آثار هنری بانک خصوصی در باغ نگارستان نمایش داده می گردد

به گزارش مجله نایس پاتوق، مجید سرسنگی، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه تهران در حاشیه نشست همایش و جشنواره موزه های دانشگاهی کشور که قرار است اردیبهشت سال آینده برگزار گردد درباره تاثیر عضویت موزه های دانشگاه تهران در مجامع بین المللی از جمله کمیته بین المللی موزه های دانشگاهی دنیا، گفت: عضویت در مجامع بین المللی و نفس اینکه بتوانیم مخاطبان بین المللی داشته باشیم برای معرفی موزه های ایران خوب است. اگر در یومک (هیات اجرایی موزه های دانشگاهی) هیچ اثری از موزه های ایرانی نباشد تصور دیگری درباره ایران می گردد. ولی وقتی می بینند که 5 موزه از دانشگاه تهران عضو کمیته شده حساب بیشتری روی ایران می گردد. ضمن این که موزه می توانند از این فرصت برای تبادل تجربیات استفاده نمایند.

آثار هنری بانک خصوصی در باغ نگارستان نمایش داده می گردد

جهت دریافت خدمات طراحی ویلا و باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

وی در ادامه گفت: اکنون موزه های دانشگاه با برنامه ها و فعالیت هایی که دارند شناخته می شوند. به عنوان مثال روز گذشته مذاکره ای با یکی از موزه های خوب اروپایی داشتیم تا اشیا باغ موزه نگارستان را به نمایش بگذارند ما هم می توانیم این نمایشگاه را از آثار آن ها در ایران برگزار کنیم. این تعاملات باعث می گردد موزه ها در سطح دنیای فعال شوند و از آن حالت خمودگی و اینکه همواره یک سری اشیای ثابت در موزه ها هست فاصله بگیرند و فعالیت دو سویه انجام دهند.

سرسنگی اعلام کرد: زمانی موزه نگارستان و موزه مقدم اصلا به عنوان موزه ثبت نشده بودند. وقتی می خواستیم آن ها را ثبت کنیم می گفتند که چه ضرورتی دارد. قبلا حتی حریم هم نداشتند درحالی که وقتی ثبت شدند، استانداردهایی برای آنها در نظر گرفته شد. تا قبل از کرونا باغ موزه نگارستان یکی از پربازدیدترین مراکز موزه ای در کشور بود.

500 اثر هنری یک بانک در باغ نگارستان

وی در ادامه گفت: با یکی از بانک های خصوصی در کشور وارد مذاکره شدیم که 500 اثر برجسته هنری که در اختیار دارند را در باغ نگارستان برای مدت 5 سال به نمایش بگذارند. این اتفاقی است که می تواند به افزایش بازدیدنمایندگان از موزه بینجامد. حتی در نظر داریم تا پردیس کشاورزی و منابع طبیعی را به روی مردم باز کنیم. این اقدام با همکاری اداره کل میراث فرهنگی البرز و خانه هنرمندان البرز انجام خواهد شد. این پردیس یک کاخ قدیمی بوده که باید به روی مردم باز گردد. موزه هایی که خارج از محیط دانشگاهی باشند بیشتر و بهتر بازدید می شوند اکنون موزه انگل شناسی را با 5 هزار نوع انگل داریم که در دنیا نمونه است این موزه در دانشکده دامپزشکی قرار گرفته است و یا پردیس علوم سنگ و آثاری که دارد چون در فضای دانشگاهی قرار دارند ناشناخته مانده اند. ولی ما می توانیم تبادل تجربه بین موزه ای داشته باشیم حتی تبادل موزه ای در داخل ایران نیز می تواند به راحتی اتفاق بیفتد. زمانی که در موزه ها باز گردد مسئولان هم به آن رسیدگی بیشتری می نمایند.

گسترش فضا موزه مقدم

سرسنگی گفت: ورودی موزه مقدم دو ساختمان وجود دارد که یکی از آن ها در اختیار بانک و دیگری در اختیار ابزار و یراق فروشان است. با مسئولان بانک صحبت نموده ایم که فضای تحت اختیار آنها را خریداری نموده و با تخفیف آنها این بنا به موزه مقدم متصل گردد. وقتی کوشش می گردد موزه ها را برای مردم باز کنیم خیلی از راه های بسته دیگر نیز باز می گردد. مثل پروژه برق باغ نگارستان که قرار است پست جداگانه ای داشته باشد و باید برای آن یک میلیارد تومان هزینه کنیم.

مهر نوشت، مصطفی ده پهلوان، سرپرست موسسه باستان شناسی دانشگاه تهران نیز اعلام کرد: همکاری با ایکوم دنیای مزایای زیادی برای ارتقا علمی و روش نگهداری از آثار موزه ای دارد. من فکر می کنم بیش از 30 کمیته زیر مجموعه ایکوم هانی است که یکی از آن ها یومک است. آن ها دوره های مجازی برگزار می نمایند که کارشناسان می توانند در آن دوره ها شرکت نموده و دانش خود را بالا ببرند حتی بخشی از این دوره ها به صورت حضوری برگزار می شد. یکی از این دوره ها درباره نوع تعامل کارشناس موزه با اقشار مردم بود و یا در حوزه مارکتینگ و… آموزش هایی می دادند. من امیدواریم بتوانیم در آینده از حمایت های اقتصادی ایکوم استفاده کنیم.

منبع: گردشبان
انتشار: 15 آذر 1399 بروزرسانی: 15 آذر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1266

به "آثار هنری بانک خصوصی در باغ نگارستان نمایش داده می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آثار هنری بانک خصوصی در باغ نگارستان نمایش داده می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید