کاردرمانی در شرق غرب و شمال تهران

به گزارش مجله نایس پاتوق، کاردرمانی از شاخه های علوم پزشکی می باشد که در زمینه توانبخشی بچه ها و بزرگسالان با احتیاجهای خاص فعالیت می کند. مرکز کاردرمانی دکتر صابر در دو شعبه فعال کاردرمانی شرق تهران و غرب تهران به ارائه خدمات جامع توانبخشی به بیماران مشغول می باشند. جناب آقای صابر با بیش از 16 سال تجربه در حیطه توانبخشی و باز توانی بچه ها و بیماران بزرگسال در حیطه نورولوژیک فضایی را مهیا نموده اند که تمامی خدمات مورد احتیاج بیماران از قبیل خدمات درمانی، یاری آموزشی، تست های تخصصی، وسایل و تجهیزات یاریی و اسپیلنت های مورد احتیاج را به صورت یکجا فراهم کنند.

کاردرمانی در شرق غرب و شمال تهران

کلینیک کاردرمانی غرب تهران در منطقه سعادت آباد و مرکز کاردرمانی پایا در پاسداران این امکان را برای مراجعین منطقه شمال تهران ایجاد کرده است که بدون فوت وقت از خدمات مرکز کاردرمانی دکتر صابر بهرمند شوند. فضای درمانی بالغ بر 500 متر مربع در هر شعبه با همکاری 48 نیروی کادر درمانی مجرب شامل کاردرمانان، گفتار درمانان و روانشناسان با تجربه به همراه همکاری پزشکان مغز و اعصاب و روانپزشک کودک تیم درمانی کاملی را بوجود آورده است که به صورت جامع تمام نیازهای بیمار را پوشش می دهند. مرکز کاردرمانی شمال تهران دکتر صابر شامل بخش های تخصصی متفاوتی می باشد که با صورت اجمالی توضیح داده می شود.

کاردرمانی بزرگسالان در شرق، غرب شمال تهران

کاردرمانی جسمی در حیطه بزرگسالان با اختلالات نورولوژیک مانند آسیب های مغزی، سکته ، ضایعات نخاعی، بیماری پارکینسون و ام اس ، تومورهای مغزی و... فعالیت می نماید. مکانو تراپی، تقویت عضلات و تمرینات کششی باعث حفظ توانایی های عضلانی بیمار و جلوگیری از دفورمیتی های اسکلتی می شود. آب درمانی از دیگر خدمات مرکز می باشد که شرایطی را فراهم می نماید که بیمار به صورت تخصصی از خواص درمانی آب بهرمند شود. تمرینات کاردرمانی ذهنی جهت بیماران با آسیب مغزی ، سالمندان و بیماران آلزایمر ارائه می شود.

کاردرمانی جسمی در شرق، غرب و شمال تهران

کاردرمانی جسمی در بچه ها برای بچه ها فلج مغزی، بیماریهای مادرزادی مانند دیستروفی و بعلاوه مسائل اسکلتی مانند، پا پرانتزی و صافی کف پا انجام می شود. تمرینات کاردرمانی در این حیطه به کودک در بهبود مهارت های حرکتی و استقلال در حرکات یاری می نماید.

کاردرمانی ذهنی در شرق، غرب و شمال تهران

در بچه ها اوتیسم، سندروم داون، بیش فعالی و نقص توجه، خدمات کاردرمانی ذهنی در جهت افزایش توجه، بهبود مهارتهای شناختی و ادراکی، پردازش اطلاعات ، بهبود حافظه انجام می شود. کاردرمانی ذهنی به بهبود سطح هوشیاری بچه ها و قدرت ادراک و تحلیل آنان یاری بسزایی می نماید و بچه ها را برای ورود به مدرسه و مهارت های پیش دبستانی آماده می سازد .

ماساژ درمانی

ماساژدرمانی از دیگر خدمات کاردرمانی شرق و غرب و شمال تهران که به صورت تخصصی در زمینه کاهش مسائل حسی بچه ها، آرام سازی، کاهش درد های عضلانی و بهبود حس عمقی عضلات و مفاصل فعالیت می نماید.

بازی درمانی شرق، غرب و شمال تهران

بازی زبان کودک برای ابراز احساساتش می باشد. بازی درمانی یکی از راه های درمانی مفید در اختلالات رفتاری و مسائل روانشناسی بچه ها می باشد. متخصصین بازی درمان مرکز کاردرمانی دکتر صابر با ارائه بازی های متنوع بچه ها را در جهت ایجاد رفتار مناسب و حساسیت زدایی تدریجی در جهت کنترل استرس، کاهش رفتارهای وسواس گونه و آموزش مهارت های اجتماعی مناسب مانند دوست یابی یا شروع ارتباط یاری می نماید.

رفتار درمانی در شرق، غرب و شمال تهران

رفتار درمانی از تکنیک های درمانی موثر در بچه ها اوتیسم و بچه ها با اختلالات رفتاری خاص مانند پرخاشگری، لجبازی می باشد مرکز کاردرمانی دکتر صابر در حیطه رفتار درمانی بچه ها با استفاده از تکنیک های مختلف درمانی مانند خاموشی، تقویت همزمان، شرطی سازی ، اقتصاد ژتونی و... و بهره گیری از تجربه متخصصین رفتار درمانی خود در زمینه اصلاح رفتار در بچه ها بیش فعال و اوتیسم به نتایج درمانی مناسبی دست یافته اند.

مرکز اوتیسم در شرق، غرب و شمال تهران

مرکز اوتیسم دکتر صابر در دو شعبه شمال غرب و شمال شرق تهران در زمینه تشخیص اختلالات طیف اوتیسم و ارزیابی شدت بیماری به وسیله تست های تخصصی مناسب و درمان پیشرفته وتخصصی این بچه ها فعالیت می نماید. بخش های تخصصی مرکز نظیر سنسوری روم، اتاق توجه دیداری، اتاق شنیداری ، ماساژ درمانی و تعدیل حسی ، بخش کاردرمانی در یکپارچگی حرکتی و کاردرمانی ذهنی، بازی درمانی و رفتار درمانی اوتیسم از بخش های مختلف درمان برای این بچه ها می باشد که به صورت مجزا به وسیله متخصصین کاردرمان و روانشناس انجام می شود. آماده سازی بچه ها اوتیسم جهت تست تخصصی ورود به مدرسه و آموزش های یاریی لازم برای حضور موثر کودک در محیط مدرسه از دیگر مواردیست که در مرکز دکتر صابر اراه می شود.

تست هوش در غرب، شرق و شمال تهران

تست های تخصصی هوش، حافظه، توجه، تست های مهارتهای ادراک بینایی، تست دقت شنیداری، تست های رشد حرکتی از جمله تست هایی می باشد که در بخش تست های تخصصی کلینیک توانبخشی دکتر صابر در غرب و شرق تهران انجام می شود. بچه ها بسته به تشخیص متخصص جهت ارزیابی هوش و مهارت های پایه ای دیگر خود به بخش تست مراجعه و مورد سنجش قرار می گیرند. نتایج بدست آمده در این بخش به معین فرایند درمان و برنامه مناسب درمانی یاری بسزایی می نماید.

مرکز اختلال یادگیری در غرب، شرق و شمال تهران

کلینیک دکتر صابر با توجه به تجهیزات پیشرفته ای نظیر اتاق شنیداری و سنسوری روم در جهت تقویت مهارت های توجه شنیداری و بینایی بچه ها با اختلالات یادگیری در تسهیل فرایند یادگیری این بچه ها موثر بوده و توانسته است در کنار آموزش های ویژه تحصیلی که به وسیله مربیان متخصص مرکز ارائه می شود پیشرفت این بچه ها را چندین برابرکند. بعلاوه فعالیت های تقویت حافظه و تقویت کارکردهای اجرایی مغزی که در بخش کاردرمانی ذهنی ارائه می شود با آموزش تکنیک های مختلف به کوکان اختلال یادگیری روش های استفاده از حداکثر توانایی های کودک را به او آموزش می دهند و به صورت چشمگیری بر مهارت های نوشتاری و ریاضیات آنان تاثیر گذار بوده است.

کاردرمانی در منزل در شرق، غرب و شمال تهران

کاردرمانی در منزل از خدمات دیگر مرکز کاردرمانی دکتر صابر می باشد که امکان ادامه درمان را برای مراجعین بزرگسال و کودکی که به دلیل مسافت طولانی یا سختی جا به جایی توانایی حضور در کلینیک را ندارند، فراهم می نماید. متخصصین با تجربه مرکز دکتر صابر با حضور در منزل تمرینات جسمی و ذهنی مناسب را زیر نظر دکتر صابر ارائه کرده و نحوه پیشرفت بیمار را به ایشان گزارش می دهند. بعلاوه با مشاهده محیط منزل تطابقات محیطی مناسب را جهت تسهیل حرکت بیمار و استقلال بیشتر او فراهم می آورند. بعلاوه در حیطه بچه ها با حضور در محیط منزل والدین را در فرایند درمان کودک شریک کرده و ارتباط مناسب کودک و والدین را تقویت می کنند.

منبع: فرارو
انتشار: 5 مهر 1400 بروزرسانی: 5 مهر 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1775

به "کاردرمانی در شرق غرب و شمال تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاردرمانی در شرق غرب و شمال تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید