شب گردشگری ایران و چین لغو شد

به گزارش مجله نایس پاتوق، شب گردشگری ایران و چین به دنبال شیوع وبروس کرونا و جلوگیری از سرایت آن، لغو شد.

شب گردشگری ایران و چین لغو شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایسنا، دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به دنبال اجرای رویداد قرن ها دوستی، دومین سال عید بهاره چینی ها در ایران که متاثر از شیوع کرونا در چین متوقف شد، تصمیم گرفته بود روز دوشنبه، پنجم اسفندماه با حضور سفیر چین در ایران و جمعی از فعالان گردشگری دو کشور، برنامه شب گردشگری ایران و چین را در موزه فرش تهران برگزار کند.

این دفتر پیش تر کمپین #قوی-باش-ووهان را به منظور همدردی با مردم چین که بیشتر از یک ماه درگیر ویروس کرونا شده بودند، راه اندازی نموده بود. این کمپین 23 بهمن ماه همزمان با نمایشگاه گردشگری تهران با حضور سفیر چین در ایران رونمایی شد. در جریان این کمپین قرار بود امضا و پیغام های مردم ایران برای همدردی با مردم چین جمع آوری و در آخر در میدان اصلی شهر ووهان ـ کانون انتشار ویروس کرونا در چین ـ نصب گردد.

چین، بازار اصلی گردشگری ایران است، طبق برنامه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قرار بود در خاتمه یک سال، حدود یک میلیون گردشگر از چین به ایران جذب گردد. اما حالا نه تنها شیوع کرونا در چین سفر گردشگران این کشور به ایران را مخصوصا در عید بهاره متوقف و به برنامه گردشگری ایران خسارت وارد کرد که اینک، سرایت این ویروس به ایران، شب گردشگری دو کشور که بیشتر جنبه همدردی و حفظ تعامل ایران با مردم و دولت چین را داشت، تعطیل کرد. هرچند مسؤولان گردشگری درباره آن اطلاع رسانی رسمی نداشته اند و تنها به برگزارکننده و شرکت کنندگان اعلام نموده اند این مراسم لغو شده است.

بعضی از فعالان گردشگری نسبت به برگزاری این مراسم در شرایطی که کشور درگیر ویروس کرونا شده است و به تدابیر سریع و جدی تری بویژه در بخش سفرهای داخلی و فعالیت مراکز تاریخی و سایت های توریستی احتیاج بیشتری دارد، معترض بودند.

به دنبال تایید سرایت ویروس کرونا به ایران، بعضی از گردهمایی ها و رویدادهای ورزشی، هنری و سینمایی، کنسرت ها و مراکز آموزشی، مدارس، موزه ها و حتی اردوهای راهیان نور تعطیل شد. جشن سالانه راهنمایان گردشگری که قرار بود در استان گلستان برگزار گردد نیز به منظور جلوگیری از سرایت ویروس کرونا، لغو شد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 723

به "شب گردشگری ایران و چین لغو شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شب گردشگری ایران و چین لغو شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید