70 درصد بیماران مبتلا به صرع، به دارو جواب می دهند

به گزارش مجله نایس پاتوق، به گزارش خبرنگاران، دکتر جعفر مهوری دبیر علمی کنگره بین المللی صرع در مراسم افتتاحیه گفت: این کنگره در محورهای تشخیص صرع از جمله نوار مغزی، ام آر ای، روشهای درمانی جدید در افراد پیر و همچین در زنان -اطفال و نوزادان، جنبه های روانی صرع و مباحثی که باعث ترس خانواده ها می گردد برنامه ریزی شده است.

70 درصد بیماران مبتلا به صرع، به دارو جواب می دهند

وی اضافه کرد:طی سه روز برگزاری این کنگره حدود 50 سخنرانی ایرانی و خارجی و 7 سخنران از دانشگاه های کشورهای کانادا- برزیل-ایتالیا- اتریش و استرالیا حضور دارند.

دبیر علمی این کنگره توضیح داد: این کنگره بر روی اساتید، استادان، پرستاران و دانشجویان متمرکز شده تا بتوانند آخرین دستاوردهای آموزشی که در طول یکسال در بهترین کنگره های صرع تبادل می گردد را در اختیار داشته باشند.

دکتر مهوری در خصوص علایم تشخیصی بیماری صرع گفت: بیماری صرع در طی سالهای اخیر بسیار کامل تشخیص داده می گردد و این بیماری از زمانی که بشر متولد شده است وجود داشته است و مادران و والدین باید بدانند که داروهایی که در دوران بارداری استفاده می نمایند بسیار با دقت انتخاب نمایند و همچنین در خصوص زایمان هم بسیار دقت گردد که از داروهایی با امنیت بالا انجام گردد.

وی تاکید نمود: والدینی که دارای نوزاد هستند باید دقت کافی داشته باشند که اگر علایم مشکوکی در صحبت کردن- راه رفتن- صدا درآوردن های غیرطبیعی مشاهده کردند به پزشک متخصص مربوطه مراجعه نمایند.

مهوری اضافه کرد: حدود 70 درصد بیماران مبتلا به صرع به دارو جواب می دهند و تنها 30 درصد احتیاج به اقدامات تشخیصی متفاوت دارند و تقریبا 70 درصد بیماران وقتی دارو را قطع می نمایند هیچ مسئله ای ندارند و خوب درمان می شوند و در میان بیماران مغز و اعصاب، صرع یکی از بیماری های خوب درمان و قابل درمان است.

وی در خصوص علایم بیماری صرع گفت: مات شدن کودک به یک نقطه یکی از علایم بیماری صرع است و طی آمارهای ارائه شده، یک درصد جمعیت کشور مبتلا به صرع هستند و چیزی حدود 700 الی 800 هزار نفر فرد مبتلا به صرع در کشور وجود دارد که احتیاج به آنالیز دارد و هرسال نیز، هزار بیمار مبتلا به صرع غیرقابل کنترل، به جامعه اضافه می گردد که همه اینها، اهمیت صرع را می رساند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 آذر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 529

به "70 درصد بیماران مبتلا به صرع، به دارو جواب می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "70 درصد بیماران مبتلا به صرع، به دارو جواب می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید