8 پیشنهاد برای استفاده مفید و بهینه از گوشی قدیمی

به گزارش مجله نایس پاتوق، بیشتر اوقات، هیجان خرید یک گوشی تلفن همراه جدید با یک حسرت آزاردهنده همراه است. شما باید از گوشی قدیمی که شاید چندین سال بهترین و همراه ترین دوست شما بوده؛ جدا شوید.

8 پیشنهاد برای استفاده مفید و بهینه از گوشی قدیمی

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

همیشه این طور نیست که گوشی های قدیمی یک مسئله ای داشته باشند که شما را ناچار به خرید یک گوشی جدید کردند یا اینکه خراب شدند و از کار افتادند؛ صفحه نمایش آن ها شکسته شده یا باتری آن ها دیگر قابل استفاده نیست.

اگر یک گوشی قدیمی دارید که فقط به خاطر قدیمی بودنش آن را کنار گذاشتید و سراغ خرید یک اسمارت فون جدید رفتید؛ نیازی نیست احساس بدی در دل داشته باشید یا خجالت بکشید یا این گوشی را روی میز اتاق خود و جلوی چشم برای همیشه نگه دارید تا نشان دهید هنوز وفادار هستید.

روش های زیادی وجود دارد که هنوز از گوشی قدیمی خود استفاده کنید و آن را دور نیندازید یا با قیمت بسیار پایینی نفروشید. گوشی های قدیمی هنوز یک کامپیوتر همراه و یک دستگاه محاسباتی نسبتا قوی هستند. چرا از این فرصت برای تبدیل گوشی به یک گجت مفید و کاربردی دیگر در خانه استفاده نمی کنید.

در ادامه چند پیشنهاد و کاربرد جدید برای گوشی های قدیمی را مرور می کنیم. فرقی نمی کند گوشی قدیمی شما اندرویدی یا iOS است:

یک گوشی یدکی

هیچ چیزی مانند یک گوشی شکسته، گمشده یا دزدیده شده نمی تواند زندگی شما را مختل کند. به ویژه اگر در سفر و ماموریت و شرایط غیرعادی باشید که شدیدا به گوشی نیاز دارید و حتی یک دقیقه بدون گوشی نمی توانید ادامه دهید.

گوشی های قدیمی سالم را می توانید به عنوان یک گوشی یدکی همراه خود داشته باشید و در بدترین شرایطی که ممکن است در انتظارتان باشد؛ سریعا یک سیم کارت روی آن ها انداخته و دوباره تا حدودی به روال زندگی عادی خود برگردید.

گوشی های قدیمی همان دفترچه تلفن، اپلیکیشن ها، تنظیمات و برخی عکس ها و ویدیوهای شما را دارند و یک گزینه سریع برای جایگزین شدن با گوشی اصلی گمشده یا دزدیده شده هستند.

داشتن گوشی دوم کمک می کند تا سر فرصت و با آرامش دوباره برای خرید یک گوشی جدید اقدام کنید و مجبور نباشید در یک شهر غریب و تحت فشار پول زیادی برای خرید اسمارت فون بدهید.

کنترل از راه دور اضافی

بسکمک از گوشی های قدیمی با نصب یک اپلیکیشن یا انجام تنظیماتی به یک ریموت برای تلویزیون، پخش کننده های صوتی و تصویری یا دستگاه های اینترنت اشیا درون خانه تبدیل می شوند.

Apple TV یک اپلیکیشن عالی کنترل از راه دور برای آیفون و Google Home app هم یک اپ ریموت برای دستگاه های کروم کست در اندروید و iOS است. اپلیکیشن Roku برای اندروید و iOS هم می تواند یک برنامه ریموت جایگزین باشد.

از دیگر برنامه های کنترل از راه دور برای تلویزیون می توان به Amazon Fire TV و TiVo باز هم برای اندروید و iOS اشاره کرد.

دستگاه بازی

می توانید از تلفن همراه قدیمی خود به عنوان یک پلتفرم بازی استفاده کنید. گیمرها مبتکر هستند. ابزارهای زیادی مانند Moga Mobile Gaming Clip برای کنترلر بی سیم ایکس باس وجود دارد که به شما اجازه می دهد یک گوشی قدیمی را به یک کنترلر کنسول بازی تبدیل کنید.

اگر اهل بازی با کنسول نینتندو سوئیچ هستید؛ ابزار Razer Kishi برای اندروید و iOS می تواند حس خوبی داشته باشد. فقط باید توجه کنید این گجت ها از همه بازی های ویدئویی جهانی پشتیبانی نمی کنند و فقط برخی از بازی ها با این کنترلرها سازگاری دارند.

بهتر است پیش از خرید یکی از این ابزارها برای اضافه کردن به گوشی قدیمی، کاملا درباره بازی های سازگار با آن آگاهی پیدا کنید.

ساخت وبکم

یکی از بهترین مصارف گوشی قدیمی برای وب کم ها هست. مقالات و آموزش های زیادی در اینترنت برای این موضوع یافت می شود و اگر تمایل داشته باشید؛ باید یکی از آن ها را بخواهید.

وبکم ها برای ارتباطات ویدئویی، استفاده از برنامه هایی مانند زوم یا به عنوان دوربین امنیتی بسیار مفید هستند. از سوی دیگر، تلفن های همراه به دوربین های قوی مجهز شدند؛ حتی اگر یک گوشی قدیمی چند ساله باشد.

بنابراین، به جای انتظار برای خرید یک وبکم قوی، می توانید گوشی تلفن همراه قدیمی خود را وبکم کنید.

دستگاه پخش کننده

پیش از اینکه آیفون ساخته شود؛ شما مجبور بودید دو دستگاه همراه خود داشته باشید. یک گوشی و یک پخش کننده موسیقی مانند iPod.

الان، تلفن همراه قدیمی شما هنوز می تواند یک دستگاه پخش کننده موسیقی یا یک دستگاه مالتی مدیا پشتیبان و ذخیره کننده محتواهای مالتی مدیا باشد.

گوشی قدیمی به وای فای وصل می شود و شما می توانید از آن در پلتفرم های استریم استفاده کنید. همین طور، می توانید از گوشی قدیمی برای سرگرم کردن کودک استفاده کنید.

اولین گوشی کودک

صحبت از بچه ها شد. تلفن قدیمی شما می تواند یک دستگاه شروع کننده خوب برای بچه ها باشد. اولین گوشی کودک با انواع بازی ها و اپلیکیشن های مناسب سن آن ها تا بتوانند تجربه های کاربری خود با دستگاه های دیجیتالی را پرورش دهند.

حتما باید یک نرم افزار کنترل والدین روی گوشی نصب و فعال کنید. اگر گوشی قدیمی شما توسط کودک خراب، شکسته و گم شود؛ شما زیاد حسرت نمی خورید و پول کلانی از دست نداید.

اهدا به افراد نیازمند

در خارج از ایران، سازمان های غیرانتفاعی هستند که گوشی قدیمی شما را گرفته، بازسازی و نوسازی کرده و استفاده های خوبی از آن ها می کنند. یکی از این استفاده ها، اهدای این گوشی ها به افراد نیازمند است.

شاید در ایران هم مکان هایی برای چنین کاری باشد. افزون بر این، خود شما هم می توانید با کمی خرج کردن، ظاهر گوشی را نو و تمیز کنید؛ مثلا کاوری جدیدی برای آن بخرید یا به طور کامل گوشی را تمیز و برق بیندازید و با کابل شارژ جدیدی به افراد نیازمند اطراف خودتان هدیه بدهید.

این روزها، خانواده های زیادی برای تحصیل مجازی فرزندشان به گوشی های نسبتا قوی نیاز دارند ولی هزینه خرید چنین گوشی هایی را ندارند.

پیش از اهدای گوشی به فرد دیگری، حتما گوشی قدیمی خود را ریست کارخانه کنید تا هیچ اطلاعات و حساب کاربری از شما روی آن باقی نماند.

تکه تکه کردن گوشی

بهترین فرصت برای افراد کنجکاو، هکر و محقق است تا یک گوشی قدیمی را باز کرده و ببینند درون آن چه خبر است.

سایت iFixit دستورالعمل های کاملی برای باز کردن قطعات یک گوشی از هم دارد و به شما آموزش می دهد چگونه به طور موفقیت آمیزی تمام قطعات گوشی خود را جدا کنید.

یک گوشی قدیمی که دیگر قابلیت استفاده ندارد؛ بهترین گزینه برای کارهای آزمایشگاهی و کالبدشکافی الکترونیکی است. بسکمک از قطعات جدا شده گوشی را می توانید در پروژه های دانشجویی خود استفاده کنید و دیگر پولی برای خرید آن ها از بازار نپردازید.

منبع

منبع: یک پزشک
انتشار: 17 آذر 1399 بروزرسانی: 17 آذر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1271

به "8 پیشنهاد برای استفاده مفید و بهینه از گوشی قدیمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 پیشنهاد برای استفاده مفید و بهینه از گوشی قدیمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید