صالحی از شرکت پارس ایزوتوپ بازدید کرد

به گزارش مجله نایس پاتوق، تهران (پانا) - معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی در راستای نظارت میدانی بر پروژه های مجموعه سازمان از خط فراوری رادیوداروها در شرکت پارس ایزوتوپ بازدید کرد.

صالحی از شرکت پارس ایزوتوپ بازدید کرد

به گزارش روابط عمومی شرکت پارس ایزوتوپ، موضوع اصلی بازدید علی اکبر صالحی خط فراوری ژنراتور PARSTEC II و رادیوداروهای درمانی بود. ژنراتور مولیبدن/تکنسیوم با نام تجاری PARSTEC II برای نشاندارسازی با کیت های رادیودارویی تشخیصی به کار می رود.

این ژنراتور به طور وسیع در پزشکی هسته ای استفاده می گردد و بیش از 80% رادیوداروهای تشخیصی و کیت ها با این ژنراتور نشاندارسازی می شوند.

در بخش دیگری از این بازدید، صالحی از رادیوداروهای درمانی پارس ایزوتوپ دیدن کرد و طی آن اساس فراوری، نحوه استفاده و نوع آن از سوی متخصصان این بخش تشریح شد. این رادیوداروها شامل موارد زیر بودند:

- رادیوداروهای درمان سرطان تیروئید؛ I-131-Oral Solution و I-131-Capsule، رادیوداروهای درمان تومورهای نورواندوکرین، به خصوص فئوکروموسیتوما، نوروبلاستوما و پاراگانگلیوما؛ I-131-MIBG

- رادیوداروهای درمان بیماران هموفیلی با عارضه روماتیسم مفصلی؛ P-32-Colloidal Synovectomy، Re-186-Sulfide Colloid، Re-188-Sulfide Colloid، Y-90-Hydroxy Apatite و Y-90-Citrate

- رادیوداروهای تسکین دردهای متاستاز استخوانی؛ Sm-153-EDTMP ،Lu-177-EDTMP ،Re-186-HEDP و Re-188-HEDP

- رادیوداروهای تشخیص و درمان سرطان پروستات متاستازیک؛ Ga-68-PSMA و Lu-177-PSMA

- رادیوداروهای تشخیص و درمان تومورهای نورواندوکرین؛ Ga-68-DOTATATE و Lu-177-DOTATATE

- رادیوداروی درمان سرطان کبد Y-90-Resin Microspheres

علاوه بر رادیوداروهای درمانی و تشخیصی، متخصصان حوزه کیت های رادیودارویی نیز توضیحاتی در خصوص کاربرد، نحوه فراوری و استفاده آنها ارائه دادند.

رئیس سازمان انرژی اتمی ضمن بازدید از خط فراوری محصولات فوق در شرکت پارس ایزوتوپ که با همراهی مدیرعامل این شرکت انجام شد، از نحوه کار کارکنان بخش های فراوری، کنترل کیفیت و بسته بندی نیز بازدید به عمل آورده و متخصصان این بخش ها جوابگوی سوالات صالحی در حوزه های کاری مربوطه بودند.

در انتها این ملاقات دو ساعته، معاون رئیس جمهور دستاوردها و سرعت فراوری در پارس ایزوتوپ را به عنوان تنها متولی فراوری و تامین رادیوداروهای درمانی و تشخیصی در ایران، تحسین برانگیز خواند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1487

به "صالحی از شرکت پارس ایزوتوپ بازدید کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صالحی از شرکت پارس ایزوتوپ بازدید کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید