تور بلغارستان ارزان: همکاری ایران و بلغارستان در زمینه افزایش گردشگری دو کشور

به گزارش مجله نایس پاتوق، همکاری ایران و بلغارستان

بلغارستان از کشورمان درخواست کرد روابط محبت آمیز دو کشور به همکاری ایران و بلغارستان در زمینه گردشگری تبدیل گردد. معاون وزیر گردشگری بلغارستان گفت: دو کشور برای این تغییر راه سختی در پیش دارند و باید کارهای زیادی به خاطر آن انجام دهند. بر اساس گزارش ایسنا لوبن کانچر (Lyuben Kancher) که در راس هیاتی به دعوت ایران برای حضور در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری به تهران سفر نموده است، در ملاقات با معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به سطح ضعیف تعاملات گردشگری دو کشور اشاره نموده و اضافه نمود: تعداد کمی از گردشگران ایرانی به بلغارستان سفر می نمایند، این اتفاق درباره سفر بلغاری ها به ایران نیز افتاده است. به نظر می رسد وقت آن رسیده که دو کشور برای بهبود این شرایط فکری نمایند. با خبرنگاران همراه شوید تا در خصوص این خبر کامل بخوانیم.

تور بلغارستان ارزان: همکاری ایران و بلغارستان در زمینه افزایش گردشگری دو کشور

با ما سفر کنید و با تور بلغارستان ارزان از معماری شگفت انگیز اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای صوفیه را ببینید.

او پس از این صحبت ها در مورد همکاری ایران و بلغارستان، به جاذبه های بلغارستان و تجربه های این کشور در زمینه گردشگری اشاره نموده و گفت: وجود 1600 چشمه آب معدنی که درمان گر بیش از 200 نوع بیماری است بلغارستان را به دومین مقصد آب های معدنی در اروپا تبدیل نموده است. بعلاوه چند سالی است که در گردشگری آشپزی و نوشیدنی ها تمرکز زیادی داشته ایم، تقریبا 12 مقصد برای این نوع گردشگری تعریف شده است. 7 مقصد فرهنگی و تاریخی نیز در بلغارستان وجود دارد که کیفیت گردشگری در این نقاط رو به افزایش می باشد. معاون وزیر گردشگری بلغارستان که تمایل زیادی برای به اشتراک گذاشتن تجربه های کشورش در امور گردشگری با ایران داشت، اضافه نمود: سال گذشته 9 میلیون و 227 هزار مسافر خارجی به بلغارستان سفر نموده اند که یک و نیم درصد بیشتر از جمعیت ساکن در این کشور بوده است. امیدوار هستیم که این اتفاق در ایران نیز رخ دهد.

او در مورد همکاری ایران و بلغارستان در زمینه گردشگری بعلاوه اضافه نمود: بلغارستان به لحاظ مالی و سیاسی کشوری قابل پیش بینی است. عضویت در اتحادیه اروپا این امکان را بوجود آورده که در اقتصاد و زندگی اجتماعی به استانداردهای بالایی دست یابیم. بیکاری در این کشور نیز کمتر از سه درصد است. همه اینها بلغارستان را به کشوری مجذوب نماینده برای گردشگری تبدیل می نماید. کانچر اضافه نمود: بیشترین گردشگرانی که به بلغارستان سفر می نمایند از همسایگان این کشور هستند، از جمله رومانی، یونان، ترکیه، مقدونیه و صربستان و البته آلمان که کمی از ما فاصله دارد. دلیل این استقبال تنوع محصولات گردشگری در بلغارستان است. معاون وزیر گردشگری بلغارستان سپس به جایگاه این کشور در اتحادیه اروپا و ابتکار عمل هایی که در گردشگری حوزه بالکان داشته اند اشاره نموده و اضافه نمود: نقشه ای از منطقه اروپا تهیه شده که در آن 400 نقطه تاریخی مشخص شده است. هر که از این نقشه بازدید کند، کارت هدیه دریافت می کند. این نقشه انگیزه ای برای سفر گردشگران به بلغارستان شده است. بعلاوه بین 11 کشور حوزه بالکان، راستاهای مشترک گردشگری طراحی شده که به جذب مسافران بیشتر یاری می نماید.

وی اعلام کرد: اگرچه وظیفه وزارت گردشگری بلغارستان طراحی یک راستا توریستی است، اما مستلزم این کار وجود یک اراده ای سیاسی در کشور است، اگر از دولت مرکزی حمایتی نباشد این اتفاق ها هم رخ نمی دهد. او با تاکید ضرورت استفاده از همه امکانات دو کشور برای تقویت روابط گردشگری، خطاب به ایران گفت: باید لجستیک عمل نموده و در کنار آن باید مدیری باشد که همه امور و برنامه ها را درست راهنمایی کند. کانچر بعلاوه با ابراز علاقه برای سرمایه گذاری ایران در بلغارستان، پیشنهادهای در راستای توسعه همکاری ایران و بلغارستان در زمینه گردشگری دو کشور ارائه کرد و اضافه نمود: می توان شهرهایی از دو کشور را خواهرخوانده نامید. برای اجرای این ایده می توان نخست به شهرهای گردشگری دو کشور فکر کرد. باید خط هوایی مستقیمی بین ایران و بلغارستان ایجاد گردد، ارتباط تهران با صوفیه که مرکزی مهمی در بالکان است، می تواند به ایران یاری کند. بعلاوه ضروری است کارگاه های مشترکی بین دو کشور شکل بگیرد. این موضوع در موافقت نامه ایران و بلغارستان که سال 2008 امضا شد، ذکر شده است.

ولی تیموری، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز در ادامه این سخن، اعلام کرد: گردشگری قدرت جادوگری دارد. اگر جادوگر باشید گردشگری ابزار خوبی برای رسیدن به خواسته ها است. تیموری پس از این سخنان از پیشنهادهای بلغارستان برای توسعه همکاری های گردشگری استقبال کرد و گفت: با توانمندی این کشور در حوزه آب درمانی کاملا آشنا هستم. دو کشور در حوزه های مختلفی برای همکاری ظرفیت دارند که می توان آنها را تقویت کرد. تفاهم نامه گردشگری دو کشور که در سال 2008 امضا شده اکنون منقضی شده است، ولی می توانیم با حرکتی میانبر هم تفاهم نامه را تمدید کنیم و هم سند اجرایی برای امضای یادداشت تفاهم آماده کنیم. در کنار آن نیز کارگاه مشترکی بین بخش خصوصی ایران و بلغارستان تشکیل گردد. در قالب یک برنامه زمان بندی شده می توان چند محور مهم را برای همکاری های دو کشور مشخص کرد.

وی با بیان اینکه شناخت مردم دو کشور از یکدیگر و همکاری ایران و بلغارستان به بیشتر شدن تعداد گردشگران یاری می نماید، اضافه نمود: در سال حدود 2 میلیون ایرانی به ترکیه سفر می نمایند، اگر ارتباطات و تعاملات ایران و بلغارستان بیشتر گردد، ممکن است تعداد سفرهای ایرانی ها به بلغارستان نیز افزایش یابد و برعکس این اتفاق در ایران رخ دهد. دو مقام مسئول با وجود ابراز نارضایتی نسبت به تعداد گردشگران دو کشور، هیچ آماری در این خصوص اعلام نکردند، اما آخرین آمارهای وزارت گردشگری بلغارستان و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری حاکی از این است که در سال 2017 جمعیتی بالغ بر 36 هزار و 436 نفر ایرانی به بلغارستان سفر نموده اند و یک هزار و 196 نفر از این کشور به ایران وارد شده اند.

معاون وزیر گردشگری بلغارستان در انتها این ملاقات صنایع دستی کشورش را به معاون گردشگری ایران اهدا کرد. کانچر بعلاوه ملاقاتی با علی اصغر مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری داشت که به خبرنگاران اجازه حضور داده نشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 اسفند 1400 بروزرسانی: 23 اسفند 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1956

به "تور بلغارستان ارزان: همکاری ایران و بلغارستان در زمینه افزایش گردشگری دو کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور بلغارستان ارزان: همکاری ایران و بلغارستان در زمینه افزایش گردشگری دو کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید