هموارتر شدن جهت توسعه استان سمنان با برطرف چالش کم آبی

به گزارش مجله نایس پاتوق، خبرنگاران/سمنان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان گفت: برطرف چالش کم آبی جهت توسعه استان سمنان در بخش های مختلف را بیش از پیش هموارتر می نماید.

هموارتر شدن جهت توسعه استان سمنان با برطرف چالش کم آبی

منوچهر فخری شامگاه شنبه در نشست ویدئو کنفرانسی تصویب سند سازگاری کم آبی استان سمنان باحضور ویدئو کنفرانسی رضا اردکانیان، وزیر نیرو اظهار کرد: سهم استان سمنان از برگزاری پویش هرهفته-الف-ب-ایران با بهره برداری از طرح های مهم حوزه آب و برق در ماه های گذشته خوب بوده است که از کوشش های مسئولان مربوط به ویژه وزیر نیرو در اجرای این طرح ارزنده نهایت تشکر را دارم.

وی خاطر نشان کرد: استان سمنان با وجود وسعت قابل توجه، کم آب است و با برطرف این چالش جهت توسعه این استان هموارتر خواهد شد.

وی اظهار داشت: به دلیل کاهش بارش باران و تبخیر قابل توجه آب و موارد دیگر حجم مخازن آب زیرزمینی در استان سمنان در دهه های گذشته کاهش یافته است که برای جبران کسری آب های زیرزمینی اقداماتی در سال های گذشته انجام و همچنین در دست اجرا است.

وی توضیح داد: نصب کنتور هوشمند بر روی چاه ها در نقاط مختلف استان سمنان از مهم ترین اقدامات سازمان جهاد کشاورزی و شرکت آب منطقه ای سمنان برای اجرای کاهش مصرف آب در بخش کشاورزی و اصلاح الگوی مصرف در استان در سال های گذشته است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سمنان با اشاره به معضل جدی کم آبی در این استان توضیح داد: انتقال آب از سایر حوزه ها به استان سمنان واقعیتی اجتناب ناپذیر است.

وی از مسوولان ارشد حوزه آب خواست: براساس سند سازگاری با کم آبی، تامین و تخصیص آب برای شکوفایی معادن استان مورد توجه وزارت نیرو باشد.

فخری توضیح داد: در ارتباط با انتقال آب از دریای خزر به سمنان و انتقال آب از چشمه سارهای قطری به شاهرود اقدامات لازم انجام گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 27 اسفند 1399 بروزرسانی: 27 اسفند 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1466

به "هموارتر شدن جهت توسعه استان سمنان با برطرف چالش کم آبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هموارتر شدن جهت توسعه استان سمنان با برطرف چالش کم آبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید