وزارت علوم و سازمان سنجش با مافیای کنکور رایطه ندارند

به گزارش مجله نایس پاتوق، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: این وزارتخانه و سازمان سنجش آموزش کشور هیچ تاثیرپذیری از مافیای کنکور ندارند و خانواده ها و داوطلبان مراجعه کنندگان به موسسات کنکور هستند.

وزارت علوم و سازمان سنجش با مافیای کنکور رایطه ندارند

منصور غلامی روز آدینه در مصاحبه با ایرنا درباره تاثیر مافیای کنکور شامل موسسات و مراکز برگزارنماینده دوره های آمادگی کنکور بر حذف نشدن این آزمون، تاکید نمود: گروهی با عنوان کلاس های آمادگی کنکور به وسیله کتاب و کلاس، دوره های آموزشی برگزار می نمایند و بعضی خانواده ها نیز از آن استقبال می نمایند.

وی گفت: اعتقاد من بر این است که این داوطلبان و خانواده ها هستند که سراغ موسسات یادشده می فرایند و کسی آن ها را برای شرکت در این کلاس ها مجبور نمی کند.

غلامی با تاکید بر اینکه وزارت علوم و سازمان سنجش هیچ تاثیرپذیری از گروه ها و مافیای کنکور ندارند، گفت: وقتی که چاره ای به جز برگزاری کنکور برای انتخاب داوطلب در رشته ها و دانشگاه های پرطرفدار وجود ندارد، آزمون باید برگزار گردد و در این میان عده ای از داوطلبان هم به این کلاس های کنکور مراجعه می نمایند.

غلامی با بیان اینکه عده ای بر این باورند که موسسات کنکور جزو مافیای کنکور هستند، گفت: خانواده ها در رقابت تنگاتنگ کنکور قصد دارند همه چیز را به نفع فرزندشان سر و سامان دهند؛ بنابراین هر پیشنهادی را درباره کلاس های کنکور به آن ها بدهند و ببینند که قرین به صحت است، سراغ آن می فرایند.

وزیر علوم به این نکته اشاره نمود: این جریان، جریانی نیست که افرادی از مجموعه های مدیریتی دست اندرکار آن باشند. اصل قضیه، نبود روش جایگزین برای انتخاب داوطلبان رشته ها و دانشگاه های پرطرفدار است.

غلامی چندی پیش در گفت و گوی دیگری با ایرنا بیان کرد که آموزش و پرورش برای حذف کنکور باید سه سال آخر تحصیلی دانش آموزان را به صورت امتحان نهایی و با ارزیابی یکسان برگزار کند تا دانشگاه ها بتوانند نتیجه تحصیل سه سال دانش آموزان را کنار هم قرار دهند و با دقت بیشتری آن ها را انتخاب نمایند. در غیر این صورت، فقط ارزیابی امتحانات نهایی سال آخر دبیرستان دقت لازم را برای رشته های پرطرفدار فراهم نمی کند. تا زمانی که این مسأله به صورت استاندارد رفع نگردد، سازمان سنجش و آموزش کشور نمی تواند کاری انجام دهد.

به گزارش ایرنا، از سال گذشته تا به امروز پذیرش دانشجو در 85 درصد رشته ها بر اساس سوابق تحصیلی و بدون احتیاج به شرکت در کنکور سراسری از سوی سازمان سنجش آموزش کشور در حال اجرا است. سال جاری نیز رقابت های بیش از یک میلیون کنکوری هم برای 15 درصد رشته ها شامل مهندسی، پزشکی ها و علوم انسانی برگزار گردید.

منبع: فرارو
انتشار: 25 مهر 1399 بروزرسانی: 25 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1163

به "وزارت علوم و سازمان سنجش با مافیای کنکور رایطه ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزارت علوم و سازمان سنجش با مافیای کنکور رایطه ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید