلا به آنفلوآنزا در بیمارستان بستری شدند

به گزارش مجله نایس پاتوق، رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: از زمان شیوع بیماری آنفولانزا تاکنون 32 نفر مبتلا به این بیماری در مراکز درمانی ساوه و زرندیه بستری و تحت مراقبت قرار گرفته اند.

32 مبتلا به آنفلوآنزا در بیمارستان بستری شدند

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه با اعلام این خبر اضافه کرد: در این مدت 186 نفر به مراکز درمانی شهرستان های ساوه و زرندیه مراجعه کردند که از این تعداد 148 مورد نمونه برداری شده و منجر به بستری شدن 21 بیمار در بیمارستان شهید مدرس، 8 نفر در بیمارستان تامین اجتماعی شهید چمران و یک نفر در بیمارستان حضرت فاطمه(س) شهرستان ساوه شد و دو نفر نیز در بیمارستان امام رضا(ع) زرندیه بستری شدند.

دکتر عباس نیک روش در مورد آمار بیمارانی که جان خود را بر اثر ابتلا به این بیماری از دست دادند، گفت: متاسفانه تعداد معدودی از بیماران به دلیل ضعف سیستم ایمنی در فرد یا مراجعه دیرهنگام به پزشک، جان خود را از دست داده اند.

وی اضافه کرد: گروه های پرخطر مانند افراد بالای 65 سال، بیماران خاص نظیر بیماران سرطانی و کلیوی، بانوان باردار و بچه ها باید بیشتر مراقب باشند تا به بیماری آنفلوآنزا مبتلا نشوند.

رئیس علوم پزشکی ساوه بر پرهیز از خود درمانی تاکید نمود و اضافه کرد: استفاده خودسرانه از بعضی داروها خطرات جدی برای بیماران دارد و پزشکان نیز باید از تجویز کورتون برای بیماران خودداری نمایند.

وی به آنالیز آخرین شرایط آنفلوآنزا در کمیته آنفلوآنزا ستاد دانشکده علوم پزشکی ساوه و کارگروه سلامت و امنیت غذایی اشاره نمود و اضافه کرد: جلسه کمیته اضطراری آنفلوآنزا در ستاد دانشکده علوم پزشکی برگزار گردید و بر هماهنگی و آمادگی بیمارستانها در خدمات رسانی به بیماران خاص تاکید شد.

دکتر نیک روش با تاکید بر اینکه برای درمان موارد اورژانسی این بیماری مسئله ای وجود ندارد، توضیح داد: تا حد امکان لازم است از ابتلا به آنفلوآنزا بویژه در گروه های پرخطر مانند مادران باردار، بچه ها، سالمندان و بیماران خاص پیشگیری گردد.

وی بیان نمود: آموزش و اطلاع رسانی راه های پیشگیری به گروه های مختلف مردمی در مورد راه های پیشگیری از بیماری بویژه رعایت بهداشت فردی، علائم بیماری و راه های انتقال آن لازم است.

رئیس دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به بروز آنفلوآنزای فصلی گفت: نوعی که در حال حاضر با آن روبرو هستیم، نوع انسانی و فصلی است که تاکنون تعدادی از مردم شهرستان را مبتلا نموده است.

دکتر نیک روش از مردم خواست با آغاز علایمی از قبیل تب بالا و بدن درد، گلو درد، آبریزش بینی و ... به پزشک مراجعه نمایند و از خود درمانی پرهیز نمایند.

رییس دانشکده علوم پزشکی مهمترین راه مقابله با آنفلوآنزای فصلی را، پیشگیری و رعایت بهداشت دانست و اضافه کرد: شستشوی مرتب دست، رعایت فاصله یک متری افراد مبتلا با افراد سالم و ... از موارد کلیدی پیشگیری است.

وی از پزشکان خواست در صورت مراجعه بیماران، از تجویز داروهای کورتونی که علائم ظاهری را کاهش داده ولی در سیر بیماری کمکی نمی کند و ممکن است باعث گردد بیماری بطور پنهان پیشرفت نموده و موجب شدت آن گردد، خودداری نمایند.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 دی 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 608

به "32 مبتلا به آنفلوآنزا در بیمارستان بستری شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "32 مبتلا به آنفلوآنزا در بیمارستان بستری شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید