رویدادهای همدان2018 و تبریز2018 به رونق گردشگری در کشور یاری می نماید

به گزارش مجله نایس پاتوق، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به رویدادهای مهم بین المللی در حوزه گردشگری از جمله رویدادهای همدان2018 و تبریز 2018 گفت: مطمئن هستم که برگزاری این رویدادها به رونق گردشگری در کشور یاری می نماید.

رویدادهای همدان2018 و تبریز2018 به رونق گردشگری در کشور یاری می نماید

به گزارش خبرنگار خبرنگاران، علی اصغر مونسان معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، امروز دوشنبه 5 شهریور با بیان این مطلب در کنفرانس بین المللی همدان 2018؛ پایتخت گردشگری آسیا که با حضور اسحاق دنیاگیری معاون اول رئیس جمهوری برگزار گردید، گفت: جای بسی خوشبختی است که در نخستین سال فعالیت دولت دوازدهم شاهد برگزاری رویدادهای ارزنده بین المللی با موضوع گردشگری در کشورمان هستیم و تحرک و پویایی حاصل از این رویدادها انرژی مضاعفی به کالبد صنعت توریسم ایران تزریق می نماید.

او اضافه کرد: برگزاری رویداد تبریز 2018، جشن های ثبت دنیای آثار ایران، نمایشگاه های فاخر میراث فرهنگی سایر کشورها در ایران و امروز نیز، محفل فرخنده همدان 2018 با حضور گرم شما عزیزان، نشاطی مضاعف به چرخه فعال گردشگری ایران می دهد.

مونسان گفت: صنعت گردشگری امروز خودش را به رتبه سوم اقتصاد دنیای رسانده و جهت رشد این صنعت همچنان ادامه دارد. در سال 2017، شاهد رشد 7درصدی گردشگری در دنیا بودیم و اکنون تعداد گردشگران در دنیا به یک میلیارد و 300میلیون نفر رسیده است.

او اضافه کرد: این در حالی است که کارشناسان مالی اذعان دارند که صنعت گردشگری همچنان جهت رشد خود را ادامه خواهد داد و با توجه به هوشمند سازی و ایجاد تغییرات در صنایع گوناگون، تنها صنعتی که پیش بینی می گردد با شتاب به روند رو به رشد خود ادامه می دهد، صنعت گردشگری است.

معاون رئیس جمهوری اضافه کرد: گردشگری سه بخش مالی، اجتماعی و فرهنگی را در بر می گیرد که ارزآوری و ایجاد درآمدهای داخلی و ایجاد اشتغال با سرمایه گذاری کمتر و سرعت بالاتر نسبت به سایر بخش های مالی دیگر و نیز عامل تحرک بودن دیگر بخش های مالی از ویژگی های ابعاد مالی صنعت گردشگری است.

او توضیح داد: در بخش اجتماعی نیز که دارای اهمیت بسیار زیادی است و از ابعاد مالی چیزی کم ندارد، توزیع عادلانه ثروت یکی از مهم ترین ابعاد اجتماعی صنعت گردشگری است که نمونه افراد پیروز در این حوزه، عباس برزگر در استان فارس است که توانسته است با تکیه بر درآمدهای صنعت گردشگری امروزه به عنوان یک کارآفرین پیروز و یکی از افراد ثروتمند زندگی کند.

مونسان در ادامه گفت: یکی از موضوعات مهمی که دولت ها همیشه به آن پرداخته اند، جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر است که خوشبختانه با ایجاد بعضی از پروژه ها ازجمله توسعه بوم گردی با یاری دولت و سازمان میراث فرهنگی، افراد با سرمایه اندک توانسته اند نسبت به ایجاد بوم گردی در روستا اقدام نمایند و این موضوع باعث شده تا علاوه بر این که شاهد جلوگیری مهاجرت روستاییان به شهر باشیم، روند مهاجرت نیز معکوس شده و جوانان زیادی برای احداث اقامتگاه بوم گردی دوباره به روستای محل سکونت خود مهاجرت نموده اند.

گردشگری، عامل نشاط اجتماعی

او اضافه کرد: صنعت گردشگری هم چنین عامل نشاط و امید اجتماعی است که این موضوع از ابعاد اجتماعی صنعت گردشگری است و امید و نشاط اجتماعی موضوع مهمی است که در حوزه گردشگری مطرح است.

در ابعاد فرهنگی نیز صنعت گردشگری دارای اهمیت فراوانی است چراکه اعتقاد داریم کشوری هستیم که در ساخت تمدن سهم داشتیم، ما کشوری هستیم که همیشه در تاریخ بودیم، هستیم و خواهیم بود. این تمدن احتیاج به معرفی دارد که راه آن گردشگری است. داشته های مهم کشور به وسیله گردشگری قابل انتقال است و بنابراین هر گردشگر خارجی که وارد ایران می گردد تبدیل به سفیر فرهنگی ایران خواهد شد.

او اضافه کرد: ایران بناهای تاریخی زیادی دارد و یک میلیون اثر تاریخی شناسایی شده و بیش از 34 هزار اثر ثبت ملی شده است و نیز 23 اثر ثبت دنیای داریم که اهمیت سرمایه گذاری در صنعت گردشگری ایران را نشان می دهد.

مونسان در ادامه گفت: جمهوری اسلامی با درک اهمیت گردشگری در دنیا، در کوشش است صنعت گردشگری صندلی خود را در داخل پیدا کند، در کوشش هستیم با اجرای 1900 پروژه گردشگری با اعتبار 43هزار میلیارد تومان و افتتاح 1200 پروژه از این تعداد، تا سرانجام دولت دوازدهم گام بلندی در حوزه گردشگری برداریم.

مونسان گفت: ایران در کنار چنین ظرفیت های مهمی و در کنار امنیت بسیار خوب و نیز توجه دولت به امر گردشگری و توجه سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در صنعت گردشگری به دلیل نرخ بالای بازدهی سرمایه گذاری در این حوزه دارای ظرفیت مهمی است، کوشش می کنیم به افق چشم انداز 20 ساله نظام در سال 1404 یعنی دست یابی به 20 میلیون گردشگر خارجی برسیم.

مونسان در ادامه گفت: تا قبل از دولت یازدهم 125 هتل چهار و پنج ستاره در کشور داشتیم که الان به 158 هتل افزایش یافته و امیدواریم با سرانجام یافتن پروژه های گردشگری در دست اقدام، این عدد تا سرانجام دولت دوازدهم به 280 هتل برسد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: به همین دلیل شهر همدان به عنوان یک شهر تاریخی به ACD معرفی گردید تا به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای آسیایی انتخاب گردد که مورد موافق اعضا نهاده شد.

همدان، مقصد جدید گردشگری

او ادامه داد: اعتقاد دارم همدان می تواند یک مقصد جدید گردشگری در کشور به واسطه جاذبه های بی نظیر طبیعی و تاریخی باشد، 1800 جاذبه طبیعی ثبت شده، آب وهوای مطلوب و نیز طبیعت بکر این استان باعث شده تا همدان جزو 5 استان برتر گردشگری کشور باشد و خوشبختانه در یک سال گذشته شاهد روند رو به رشد گردشگری در این استان بوده ایم.

او ادامه داد: برگزاری اجلاس unwto به این روند رو به رشد در استان همدان یاری خواهد نمود و مطمئن هستم که رویداد همدان 2018 و تبریز 2018 به رونق گردشگری در کشور یاری می نماید.

منبع: میراث آریا
انتشار: 30 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 385

به "رویدادهای همدان2018 و تبریز2018 به رونق گردشگری در کشور یاری می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رویدادهای همدان2018 و تبریز2018 به رونق گردشگری در کشور یاری می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید