خبرنگاران دانشگاه های قم با پژوهش برای حل مسائل استان کوشش نمایند

به گزارش مجله نایس پاتوق، قم - خبرنگاران - مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری قم گفت: دانشگاه های قم با استفاده از ظرفیت علمی و پژوهشی خود برای حل مسائل استانی و ملی کوشش و در فرایندهای تصمیم سازی مشارکت نمایند.

خبرنگاران دانشگاه های قم با پژوهش برای حل مسائل استان کوشش نمایند

اگر علاقمند به دریافت بهترین خدمات مشاوره تحصیلی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم ویزای تحصیلی کانادا، با دریافت مشاوره رایگان از مجربترین تیم مهاجرتی کانادا، بهترین مسیر را به سوی مدارو، کالج ها و دانشگاه های کانادا انتخاب کنید.

مرتضی بابایی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، ضمن اشاره به این موضوع که دانشگاه باید پیوند ساختاری خود را با جامعه و دولت تقویت کند، اضافه کرد: در حال حاضر ما با مسائل و مسائلی در حوزه های گوناگون روبرو هستیم که دانشگاه با استفاده از ظرفیت علمی و پژوهشی خود، می تواند پاسخ مناسبی برای حل آن پیدا کند.

وی بیان نمود: یکی از نقاط ضعف در ارتباط میان پژوهش و کاربردی کردن یافته ها در نظام علمی و اجرایی، فقدان به کارگیری نتایج پژوهش بر اساس نیازهای واقعی است که در استان قم به دنبال برطرف این موضوع با ایجاد فضای تعاملی میان دستگاه های اجرایی و دانشگاه ها هستیم.

وی ادامه داد: در بحث فراوری محصولات علمی به صورت نظری شرایط خوبی داریم، اما درباره عملیاتی شدن ایده ها موفقیت چندانی نداریم و دانشگاه همیشه در معرض این پرسش واقع شده است که روابط و مناسباتش را با نهادهای سیاسی، مالی و اجتماعی چگونه تنظیم کند و چه خدمتی را ارائه دهد.

بابایی با اشاره به فعالیت دفتر ارتباط استانداری با دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان، گفت: سوق دادن فعالیت های علمی دانشگاه به سمت برطرف نیازها و حل مسائل استانی و ایفای مسئولیت اجتماعی این نهاد در تعامل با جامعه و دولت، از هدف های راه اندازی این مجموعه است که دستاوردهای مهمی برای برطرف چالش های پیش رو به همراه خواهد داشت.

وی بیان نمود: هم اکنون بیش از 70 هزار دانشجو در 30 دانشگاه و مرکز آموزش عالی استان مشغول تحصیل هستند و سالانه بیش از سه هزار و 500 سرانجام نامه و رساله در مقطع تحصیلات تکمیلی در قم تدوین می گردد که این موضوع نشانگر ظرفیت های فراوان علمی و پژوهشی برای حل مسائل و مسائل استان است.

وی ادامه داد: با توجه به نگاه ویژه استاندار قم به ظرفیت دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان، بستر و زمینه برای تحقق نقش اساتید و نخبگان در مشارکت و حل معضلات استان قم فراهم است و می طلبد فعالان این عرصه رسالت خود را در این شرایط مهم و حساس به انجام رسانند.

مدیرکل سیاسی استانداری قم گفت: دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی مراکز اصلی فراوری فکر و اندیشه و تربیت کننده نیروهای متعهد و متخصص وزمینه ساز پیشرفت و توسعه همه جانبه اند و در این خصوص اساتید دانشگاهها نقش محوری دارند.

وی بیان نمود: در همین رابطه برگزاری کرسی های آزاد اندیشی زمینه ای است برای طرح بدون مانع اندیشه های صاحب نظران در همه حوزه های علوم با رویکرد ایجاد فراوری علم، که آثار و برکات دیگری همچون تقویت روحیه حقیقت جویی، آزادگی و قانون گرایی، سامان دهی مباحث و گفت وگوها با صبغه علمی و ایجاد فضای مناسب برای طرح و بیان اندیشه های نو، تفکر خلاق و فرهنگ نوآور را نیز به دنبال دارد.

وی ادامه داد: همچنین ابلاغ آیین نامه فرصت مطالعاتی اعضای هیات علمی دانشگاه ها در جامعه و صنعت توسط وزارت علوم، تحقیقات و فناوری که بر اساس آن استادان و اعضای هیات علمی می توانند از سه ماه تا یک سال برای عملیاتی نمودن یافته های خود و آشنایی با نیازهای واقعی جامعه و صنعت به واحدهای مالی و صنعتی مامور شوند از دیگر راهبردهای موثر برای تقویت حضور دانشگاهیان استان قم برای ارائه راه چاره در پاسخ گویی به مسائل و مسائل در سطح استانی و ملی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 965

به "خبرنگاران دانشگاه های قم با پژوهش برای حل مسائل استان کوشش نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران دانشگاه های قم با پژوهش برای حل مسائل استان کوشش نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید