2 میلیون خانه خالی در تور مالیاتی قرار گرفتند

به گزارش مجله نایس پاتوق، وزیر راه و شهرسازی گفت: طرح اقدام مسکن ملی را در جهت نهضت خانه سازی شروع نموده ایم، در این باره یک میلیون و 600 هزار نفر در کشور ثبت نام نموده اند که 50 درصد یعنی 800 هزار نفر واجد شرایط هستند. وی گفت: با طراحی سامانه جامع املاک و اسکان، 2 میلیون مسکن خالی کشور شامل مالیات می شوند که با این فرایند بخش زیادی از مسائل برطرف می گردد.

2 میلیون خانه خالی در تور مالیاتی قرار گرفتند

جهت دریافت خدمات پتینه سقف منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از تسنیم، محمد اسلامی در جمع خبرنگاران در مورد اقدامات اساسی در جهت برطرف مشکل مسکن گفت: گرانی مسکن و اجاره، متاثر از شرایط بخش مسکن نیست و اتفاقاتی که در بازار موازی می فتد روی آن اثر دارد.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: وقتی صحبت از نرخ تورم به میان می آید، افراد در بخش کالا و خدمات به دنبال جلوگیری از ریزش سرمایه هستند و بازار مسکن نیز از این شرایط تاثیر می پذیرد.

وی توضیح داد: در جهت برطرف مسائل مسکن، راه چاره هایی در دست اقدام است تا برای جامعه هدف در جهت صاحب خانه شدن با اهتمام ویژه برنامه ریزی کنیم.

اسلامی بیان نمود: طرح اقدام مسکن ملی یکی از این طرح هاست که آن را در جهت نهضت خانه سازی شروع نموده ایم، در این باره یک میلیون و 600 هزار نفر در کشور ثبت نام نموده اند که 50 درصد یعنی 8 هزار نفر واجد شرایط هستند.

وی گفت: این افراد می توانند با تکمیل پفراینده و معرفی به بانک، صاحب خانه شوند، در جهت اقدام مسکن ملی در قم 10 هزار مسکن هدف گذاری شده که فرایند آماده سازی زمین و تجهیز کارگاه در چند ماه گذشته پیموده شده است.

وزیر راه و شهرسازی عنوان نمود: یکی دیگر از اقدامات سامانه جامع املاک و اسکان است که آماده سازی شده و در اختیار سازمان امور مالیانی است که از واحد های مسکونی خالی، مالیات اخذ کند و سرمایه ملی را از حبس صاحبان املاک دربیاورد.

وی گفت: با طراحی سامانه جامع املاک و اسکان، 2 میلیون مسکن خالی کشور شامل مالیات می شوند که با این فرایند بخش زیادی از مسائل برطرف می گردد.

اسلامی توضیح داد: گام دوم این است که افرادی که خانه آماده و پروژه نیمه تمام یا زمین دارند در جهت مولد سازی مسکن، اقدام نمایند.

وی گفت: جریان عرضه مسکن تسهیل می گردد و برای دهک های یک و دو به وسیله سازمان های حمایتی 5 هزار مسکن ساخته می گردد و دهک های 3 تا 7 نیز از مسکن برخوردار می شوند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: اهتمام ویژه ای در تکمیل مسکن مهر در قم داشته ایم و امروز می توانیم خاتمه مسکن مهر را اعلام کنیم و 43 هزار واحدی که مسکن مهر در قم مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی بیان نمود: البته یک 250 واحدی در قم دارای مسائل قضائی است که 95 درصد پیشرفت دارد و با پیگیری استاندار و معاونت عمرانی و دادستان قم پروژه مشخص تکلیف می گردد و چیزی به نام مسکن مهر باقی مانده در قم نخواهیم داشت.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 17 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 995

به "2 میلیون خانه خالی در تور مالیاتی قرار گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "2 میلیون خانه خالی در تور مالیاتی قرار گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید