اتحادیه اروپا با تعطیل شدن اینستاگرام و فیسبوک مسئله ای ندارد

به گزارش مجله نایس پاتوق، این طور که به نظر می رسد شرکت متا میخواهد سرورهای فیسبوک و اینستاگرام را در اروپا ببندد و حالا مقامات اتحادیه اروپا طی بیانیه ای اعلام کردند هیچ مسئله ای با این قضیه ندارند.

اتحادیه اروپا با تعطیل شدن اینستاگرام و فیسبوک مسئله ای ندارد

متا روی گذشته گزارشی را منتشر کرد با این موضوع که اگر اتحادیه اروپا بخواهد قانون تازهی را که به تازگی تأیید شده مبنی بر اینکه اطلاعات کاربران اینستاگرام و فیسبوک در اروپا باید در سرورهای موجود درون کشورهای اروپایی ذخیره گردد تصویب کند، دسترسی کاربران به این خدمات و برنامه ها را کاملا قطع خواهد نمود. مقامات اتحادیه اروپا هم در پاسخ اعلام کردند اصلا مسئله ای از این بابت ندارند.

امروز، دو تن از مقامات اتحادیه اروپا یعنی رابرت هابک (وزیر اقتصاد آلمان) و برونو له مایر (وزیر دارایی فرانسه) در رابطه با گزارش منتشر شده از سوی متا مبنی بر قطع دسترسی اینستاگرام و فیسبوک در سراسر اروپا صحبت هایی را مطرح کردند که در واقع باید بگوییم اصلی ترین و مهم ترین نکته ای که می توان از صحبت های آن ها برداشت کرد این است که متا باید طبق قوانین تازه اروپا کار کند و در غیر این صورت اصلا مسئله ای از بابت تحریم شدن اینستاگرام و فیسبوک در سراسر اروپا ندارند.

وزیر اقتصاد آلمان در این رابطه گفت:

در لابه لای صحبت های هابک این حرف که زندگی بدون فیسبوک فوق العاده بوده است بیشتر جلب توجه می نماید. چرا که در واقع به نوعی به بحث فیلتر شدن این شبکه های اجتماعی در اروپا دامن می زند. وزیر دارایی فرانسه هم گفت که مردم بدون فیسبوک زندگی بسیار خوبی دارند و این موضوع را هم یادآور شد که اتحادیه اروپا از موضع خود پایین نخواهد آمد چرا که این کار را برای حفاظت از حق مردم خود انجام می دهد.

با در نظر گرفتن صحبت های این دو عضو از اتحادیه اروپا، می توان متوجه شد که موضع اروپا در رابطه با این موضوع چیست. در حال حاضر توپ درون زمین متا واقع شده است و این شرکت باید تصمیم بگیرد که می خواهد چه کاری انجام دهد. بنابراین باید منتظر بمانیم ببینیم چه پیش می آید و آیا شرکت مادر فیسبوک در نهایت تسلیم خواسته اتحادیه اروپا می گردد یا شاهد تحریم شدن کاربران آن از استفاده از اینستاگرام و فیسبوک خواهیم بود.

بسیاری از کشورها از شرکت های آمریکایی درخواست مشابهی را دارند اما این شرکت ها به واسطه نفوذ بالا و قدرت زیادی که دارند چنین چیزی را نمی پذیرند. حالا این اروپا است که میخواهد در مقابل این سیاست ها ایستادگی کند. باید دید آیا این شرکت ها می پذیرند اطلاعاتی با این ارزش بالا را در اختیار کشورهای دیگر قرار دهند یا خیر.

نظر شما در این رابطه چیست؟ فکر می کنید متا در این زمینه حق دارد یا اتحادیه اروپا؟

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 فروردین 1401 بروزرسانی: 24 فروردین 1401 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1977

به "اتحادیه اروپا با تعطیل شدن اینستاگرام و فیسبوک مسئله ای ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا با تعطیل شدن اینستاگرام و فیسبوک مسئله ای ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید