بازی ویدیویی برای تدریس مهندسی برق!
به گزارش مجله نایس پاتوق، ایسنا: بازی ویدئویی جدیدی که به وسیله پژوهشگران دانشگاه کمبریج توسعه داده شده، قرار است نوجوانان را با الکتریسیته بیش تر آشنا نماید. این بازی با ارائه مجموعه هایی از پازل های مرتبط با برق، درک نوجوانان را از الکتریسیته بالاتر برده و امیدوار است بتواند آن ها را جهت تحصیل در رشته مهندسی در همین دانشگاه، تشویق کند.
به نقل از دانشگاه کمبریج، این بازی که وایرد((Wired نام دارد، دو روز قبل(17ام جولای) برای دانلود و بازی به صورت رایگان در دسترس علاقمندان نهاده شد. وایرد با هدف انتقال مفاهیم ریاضیاتی اساسی در زمینه برق به مخاطبین خود، طراحی شده است.
برق هر روز بر زندگی همه ما تاثیر می گذارد، اما از آنجایی که انتزاعی است، عینی سازی آن سخت بوده و تسلط به آن نیز تمرین زیادی را می طلبد. لازم به ذکر است، تدریس آن نیز سخت می باشد.
دایارمید کمپبل، از گروه مهندسی کمبریج و طراح این بازی، شرح می دهد: بازی ویدئویی یک روش ایده آل برای تدریس برق به دانش آموزان است، و برای بازی نمایندگان، این امکان را فراهم می نماید که مفاهیم اساسی و رابطه میان آن ها را تجسم نمایند. این بازی ترکیبی از چالش های پیش رونده فراهم می آورد، که هر یک بر پایه چالش قبلی ساخته شده است. علاوه بر آن، مجموعه ای از تکنیک های انگیزشی آزموده شده نیز در آن گنجانیده شده که می تواند افراد را به عبور از چالش های سخت تشویق کند.
کمپل نزدیک به دو دهه در صنعت بازی سازی حضور داشته و عناوینی را برای پلتفرم های پلی استیشن، اکس باکس و رایانه های شخصی ساخته است. او هم اکنون به عنوان دستیار آموزشی ارشد در کمبریج مشغول به کار است، و بازی های ویدئویی را با هدف الهام بخشی بیش تر به نوجوانان طراحی می نماید تا به تحصیل در رشته مهندسی ترغیب شوند.
کسانی که وایرد را بازی می نمایند، درکی دیداری از مدارها، منطق سوئیچ ها، ولتاژ، جریان و مقاومت به دست خواهند آورد. آن ها این کار را به وسیله تحلیل مدارها انجام نمی دهند، بلکه با سیم کشی مدارها برای حل مسائل، کار را پیش می برند. مورد اول همان روشی است که در کتاب های درسی با آن روبرو می شویم.
کمپل می گوید: بیشتر بازی های آموزشی در کلاس درس ارائه می شوند. از همین رو، حداقل باید سرگرم نماینده تر از درسی باشند که جایگزین آن شده اند. وایرد به وسیله وبسایت های فروش بازی ارائه خواهد شد، بنابراین ضروری است که به میزان دیگر بازی های ویدئویی که مردم بازی می نمایند، سرگرم نماینده باشد. ما آموزش را به بازی تبدیل نمی کنیم، بلکه بازی را آموزشی، و شاید حتی تقویت می کنیم.
در بسیاری از حیطه های فیزیک، افراد پیش از آن که به صورت رسمی درباره آن آموزش ببینند، درک دیداری پایه ای از رفتار اشیاء دارند. برای مثال، مردم از زمانی که بچه هایی نوپا بوده اند، توپ پرتاب کرده اند. بنابراین، زمانی که همین مردم درباره پرتابه ها و قوانین حرکت نیوتون آموزش می بینند، از قبل بینشی دارند که آن ها را در چگونگی کاربست معادلات هدایت می نماید.
از آن جایی که برق نامرئی بوده و چیزی نیست که ما بچه ها را تشویق کنیم با آن بازی نمایند؛ این بینش در خصوص آن وجود نخواهد داشت. دانش آموزان می توانند ریاضیات را بیاموزند، اما ممکن است بینش لازم برای کاربست آن را نداشته باشند.
کمپل در سرانجام صحبت های خود، می افزاید: اغلب به دانش آموزان گفته می گردد که برق رفتاری مانند جریان آب در لوله دارد - که اندکی به شما یاری می نماید، اما در واقع، افراد واقعا درک نمی نمایند که آب چگونه رفتار می نماید. چند نفر می توانند به این سؤال پاسخ دهند که چرا وقتی سیفون توالت را می کشیم دمای آب دوش تغییر می نماید؟
به گفته کمپبل، وایرد این شکاف خالی را پر می نماید و به بازی نمایندگان یک درک دیداری از چگونگی رفتار برق منتقل کرده و به آن ها یاری می نماید به حل مسائلی بپردازند که تا قبل از سطح A فیزیک با آن روبرو نخواهند شد.
پ
منبع: برترین ها