نیروگاه خورشیدی 20 مگاواتی در شهرستان اوز احداث می گردد ، 4 بانده شدن اوز تا سه راهی ارد

به گزارش مجله نایس پاتوق، فرماندار شهرستان اوز لارستان گفت: در حوزه سرمایه گذاری مجوز یک طرح 20 مگاواتی نیروگاه خورشیدی از شورای برنامه ریزی و توسعه استان اخذ شده که در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

نیروگاه خورشیدی 20 مگاواتی در شهرستان اوز احداث می گردد ، 4 بانده شدن اوز تا سه راهی ارد

به گزارش خبرنگار از ، علی اصغرعلی پور فرماندار اوز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به موقعیت این شهرستان در ابعاد مختلف، گفت: این شهرستان محور وحدت در جنوب استان با وجود علمای عظیم است و یکی ازعظیم ترین افتخارات ما خدمت به مردومان اهل سنت است که 98 درصد جمعیت اوز را تشکیل می دهد.

او با بیان اینکه وجود خیران عظیم در منطقه موجب شده در بسیاری از پروژه ها نقش داشته باشند، اضافه کرد: بسیاری از مردم اوز در حوزه خلیج فارس و استان های جنوبی کشور عزیزمان کار می نمایند و در معادلات مالی ایران با کشور ها نقش ارزنده ای داشته و دسترسی به منابع ارزی را ایجاد نموده اند.

مقام عالی دولت در شهرستان اوز با بیان اینکه مسائل شهرستان را از سال 98 رصد کردیم، بیان نمود: پس از شهرستان شدن، اوز دچار عقب ماندگی در حوزه آب، گاز، استقرار ادارات، مخابرات، اشتغال و... بود که این مسائل رصد شد و اولویت اول استقرار ادارات بود تا خدمات انقلاب و نظام را به نحو شایسته به مردم ارائه دهیم.

او با بیان اینکه در استقرار ادارات حدود 4.5 میلیارد تومان خیران یاری کردند، توضیح داد: با رایزنی های اجرا شده سایت اداری تعریف و با تأمین اعتباری که به وسیله بعضی از دستگاه های صورت پذیرفته، اکنون در مرحله فرایند نهایی سازی سایت اداری و واگذاری زمین به ادارات هستیم.

علی پور با اشاره به اقدامات اجرا شده در حوزه سرمایه گذاری هم گفت: نخستین کار ما در این عرصه اخذ مجوز یک طرح 20 مگاواتی نیروگاه خورشیدی از شورای برنامه ریزی و توسعه استان بود که در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.

این مقام مسئول بعلاوه گفت: حدود 20 طرح سرمایه گذاری در مرحله صدور مجوز است که تحول عظیمی در شهرستان ایجاد می نماید که در شهرک صنعتی عملیاتی می گردد.

او اضافه کرد: با توجه به محدودیت های زیست محیطی اجرای طرح های سرمایه گذاری در شهرک صنعتی فعلی شهرستان، جهت ایجاد یک شهرک نو صنعتی هم موافقت استانی گرفته شده و در حال اخذ استعلامات هستیم.

فرماندار اوز استفاده از توان بخش خصوصی در بحث ساخت مسکن را هم مورد اشاره قرار داد و گفت: در حال حاضر حدود 400 واحد مسکن ملی در شهرستان در حال طراحی و نهایی شدن است که بخشی از آن با مشارکت بخش خصوصی در دست پیگیری داریم.

علی پور به اقدامات حوزه گازرسانی هم پرداخت و گفت: گازرسانی به بخش بیدشهر، همزمان با بخش های جویم و بنارویه با اعتبار بالغ بر 79 میلیارد تومان در حال انجامیی شدن است که امیدواریم تا بهمن ماه سال جاری شاهد افتتاح آن باشیم ضمن اینکه حدود 7 میلیارد تومان جهت توسعه شبکه داخلی گاز سال جاری در اوز و فیشور هزینه شده است.

او به حوزه مخابرات هم اشاره نمود: شبکه فیبر نوری را به ارزش 10 میلیارد تومان از اوز به هیرم انجام دادیم که بسیار تاثیرگذار بود و 11 روستا در این راستا را از خدمات بهره مند کرد.

فرماندار اوز با بیان اینکه در حوزه آب رسانی مسائل بسیاری وجود داشت، اضافه کرد: در بخش مرکزی و روستای کهنه مشکل بسیار بود و چند طرح عظیم در بخش مرکزی انجام شد و بعلاوه انتقال آب از مربط به سمت شهرک کهنه توحید و کهنه قدیم اجرایی شد که برای 15 میلیارد تومان هزینه شده است.

علی پور ادامه داد: اجرای 2 مخزن 5 هزار متر مکعبی را هم در شهر اوز داشتیم که در حال تکمیل است و در گلار هم 2 مخزن در حال انجام است و خط آب رسانی تقویت شد.

او بعلاوه با اشاره به اقدامات حوزه سلامت هم گفت: شورای خیران سلامت در اوز تشکیل شد و در کنار آن ستاد مردمی کرونا را تشکیل دادیم که در این راستا حدود 8 میلیارد تومان یاری های مردمی جذب شد.

فرماندار اوز بیان نمود: مجوز بیمارستان عظیم راهپیما را هم به یاری نماینده شهرستان اخذ شده که پروژه با 60 درصد پیشرفت فیزیکی و هزینه کرد 70 میلیارد تومان تا به حال به همت خیر منطقه در حال انجامست که برآورد اتمام پروژه 280 میلیارد تومانی دارد.

او به حوزه راه هم اشاره نمود و گفت: تفاهم نامه هایی صورت گرفت و خیران راه برای اولین بار در شهرستان شکل گرفت که در این راستا بهسازی راه اوز به بختیاریه با اعتبار 85 میلیارد تومان عملیاتی شد که 35 میلیارد تومان آن با مشارکت خیریان بوده است. بعلاوه راه اوز به شرفویه با 94 میلیارد تومان در دست اجرا است که 24 میلیارد تومان آن را خیران تامین کردند.

به گفته علی پور 4 بانده شدن اوز تا سه راهی ارد در طرح ملی لار- لامرد هم در دستور کار است.

فرماندار اوز به اقدامات اجرا شده در حوزه امنیتی هم اشاره نمود و گفت: ما نظر به اهمیت این بحث، استقرار دستگاه های عضو شورای تامین را در اولویت گذاشتیم و جزو اولین شهرستان ها بودیم که نیروی انتظامی، دادگستری و ... را مستقر کردیم.

علی پور به اقدامات فرهنگی در اوز هم اشاره ای مختصر داشت و گفت: اوز قطب فرهنگی استان است به طوری که ورودی و خروجی اوز به 3 دانشگاه مزین شده است و این اهمیت علم و آموزش و فرهنگ را در اوز نشان می دهد.

او اضافه کرد: در حوزه کتاب اقدامات بسیار مهمی اجرا شده است مقام های کشوری در شهر خلاق کتاب، روستای دوستدار کتاب و مدال برنز یونیسف در مورد شهر دوستدار کتاب کودک را کسب نموده ایم.

فرماندار اوز در انتها اضافه کرد: حدود 35 اداره در یکسال گذشته در سطح شهرستان هم، استقرار و ارتقاء یافتند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 21 شهریور 1400 بروزرسانی: 21 شهریور 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1759

به "نیروگاه خورشیدی 20 مگاواتی در شهرستان اوز احداث می گردد ، 4 بانده شدن اوز تا سه راهی ارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیروگاه خورشیدی 20 مگاواتی در شهرستان اوز احداث می گردد ، 4 بانده شدن اوز تا سه راهی ارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید