برای بعضی پست های استانداری تهران 50 مصاحبه اجرا شده است ، به ازای هر 4 نفر، یک خودرو در تهران وجود دارد

به گزارش مجله نایس پاتوق، منصوری گفت: میانه سنی مدیران منصوب شده در دولت حداقل 10 سال جوان تر از مدیران سابق است که این نشاندهنده شکل گیری بدنه جوان مدیریتی در کشور است.

برای بعضی پست های استانداری تهران 50 مصاحبه اجرا شده است ، به ازای هر 4 نفر، یک خودرو در تهران وجود دارد

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، محسن منصوری روز چهارشنبه در نخستین نشست خبری خود با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر، گفت: از مجموع این تعداد پروژه، 472 پروژه طرح های اقتصادی هستند که به طور مستقیم در حوزه های صنعت، معدن، کشاورزی و اشتغال اجرا و عملیاتی شده است و اعتبار آن ها به بیش از 12 هزار و 768 میلیارد تومان می رسد.

وی اضافه نمود: 22 هزار میلیارد تومان اعتبار نیز مربوط به طرح های عمرانی است که مجموع این پروژه ها گام موثری برای کاهش بیکاری در سطح استان خواهد بود.

منصوری اضافه نمود: آنچه که در ایام دهه فجر باید تداعی گردد، خدمات، اقدامات، ارزش آفرینی ها و مجموعه اقداماتی است که به وسیله دولت های مختلف و نظام جمهوری اسلامی انجام گرفته است.

وی یادآورشد: ما میراث دار یک اتفاق بزرگ و انقلاب اسلامی هستیم و به تعبیر امام حفظ این انقلاب از اوجب واجبات است؛ برای حفظ این انقلاب، طراحی ها و اقدامات مختلفی باید محقق گردد که بخشی از این اقدامات در بدنه اجرایی و مدیریتی دولت ها باید شکل بگیرد.

منصوری گفت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم، موجی از امید در میان مردم ایجاد شد، مردم به راستی انتظار و مطالبه به جای گره گشایی در حوزه های مختلف سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را دارند.

استاندار تهران گفت: ما هم خود را مکلف می دانیم که با استفاده از نیرو های کارآمد جهادی، انقلابی، مومن و پای کار، جوان و شبانه روزی، به این مطالبات مردم پاسخ دهیم و این انتظارات را در راستای درس آموزی های معمار کبیر انقلاب پیش ببریم.

وی گفت: درسی که امام به ما داد، درس اعتماد و تکیه به مردم، ساده زیستی، کوشش شبانه روزی، مدیریت توام با اخلاص و عمل، شجاعت، اقدام و پرهیز از سخت گفتن بدون اقدام بود.

جوانگرایی مهمترین مولفه انتصابات

منصوری ادامه داد: در حوزه سیاسی و اجتماعی و تقسیمات کشوری که خط مقدم و پیشانی حرکت های مدیریت استان است، شاهد تغییر و تحول و برنامه ریزی های جدی هستیم و مطالبه ما به عنوان دولت تازه، ترمیم، بازنگری، تقویت و اصلاح ساختار های مدیریتی و متناسب سازی بدنه مدیریتی با اهداف دولت است.

استاندار تهران گفت: به غیر از روسای دستگاه ها، ادارات کل و مدیران اجرایی که به طور مستقیم به وسیله وزارت مشخص و منصوب می شوند، حدود 200 جایگاه مدیریتی را شخص استاندار به طور مستقیم حکم می زند.

وی گفت: از این 200 جایگاه مدیریتی، بیش از 100 انتصاب تازه داشتیم که به طور میانه هر 2 روز یک انتصاب در مجموعه استانداری تهران برای دستگاه های تابعه، ادارات ستادی و شهرداری ها شکل گرفته و در استان تهران این کار در یک فاصله زمانی منطقی اتفاق افتاده است.

منصوری اضافه نمود: در مورد تمامی انتصابات یک ارزیابی دقیق و کارشناسی شکل گرفته است و کمیته ای به عنوان کمیته ارزیابی فعالیت نموده و با افراد مصاحبه علمی و مسئولیتی نموده اند و سعی شده تا به برترین گزینه ها برسیم.

استاندار تهران تاکید نمود: یکی از شاخص های مد نظر ما، جوانگرایی و جوانسازی بدنه مدیریتی بود که امروز می توان با افتخار گفت که میانگین سن مدیران تازه منصوب در مجموعه استانداری تهران و فرمانداری های تابعه، حداقل 10 سال جوانتر از مدیران سابق شده است و این فرصتی برای ایجاد یک سرمایه مدیریتی برای کشور محسوب می گردد.

وی اضافه نمود: برطرف مسائل اجتماعی و موضوع آسیب های اجتماعی از دغدغه های جدی رهبری و از مطالبات مردم از دولت است، مباحثی از جنس حاشیه نشین، بچه ها کار، اعتیاد و طلاق از مطالبات جدی شهروندان محسوب می گردد.

منصوری یادآورشد: از ابتدا موضوع تشکیل قرارگاه اجتماعی استان در دستور کار نهاده شد و در سطح شهر تهران نیز این مسئولیت به شهرداری واگذار شد.

استاندار تهران اظهارداشت: در تمام شهرستان ها نیز با مسئولیت فرماندار و عضویت دستگاه های مرتبط این قرارگاه شکل گرفته و حل مباحث اجتماعی به عنوان محور فعالیت در دست پیگیری است.

وی یکی از اقدامات در دست انجام را حل مساله پر چالش تقسیمات کشوری برشمرد و گفت: استان تهران به علت تراکم بیش از حد، دچار چالش های متعدد تقسیمات کشوری است و گاه باعث شده که در یک نقطه سه دستگاه متفاوت اعمال نظر نمایند و مدیریت نمایند و از راه چاره های آن اصلاح مساله تقسیمات کشوری است.

منصوری ادامه داد: کارگروهی برای حل مساله تقسیمات کشوری استان تهران شکل گرفته که معاونت سیاسی آن را با جدیت دنبال می نماید.

تهیه طرح جامع ساماندهی اتباع خارجی

استاندار تهران گفت: در استان تهران به لحاظ شاخص های امنیتی، مشکل شاخصی و مسائل سازماندهی شده نداریم و امروز تهران به عنوان ام القرای دنیا اسلام، از امن ترین مرکز های دنیا منطقه و بلکه دنیاست.

وی توضیح داد: معتقدیم که امنیت تهران، امنیت کشور و منطقه است و از همین جهت هماهنگی قابل قبولی در شورای تامین وجود دارد و به طور مستمر اقدامات امنیتی و اطلاعاتی انجام می گیرد.

منصوری با بیان اینکه یکی از مسائل مهم تهران حضور اتباع بیگانه و مهاجران است، ادامه داد: اکنون برآورد اولیه حضور بیش از 1.5 میلیون نفر اتباع بیگانه در استان تهران است که این جمعیت در هیچ کدام از آمار ما ثبت و ضبط نمی شوند در عین حال که از خدمات مختلف استان استفاده می نمایند و این مساله نکات مدیریتی را در سطح استان ایجاد می نماید.

استاندار تهران با اشاره به تهیه طرح جامع ساماندهی اتباع خارجی از مهمترین اقدامات استانداری در این زمینه، گفت: اگرچه رئیس جمهور برای ساماندهی اتباع خارجی دستور تشکیل سازمانی مجزا را داده اند، اما در تهران تهبه و تدوین چنین طرحی در دست اقدام است.

منصوری تاکید نمود: نگاه ما به اتباع تهدید محور نیست و فرصت محور است.

پیگیری مساله ترافیک و آلودگی هوای تهران

منصوری مشکل ترافیک و آلودگی هوا را دو مشکل عمده تهران ذکر کرد و گفت: این 2 مساله، موضوعاتی نیستند که بتوان در کوتاه مدت حل کرد، اما ریل گذاری و پیگیری برای برطرف آن ها را شروع نموده ایم.

وی لحاظ مولفه های حل این مسائل در برنامه بودجه سال جاری را از اقدامات قابل توجهی در این زمینه خواند و اضافه نمود: در بودجه 1401 برای کاهش آلودگی هوا و ترافیک که 2 بخش بهم پیوسته هستند، اعتبارات خوبی برای توسعه حمل و نقل ریلی و نوسازی ناوگان تاکسی رانی گذاشته اند.

منصوری بیان نمود: در شهر تهران بیش از چهار میلیون خودروی پلاک بومی، بیش از 500 هزار خودروی پلاک شهرستان، بیش از 4.5 میلیون موتورسیکلت داریم و گاه موتورسیکلت های کاربراتوری به اندازه چند خودرو آلودگی فراوری می نمایند.

بازار بزرگ 20 میلیونی مصرف در تهران

استاندار تهران با اعلام اینکه این استان صنعتی ترین استان کشور بوده و بیش از 22 درصد صنایع کشور در این استان مستقر است، گفت: 70 درصد گردش اقتصادی کشور در این استان بوده که یک فرصت بزرگ اقتصادی به شمار می آید.

وی اضافه نمود: مجموعه استان با احتساب اتباع، بیش از 15 میلیون نفر جمعیت دارد و با در نظر گرفتن همجواری استان البرز که جمعیت آن با تهران در هم تنیده است، نزدیک به 20 میلیون جمعیت در آن ها متمرکز است که بازار بزرگ مصرف محسوب می گردد.

منصوری یادآور شد: گردش اقتصادی بسیاری از صنایع کشور در استان تهران در جریان است و بر همین اساس سعی کردیم تمام نشست های مرتبط با این حوزه به شکل منظم دنبال گردد.

تحقق 104 درصدی تعهد اشتغال استان تهران

استاندار تهران گفت: با پیگیری های انجام گرفته، 104 درصد از تعهد 96 هزار نفری تعهد اشتغال این استان برای سال 1400، طی 10 ماه محقق و برای 99 هزار و 124 نفر اشتغالزایی شد.

وی گفت: استان تهران، در سه ماهه سوم، رتبه نخست را در بین استان های کشور در برگزاری جلسات کارگراه تسهیل و برطرف موانع فراوری داشته است.

منصوری گفت: احیا و فعال سازی 351 واحد صنعتی و فراوریی راکد و نیمه فعال از دستاورد های برگزاری ستاد تسهیل و برطرف موانع فراوری، است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 فروردین 1401 بروزرسانی: 5 فروردین 1401 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1968

به "برای بعضی پست های استانداری تهران 50 مصاحبه اجرا شده است ، به ازای هر 4 نفر، یک خودرو در تهران وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برای بعضی پست های استانداری تهران 50 مصاحبه اجرا شده است ، به ازای هر 4 نفر، یک خودرو در تهران وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید