ایران برای گردشگران تجاری و درمانی ویزا صادر می نماید

به گزارش مجله نایس پاتوق، اجلاس جهانی گردشگری به صورت ویدئو کنفرانس با حضور مقامات و مسئولان گردشگری کشورهای عضو سازمان همکاری های مالی D-8 و بعضی صاحب نظران بین المللی برگزار گردید. ولی تیموری، معاون گردشگری، به نمایندگی از ایران با حضور در پنل تخصصی وزرای گردشگری D-8 به سخنرانی درباره اقدامات جمهوری اسلامی ایران در همزیستی با ویروس کرونا و نتایج حاصل از این تجارب برای دوران پیش رو پرداخت.

ایران برای گردشگران تجاری و درمانی ویزا صادر می نماید

مدیریت جو روانی حاصل از کرونا، ارائه بسته های حمایتی مالی به ذی نفعان صنعت گردشگری و کاهش هزینه ها و مخارج آن ها و همزمان کوشش برای ترویج سفرهای هوشمند و مسئولانه از جمله اقداماتی است که در این پنل به آن ها اشاره شد.

معاون گردشگری گفت: همزمان با تمرکز بر گردشگری داخلی برای رونق کسب و کارهای گردشگری در دوران کرونا توجه ویژه ای نیز به احیای گردشگری بین المللی معطوف شده است و به این منظور طبق رایزنی ها و هماهنگی های صورت پذیرفته با وزارت امور خارجه در طول دوران کرونا صدور ویزا ورود برای گردشگران تجاری و گردشگران درمانی بین المللی قابل انجام است. از سوی دیگر وبینارهای متعددی با مقامات گردشگری بازارهای هدف برگزار و در آن ها بر ضرورت تداوم مراودات و همکاری های گردشگری تاکید شد.

تیموری در این پنل، اظهار کرد: از تجربیات به دست آمده در طول کرونا دو مورد را می توان نتیجه گرفت، یکی این که رونق گردشگری داخلی با رویکرد هوشمندانه و مسئولانه بویژه با موضوع سفرهای خانوادگی می تواند در حفظ حیات بنگاه های گردشگری در دوران کرونا موثر باشد. دیگر این که، با توجه به ترس و نگرانی شدید جهانی به واسطه شیوع کرونا، به احتمال خیلی زیاد الگوی سفر گردشگران بین المللی در این دوران و در پساکرونا دستخوش تغیرات خواهد شد و گردشگران، سفرهای نزدیک تر، ایمن تر، با میانگین اقامت کمتر و در فضاهای بازتر را ترجیح خواهند داد؛ لذا تجدید نظر در رویکرد بازاریابی و بازتعریف محصولات گردشگری و روی آوردن به تورهای طبیعت گردی، گردشگری روستایی، اکوتوریسم، گردشگری کشاورزی و بومگردی می توانند اولویت بیشتری پیدا نمایند.

به گزارش روابط عمومی معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، سازمان همکاری های مالی متشکل از هشت کشور اسلامی در حال توسعه شامل ایران، اندونزی، بنگلادش، پاکستان، ترکیه، مالزی، مصر و نیجریه است. در این اجلاس رییس مجلس اروپا، نخست وزیر سریلانکا، رییس جمهور کونگو، دبیرکل آ. سه. آن و رییس مجمع عمومی سازمان ملل نیز سخنرانی کردند.

منبع: گردشبان
انتشار: 8 دی 1399 بروزرسانی: 8 دی 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1315

به "ایران برای گردشگران تجاری و درمانی ویزا صادر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایران برای گردشگران تجاری و درمانی ویزا صادر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید