فساد در آموزش عالی بسیار کمتر از سایر بخش هاست

به گزارش مجله نایس پاتوق، قائم مقام وزیر علوم گفت: در پارادایم های جدید جهانی که چرخه های دانش به شدت در حال شکل گیری است، باید انجمن های علمی ورود و راهکار هایی برای عبور از تله تحریمی ارائه نمایند.

فساد در آموزش عالی بسیار کمتر از سایر بخش هاست

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات تمکن مالی برای ویزای دانشجویی آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی آمریکا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی آمریکا، بهترین مسیر را به سوی دانشگاه های آمریکا انتخاب کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از وزارت علوم، نشست تخصصی چالش ها و راهکار های گسترش تعاملات بین المللی انجمن های علمی برگزار گردید. حسین سالار آملی قائم مقام وزیرعلوم در امور بین الملل در این برنامه گفت: وزارت علوم سه سیاست کلان را در پیش گرفته است؛ نخست برطرف احتیاج جامعه در زمینه های سیاست، فرهنگ، صنعت و غیره، دوم مسئله فنی و حرفه ای و سوم موضوع بین المللی سازی است.

سالارآملی اضافه نمود: وظیفه اصلی همه ما این است که در چرخه علم و فناوری بین المللی قرار بگیریم؛ بر اساس چرخه بین المللی علم، یک علم هیچگاه در یک کشور شکل نمی گیرد. استکبار دنیای در کوشش است که کشور های در حال توسعه را از این چرخه کنار بگذارد. از لحاظ علمی اگر بخواهیم توسعه پیدا کنیم باید در این چرخه قرار بگیریم.

به گفته قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل، در چرخه علم بین المللی سه گروه وجود دارند. نخست کشور های پیشرو که جهت می دهند و ظرفیت سازی می نمایند، دوم رهروان که فضای محدودی برای اثرگذاری دارند و سوم جاافتادگان که از چرخه دانایی کنار گذاشته شده اند. ما هم اکنون در رده رهروان هستیم. آمریکا کوشش دارد ما را از رده رهروان به رده جاماندگان بیاندازد.

وی اظهار داشت: خط مقدم ما این است که نباید از چرخه فراوری علم خارج گذاشته شویم. آموزش عالی کشور امروز دارای چهار دارایی بزرگ است. نخست نیروی انسانی توانا، دوم رشد علمی مناسب، سوم ریشه دار بودن علم آموزی در ایران و چهارم اینکه فساد در این بخش بسیار کمتر از سایر بخش ها است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل اضافه نمود: پتانسیل آن را داریم که در رده رهروان قرار داشته و حتی در مواردی پیش رو باشیم. در پارادایم های جدید دنیای که چرخه های دانش به شدت در حال شکل گیری است، باید انجمن های علمی ورود و راهکار هایی برای عبور از تله تحریمی ارائه نمایند.

وی ادامه داد: در بخش کلان و در شرایط کنونی انجمن ها می توانند یاری های بسیاری به آموزش عالی نمایند. در سراسر کشور مراجع ملی وجود دارد. باید انجمن ها به همکاری با این مراجع بپردازند. از دیگر زمینه هایی که انجمن ها می توانند ورود نمایند در بخش تفاهم نامه های بین المللی است.

سالار آملی اظهار داشت: اتحادیه انجمن های علمی داخلی و خارجی موضوع دیگری است که انجمن ها می توانند به آن ورود نمایند. وزارت علوم نمی تواند وارد این حوزه گردد و باید انجمن ها دنبال آن باشند. وزارت علوم سامانه ای به زبان انگلیسی دارد که در سطح دنیا منتشر می گردد و بازدیدنماینده های بالایی نیز دارد. درباره انجمن ها می توانیم اخباری در این سامانه داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 10 فروردین 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 804

به "فساد در آموزش عالی بسیار کمتر از سایر بخش هاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فساد در آموزش عالی بسیار کمتر از سایر بخش هاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید