10 بازی ترسناک برتر که بهترین داستان و دنیا را دارند

به گزارش مجله نایس پاتوق، زمانی که بحث درباره بازی های ترسناک می شود، داستان اهمیت زیادی پیدا می کند. به دلیل اینکه نمونه های موجود در این سبک نمی توانند تنها با ترساندن ناگهانی به هدف خود برسند. این بحث ترس ناگهانی در فیلم های ترسناک بسیار خوب جواب داده است. این موضوع هم به این دلیل است که توجه مخاطب بسیار کمتر از گیمرها است. از طرفی فیلم ها هم از بازی ها کوتاه تر هستند.

10 بازی ترسناک برتر که بهترین داستان و دنیا را دارند

سبک ترسناک در بازی ها باید از ابتدا توجه بازیکن را به خود جلب کند. از طرفی باید بتواند این توجه را تا سرانجامی بازی نگه دارد. مهم نیست که این بازی 6 ساعت یا 20 ساعت طول بکشد. به طور کلی باید این توانایی را داشته باشد که بتواند همواره مخاطب را هیجان زده کند. یکی از راه های این کار، این است که جهانی بازی را تا جای ممکن ترسناک و مجذوب کننده طراحی کنند. حال یکی دیگر از این کارها می تواند داستان زیبا به همراه توضیحات بسیار در جهانی بازی باشد. چیزی که باعث شود بازیکن در جهانی بازی قرار داشته و بخشی از این تجربه است. حال بیایید تا نگاهی به بازی های ترسناکی بی اندازیم که بهترین جهان و داستان را داشتن.

10. قاب مرگبار: پروانه سرخ (Fatal Frame: Crimson Butterfly)

این مجموعه به نام پروژه صفر هم در اروپا شناخته می شود. مجموعه فیتال فریم در سال 2001 برای کنسول پلی استیشن 2 عرضه شد. این مجموعه از فیلم های اصیل ژاپنی مثل حلقه (The Ring) الگوبرداری کرده است. همین باعث شده تا بتواند حس تنهایی را بسیار خوب به کاربر القا کند. به همین دلیل توانست یکی از بهترین بازی های ترسناک تا الان باقی بماند.

این مجموعه در شماره 2 به اوج خود می رسد. یعنی فیتال فریم 2 را می توان به راحتی بهترین بازی این مجموعه دانست. داستان کلی مجموعه بسیار به هم متصل بوده و از طرفی داستان روستای مینیکامی (Minikami Village) هم بسیار غنی است. به همین دلیل بازیکنان غرق در این بازی خواهند شد.

9. مجموعه شیطان درون (The Evil Within)

مجموعه شیطان درون در سال 2014 برای کنسول های نسل 7 و 8 به همراه کامپیوتر عرضه شد این بازی ها از طریق شینجی میکامی (Shinji Mikami) ساخته شده است. از کارهای دیگر میکامی می توان به رزیدنت اویل و داینو کرایسیس (Dino Crisis) اشاره کرد. شیطان درون به نسبت دو نمونه قبلی ترسناک تر است. به علت اینکه عناصر ترس ناگهانی و روانی دارد.

با این حال جهانی این بازی به شدت جالب طراحی شده و اطلاعات زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. این موضوع در شیطان درون 2 بسیار مشخص تر است. به علت اینکه این بازی تقریبا جهان باز بوده و بازیکن آزادی عمل بسکمک در یافتن موارد مختلف در آن دارد. تنها بخش ناامید کننده این بازی صداگذاری آن است که اصلا جالب نیست. همچنین ممکن است در طول بازی با چند مورد آزار دهنده روبه رو شوید ولی به طور کلی شیاطان درون کیفیت بسیار بالایی دارد.

8. سایرن: طلسم خون (Siren: Blood Curse)

این بازی در سال 2008 پلی استیشن 3 عرضه شد. در اصل طلسم خون با حالت قسمتی خود، یادآور بازی آژیر اصلی که در سال 2003 برای پلی استیشن 2 منتشر شد، بود. با گذشت چندین سال بسیار عجیب است که همچنان از لحاظ بصری این مجموعه بسیار زیبا است. نکته مثبت این بازی نسبت به رقبا طراحی هنری و محیط بازی است.

اگر شما طرفدار طراحی جهان و داستان باشید، آژیر یکی از بهترین داستان ها به همراه محیط را دارد. شما در نقش یک ژورنالیست ژاپنی هستید که مسؤول شده تا رازهای روستای هانودا (Hanuda Village) را کشف کند. نکته جالب اینجاست که اشاره هایی هم به داستان تاریخی در این بازی می شود.

7. مجموعه فضای مرده (Dead Space)

مجموعه فضای مرده یک مجموعه ترسناک و علمی تخیلی است. این فاکتورها از بازی هایی مثل موجود فضایی (Alien) الگو گرفته اند. فضای مرده برای کنسول های نسل 7 به همراه کامپیوتر عرضه شد. بعد از عرضه اولین بازی، دو نسخه دیگر هم عرضه شدند. بحث اینجاست که بهترین بازی های فضای مرده، دو نسخه اول بودند.

شاید این بازی ترسناک ترین گزینه در این لیست نباشد. با این حال اتمسفر بازی به همراه حس ترسی که به شما القا می کند، بی نظیر است. طراحی جهانی این بازی جزء بهترین های سبک ترسناک است. هر عنصر در بازی از طراحی شخصیت ها تا صداگذاری بسیار خوب باعث شدند تا بازیکن در جهانی فضای مرده غرق بشود. نکته جالب اینجاست که بعد از عرضه بازی ها از این مجموعه داستان های جانبی بسکمک در قالب کتاب یا فیلم عرضه شد.

6. مجموعه جشن جسد (The Corpse Party Series)

شما تنها به تصاویر این مجموعه نگاه بیاندازید. متوجه خواهید شد که این مجموعه قطعا چندان ترسناک به نظر نمی رسد. با این حال با وجود جلوه های بصری ساده، داستان این بازی به همراه محیط آن ترس خاصی را در وجود شما ایجاد خواهد کرد. چیزی که بازی های بزرگ ترسناک به سختی به آن دست می یابند.

داستان جشن جسد کمی آزار دهنده، گیرا و البته ترسناک است. به همین دلیل است که تعداد طرفداران آن هم محدود است. قسمت جالب اینجاست که داستان این بازی پس از عرضه با ساخت مانگا، انیمیشن و حتی فیلم بیشتر توسعه پیدا کرد.

5. بیگانه: انزوا (Alien: Isolation)

مجموعه بیگانه به عنوان یکی از معروف ترین عناوین علمی تخیلی و ترسناک، شناخته شده اند. پس زمانی که انزوا منتشر شد، سابقه بسیار خوبی را در میان گیمرها داشت.

وقایع این بازی بین دو فیلم بیگانه رخ می دهد. جایی که آماندا ریپلی (Amanda Ripley) وارد جهانی این بازی شده تا بفهمد چه اتفاقی برای مادرش افتاده است. حتی اگر شما چیزی از این مجموعه ندانید، بیگانه: انزوا جهانسازی بسیار زیبایی دارد. به حدی که شما را در جهانی این مجموعه غرق کرده و به شما امکانات زیادی می دهد. از طرفی با خواندن مطالبی که در اختیارتان قرار خواهد گرفت، می توانید به اطلاعات زیادی دست پیدا کنید.

4. مجموعه آخرین ما (The Last of Us)

اولین بازی آخرین ما در سال 2013 برای کنسول پلی استیشن 3 عرضه شد. از همان ابتدای کار، این بازی توانست جزو بهترین بازی های ترسناک تاریخ قرار بگیرد. بسیار اعتقاد دارند که گیم پلی این بازی بیشتر به سبک ماجراجویی است تا ترسناک. این حرف تا حدی هم درست است. بحث اصلی اینجاست که اتمسفر بازی به همراه داستان و کرکترها همگی به حالت ترسناک هستند. از طرفی این مجموعه یکی از بهترین جهانهای ترسناک را ارائه می کند.

ناتی داگ (Naughty Dog) توانست یک جهانی بسیار باورکردنی را با توجه به توضیحاتی که درباره آن داد بسازد. از طرفی شماره 2 این مجموعه هم موفقیت بسیار زیادی کسب کرد و توانست یک دنباله شایسته برای شماره 1 باشد. تقریبا در هر ساختمان جهانی آخرین ما شواهدی از افرادی که قبلا آنجا زندگی می کردند وجود دارد. این افراد اصلا اطلاعی از سرنوشت شوم خود نداشتند. بازی های داستان محور مثل آخرین ما بیشتر بازیکن را به سمت داستان اصلی سوق می دهند. این در حالی است که محیط بازی هم اطلاعات بسیار زیادی در خود دارد.

3. مجموعه مترو 2033 (Metro 2033)

اولین بازی مترو در سال 2010 عرضه شد. سپس یک ریمستر از همین بازی و دو دنباله دیگر از آن منتشر شد. همه این ها توانستند تا تعدادی از بهترین بازی های ترسناک را ارائه دهند.

این بازی ها بر اساس کتاب هایی به همین نام ساخته شده اند. نویسنده این کتاب ها هم دیمیتری گلوکووسکی (Dmitry Glukhovsky) بود. زمانی که این مجموعه بر اساس کتاب باشد پس داستان و تاریخچه ای غنی خواهد داشت. به خصوص آخرین بازی این مجموعه به نام مهاجرت (Exodus) بسیار گسترده بود. این مجموعه شما را غرق در جهانی ترسناک خود خواهد کرد. حتی قصد هم ندارد به شما لحظه ای استراحت دهد.

2. سایلنت هیل 2 (Silent Hill 2)

وقتی بحث درباره ساخت یک جهانی ترسناک می شود، سایلنت هیل 2 می درخشد. نمونه های کمی در این سبک وجود دارند که جهانی آن ها تا اینحد ترسناک و آزار دهنده باشد. اولین بازی این مجموعه از محدودیت های پلی استیشن 1 برای ترسناک تر شدن استفاده کرد. با این حال شماره دو این مجموعه بود که به عنوان یک معیار برای بازی های ترسناک به شمار می آید.

سایلنت هیل 2 از اسطوره گرایی و عناصر توهم به همراه داستان جالب برای ترسناک کردن جهانی خود استفاده کرد. همین چیزها بودند که باعث شدند جهانی سایلنت هیل برای مدت ها در فکر کاربران هک شود. علاوه بر آن سایلنت هیل 2 اتصال خوبی بین شماره 1 با خود برقرار می کند و داستان را بسیار خوب توضیح می دهد.

1. مجموعه رزیدنت اویل (Resident Evil)

مجموعه رزیدنت اویل از سال 1996 در جهانی گیمینگ وجود دارند. این مجموعه نقش بزرگی در محبوبیت سبک ترسناک داشتند. رزیدنت اویل عناصر جست و جو و ماجراجویی را با ترسناک مخلوط کرد. به همین دلیل توانست یک جهانی بسیار باورپذیر را بسازد. جهانی رزیدنت اویل پر از نوشته های مختلف است که به شما کمک خواهد کرد تا به داستان بازی پی ببرید. به همین دلیل این مجموعه یکی از گیراترین عناوین در تاریخ است.

حتی آخرین عناوین عرضه شدند از رزیدنت اویل هم قدرت بسیار زیادی در ساخت جهان داشته و اصلا در این زمینه بازی افت نداشته است. درست است که داستان این مجموعه در طول سال ها بسیار پیچیده شده است. با این حال طرفداران پر و پا قرص توانستند ارتباط میان این بازی ها را پیدا کنند. نکته جالب اینجاست که ارتباط میان بازی های رزیدنت اویل از آنچه فکر می کنید بسیار بیشتر است!

در سرانجام باید گفت که این عناوین شاید لزوما ترسناک ترین در این سبک نباشند اما قطعا داستان و جهانی بسیار زیبایی دارند. این چیزها تجربه ای را به شما ارائه خواهند داد که در هیچ عنوان دیگری وجود ندارد. حال نظر شما چیست؟ به نظر شما جای کدام عنوان در این لیست خالی است؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: GamesRadar.com

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 6 فروردین 1401 بروزرسانی: 6 فروردین 1401 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1969

به "10 بازی ترسناک برتر که بهترین داستان و دنیا را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 بازی ترسناک برتر که بهترین داستان و دنیا را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید