آیا نتایج کاشت مو دائمی است؟

به گزارش مجله نایس پاتوق، با این همه روش درمانی که برای ریزش مو در دسترس است ، چگونه می دانید کدام یک برای شما مناسب است؟ معین این مسئله می تواند کمی سخت باشد ، به خصوص اگر شما از جزئیات روش های مختلف درمانی مطلع نیستید.معمولا افرادی که مقدار قابل توجهی از موهای خود را از دست داده اند کاندیدای مناسبی برای عمل کاشت مو می باشند.

آیا نتایج کاشت مو دائمی است؟

یکی از محبوب ترین روش های درمان ریزش مو ، کاشت مو است، دلیل محبوبیت این روش این است که نتایج کاشت مو دائمی است. در ادامه مطلب راجع به این روش درمانی توضیحات کامل تری می دهیم.

1- کاشت مو روش درمان ریزش مو

یکی از اولین سؤالاتی که شما از متخصصان و یا جراحان در زمینه کاشت مو هنگام مشاوره در خصوص ریزش مو ، می پرسید، این است که چگونه موهای خود را به طور دائمی برگردانید؟ عمل جراحی کاشت مو یکی از راه های تضمینی است که منجر به نتایج دائمی خواهد شد.

کاشت مو شامل برداشتن فولیکول مو از قسمتی از سر (معمولا ناحیه پشت سر) و کاشت مو در قسمت دیگری از سر که کم پشت است، می باشد. موهای پیوند شده در منطقه جدید آغاز به رشد می نمایند و بعد از کاشت مو ، موهای کاشته شده مانند موی طبیعی رشد می کند.

2- انواع روش های کاشت مو

کاشت مو روشهای بسیار متنوعی دارد و معمولا تفاوت روش های مختلف کاشت مو در روش برداشت فولیکول مو و نوع دستگاه مورد استفاده می باشد، در ادامه این مطلب بهترین روش های کاشت مو را به شما معرفی می کنیم:

2.1. کاشت مو به روش FUT

در این روش برداشت فولیکول های مو به صورت دستی انجام می گردد. این روش شامل برداشتن یک نوار کوچک از پوست سر از ناحیه اهدا نماینده است که شامل واحدهای فولیکول (فولیکول مو) می باشد. نوار برداشته شده از ناحیه اهدا نماینده، سپس جدا می گردد و بخش های کوچکتر در ناحیه مورد نظر روی پوست سر قرار می گیرند. بسته به میزان گسترده بودن ناحیه کچلی، مراحل کاشت مو به روش FUT چند ساعت طول می کشد.

2.2. کاشت مو به روش استخراج واحد فولیکولار یا FUE

جدیدترین روش کاشت مو که مورد تایید سازمان غذا و دارو آمریکا است و هیچ گونه عوارضی ندارد، بدون بیهوشی و به جا ماندن اسکار انجام می گردد. یکی از پیروز ترین روش های کاشت مو و پیوند مو محسوب می گردد. در این روش تراکم کاشت مو نسبت به روش های قدیمی بیشتراست. خط رویش کاملا طبیعی است. یکی از عوامل مهمی که در این روش کاشت مو مهم است تا فرد نتیجه دلخواهش را بگیرد داشتن بانک مو مناسب است. در صورت مناسب بودن بانک مو ناحیه کاشت کاملا طبیعی پر خواهد شد. روش FUE شامل جدا کردن واحدهای فولیکولار از ناحیه اهدا نماینده پوست سر و پیوند آن ها به ناحیه مورد نظر است.. بعد از این مرحله گرافت ها در سلول های بنیادی فرد نگهداری می شوند و کاشت میکروسکوپی انجام می گردد که موجب ایجاد بهترین و طبیعی ترین خط رویش و تراکم بالاتر در ناحیه کاشت می گردد.

2.3. کاشت مو به روش SUT

روش SUT جدیدتر از روش FUT است و کاشت مو در این روش با دستگاه انجام می گردد، در صورتی که در روش FUT برداشت فولیکول مو با برداشت فلپ از پشت سر انجام می شد. به همین خاطر کاشت مو با این روش کم عارضه تر و با نقاهت کوتاهتر و دقیق تر از روش FUT است. در کاشت مو به روشSUT دیگر احتیاجی به تیغ جراحی، بیهوشی و برش نیست و برداشت فولیکول از طریق دستگاه های اتوماتیک زیر نظر متخصصین انجام می گردد. تراکم و سرعت کاشت مو با این روش ، نسبت به روش های قدیمی بیشتر است.

2.4. کاشت مو با دستگاه Super FUE plus

در این روش، دستگاه هوشمندsuper FUE plus موهای ضخیم و گرافت های چند ریشه ای را شناسایی نموده و با اسکن و بررسی توسط دستگاه هوشمند ، بدون هیچ آسیبی به ریشه موها و بدون درد ، برش و خونریزی برداشت گرافت ها را انجام می دهد؛ به همین خاطر تراکم کاشت مو با این دستگاه 4-3 برابر بیشتر از روش های دیگر کاشت مو است.

قابل ذکر است که فقط چند مرکز معتبر در آمریکا و اروپا مجهز به کاشت موی اتوماتیک با دستگاه Super FUE plus هستند و کلینیک رویان سلامت مفتخر است که به صورت انحصاری مجری کاشت مو با دستگاه تمام الکترونیک Super FUE plus در ایران و خاورمیانه باشد و به این ترتیب جزء چند کلینیک برتر جهان قرار گرفته است.

استفاده از این دستگاه کاشت مو در کلینیک رویان سلامت تحول عظیمی در کاشت مو ایجاد نموده است. به یاری این دستگاه تمامی فولیکول های برداشته شده به صورت اتوماتیک و با حدبیشتر تراکم در ناحیه کم پشت، کاشته می گردد و نتایج کاشت مو بسیار طبیعی ، در جهت مناسب و با تراکم یکنواخت و مناسب انجام می گردد.

4. کاشت ابرو چیست؟

قبلا ابروهای نازک، مد روز محسوب می شدند، اما امروزه داشتن ابروی نازک منسوخ شده و ابروی پرپشت و ضخیم هواداران بیشتری دارد. در واقع بسیاری از متقاضیان کاشت ابرو کسانی هستند که به طور طبیعی ابروهای نازکی دارند یا به مرور زمان به خاطر برداشتن بیش از حد ابرو یا افزایش سن، ابروهایشان نازک و کم پشت شده است.

کاشت ابرو روش درمانی است که در آن فولیکول موهای قسمتی از سر برداشته شده و به ابرو منتقل می شوند. کاشت ابرو در واقع با همان تکنیک کاشت مو انجام می گردد، موهای کاشته شده در ابرو مانند ابروهای طبیعی شما احتیاج به کوتاه کردن و مرتب کردن خواهند داشت.

علاقه عموم مردم به داشتن ابروهایی ضخیم و پیشرفت های تکنیکی و علمی در زمینه کاشت مو موجب شده است که روز به روز متقاضیان کاشت ابرو در کلینیک های زیبایی زیاد گردد و این افراد نتایج فوق العاده ا از کاشت ابرو بگیرند.

3. نمای ظاهری بعد از کاشت مو

در ابتدا پوست سر بعد از کاشت مو دچار التهاب و زخم جزئی است، البته میزان زخم به روش کاشت مو بستگی دارد. وقتی پوست سر پس از کاشت مو به طور کامل بهبود یافت ، فولیکول های موی شما آغاز به رشد و ایجاد نمای طبیعی می نمایند. مو از فولیکول مو آغاز به رشد خواهد نمود و در نهایت بافت مو مانند مابقی موهای سر خواهد شد. حتی موهای کاشته شده را می توان کوتاه کرد، حالت داد و رنگ کرد.

4. آیا کاشت مو دائمی است؟

بعد از اینکه فولیکول های موی شما به مناطق کم پشت موهای شما پیوند زده می گردد ، مدتی طول می کشد تا پوست شما بهبود یابد. در واقع ، طبیعی است که بیشتر موهای کاشته شده شما بعد از یکماه آغاز به ریزش میکند و سه الی چهار ماه بعد، فولیکول های موهای کاشته شده، تارهای جدید مو فراوری می نمایند که این تارهای مو قویتر و با دوام هستند. مراحل بهبود بعد از کاشت مو می تواند بین 6 تا 12 ماه طول بکشد. اما پس از اتمام فرایند بهبودی ، فولیکول های پیوند شده رشد مو را آغاز می نمایند و لکه های طاس روی پوست سر شما را پر خواهد نمود و این موها در طول عمر شما به طور طبیعی رشد می نمایند.

رشد و ماندگاری فولیکول های مو دائمی است، هیچ راهی برای بازگشت آن ها به موقعیت قبلی وجود ندارد.

5. آیا این امکان هست که شخص به کاشت موی مجدد احتیاج پیدا کند؟

این امکان وجود دارد که اولین کاشت مو آخرین مورد شما نباشد. پزشک به بعضی از مراجعه نماینده ها بسته به میزان طاسی در جهت دستیابی به نتایج بهتر توصیه به چندین جلسه جراحی پیوند می کند.

6.چه هنگامی به دکتر مراجعه کنیم ؟

اگر نسبت به ریزش موی خود آگاهی دارید ، باید با پزشک خود صحبت کنید. شرایط پزشکی و داروهایی وجود دارد که می تواند به عنوان یک اثر جانبی باعث ریزش مو گردد. قبل از اینکه کاشت مو را به عنوان روشی برای درمان ریزش موی خود در نظر بگیرید، ممکن است لازم باشد که عوامل خارجی را رفع کنید.

7.مجموعه کلینیک های کاشت مو وابسته به رویان سلامت

انتخاب بهترین مرکز کاشت مو همواره کاری سخت است. کلینیک کاشت مو رویان سلامت به عنوان یکی از پیشگامان عرصه پوست و مو کشور شناخته می گردد. رویان سلامت می تواند یکی از بهترین گزینه های کلینیک کاشت مو برای انجام عمل کاشت مو شما باشد.

در کلینیک رویان سلامت کلیه روش های ذکرشده در این متن توسط جراحان خبره کاشت مو انجام می گردد. روش سوپر اف یو ای که جدیدترین روش کاشت مو نیز می باشد توسط بهترین جراح کاشت موی و زیر نظر پزشک متخصص پوست و مو و بصورت کاملا انحصاری انجام می گردد.

علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به آدرس: تهران، قیطریه بلوار اندرزگو کلینیک تخصصی رویان سلامت مراجعه نمایند و یا با شماره تلفن های کلینیک: (خط ویژه 02141936) تماس بگیرند. همچنین می توانند به وب سایت کلینیک: www.royanbeauty.com و صفحه اینستاگرام: https://instagram.com/royan.clinics.groups مراجعه نمایند.

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 5 مهر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1121

به "آیا نتایج کاشت مو دائمی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا نتایج کاشت مو دائمی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید