درمان دیستروفی ماهیچه ای با دستکاری ژنتیک

به گزارش مجله نایس پاتوق، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، از روش دستکاری ژنتیک کریسپر تا به حال برای درمان یا کاهش اثرات مخرب بعضی بیماری ها استفاده شده است. زیرا با این روش می توان تغییراتی در دی ان ای انسان ها انجام داد تا دی ان ای های معیوب حذف یا اصلاح شوند. این بار محققان دانشگاه کالیفرنیا از این روش دستکاری ژنتیک برای تغییر دادن آر ان ای ها به جای دی ان ای ها استفاده نموده اند.

درمان دیستروفی ماهیچه ای با دستکاری ژنتیک

استفاده از این روش تازه موجب نابودی بعضی مولکول های سمی و کاهش تجمع آنها در بدن شده است. این دستاورد تازه علمی راه را برای درمان دیستروفی ماهیچه ای و کاهش مسائل ناشی از آن هموار می نماید.

ار ان ای ها در بدن مانند یک سرویس ارتباطی و مخابراتی عمل می نمایند و اطلاعاتی را در خصوص ژن های بدن به سلول های عامل فراوری پروتئین منتقل می نمایند و از این طریق به مدیریت فرایند مذکور یاری می نمایند. اگر ار ان ای از الگوی درستی تبعیت نکند، تجمع پروتئین ها و بعضی مواد دیگر در نقاط نامناسبی از سلول های بدن رخ می دهد و در نتیجه اختلال هایی مانند اوتیسم و سرطان در بدن رخ می دهد.

در عین حال روش دستکاری ژنتیک کریسپر، به وسیله راهنمایی آنزیمی به نام Cas9 به برش دی ان ای های معیوب و غیرفعال سازی ژن های آنها یاری نموده و انتظار می رود شبیه سازی این فرایند مقابله با دیستروفی ماهیچه ای را نیز تسهیل کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1185

به "درمان دیستروفی ماهیچه ای با دستکاری ژنتیک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان دیستروفی ماهیچه ای با دستکاری ژنتیک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید