خبرنگاران واکنش کدخدایی به یک طرح دو فوریتی مجلس

به گزارش مجله نایس پاتوق، تهران- خبرنگاران- سخنگوی شورای نگهبان نسبت به ارایه یک طرح دو فوریتی توسط شماری از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی اخیر مجلس واکنش نشان داد.

خبرنگاران واکنش کدخدایی به یک طرح دو فوریتی مجلس

به گزارش چهارشنبه شب پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان، عباسعلی کدخدایی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: امروز در خبرها آمده بود که مجلس پس از تعطیلات کرونایی و غیر کرونایی، جلسه علنی داشت و ناگهان یک طرح 2 فوریتی مطرح شد که همگان را به تعجب واداشت.

وی ادامه داده است: وسط بحران کرونا چه چیز واجب تر از اصلاح قانون انتخابات!؟ انتظاری که چهار سال به پای آن نشسته بودیم! اول خیال کردم وظیفه ناتمام مجلس یعنی اصلاح قانون انتخابات و اجرای سیاست های کلی آن موضوع 2 فوریتی است! اما زهی خیال باطل! احقاق حق آن دسته از نمایندگانی که علیه آنها مثلاً گزارش خلاف واقع داده شده است! موضوعی حیاتی و ضروری برای کشور آن هم در این وانفسای کرونایی! آن قدر مهم که سایر مصوبات مورد احتیاج کشور به تأخیر افتد و حقوق از دست رفته احتمالی آن 75 نماینده که از اوجب واجبات شناخته شده اولویت یابد و البته که فی التأخیر آفات؟ حالا کاری نداریم چرا در بیان تعداد نمایندگان رد صلاحیت شده همواره عدد 90 و 80 تکرار می گردد؟ منظور خاصی در میان است؟ نمی دانم، ولی یکی نیست از این ها بپرسد الان که جلسات علنی دارید از نمایندگان ردصلاحیت شده خواسته گردد دست خود را بالا بگیرند و یک نفر دیگر شمارش کند قطعاً از 75 نفر بالاتر نخواهد رفت. این نه به تعبیر وزیر معزول، کرونای شورای نگهبان است و نه به تعبیر نماینده مجلس دهم، عذاب الهی آن هم به خاطر رد صلاحیت نمایندگان! صرفا یک شمارش ساده از 1 تا 75 است.

در ادامه این مطلب آمده است: زیاد از بحث اصلی دور نشویم؛ ما در شورای نگهبان البته موافق هستیم که هر کس ادعای کذبی به نمایندگان و غیر نمایندگان وارد کرد، باید در محاکم جوابگو باشد؛ هم قانون داریم و هم می توان دوباره بر آن تأکید کرد؛ اما از آن طرف طراحان این طرح هم قول دهند وقتی مطالب برایشان روشن شد و دلایل آن هم نه در یک، که بعضاً در چند جلسه شرح داده شده از توسل به این مقام و آن مقام خودداری نموده و از حاشیه سازی پرهیز نمایند. خودتان به مردم حوزه انتخابیه بفرمائید که دلائل چه بوده است! شاید بهتر باشد یک بند دیگر به این 2 فوریتی اضافه گردد که هر نماینده بعد از استماع دلائل رد صلاحیت خود موظف باشد در یک میتینگ انتخاباتی آنها را بیان و یا در رسانه ها منتشر نماید!؟ الحاق این بند هم زحمت ما را در مقابل سوال خبرنگاران محترم کم می نماید که همواره پاسخ می دهیم قانون، ما را از انتشار دلایل رد صلاحیت منع نموده است و هم نشان می دهد که نمایندگان محترم به دنبال اصلاح قانون انتخابات برای اصلاح فرایند جاری انتخابات هستند! در این صورت 2 فوریتی آنها نیز قابل توجیه خواهد بود.

فاعتبروا یا اولی الابصار!

منبع: ایرنا
انتشار: 20 خرداد 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 937

به "خبرنگاران واکنش کدخدایی به یک طرح دو فوریتی مجلس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران واکنش کدخدایی به یک طرح دو فوریتی مجلس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید