R2؛ پیکِ خودران در آمریکا

به گزارش مجله نایس پاتوق، شرکت نورو توسط دو مهندس سابق شرکت گوگل تاسیس شد و یک بانک ژاپنی به نام سافت بنک در آن سرمایه گذاری نموده است.

R2؛ پیکِ خودران در آمریکا

ماشین های نورو، فرمان و جایگاه ندارد و حداکثر سرعتش 56 کیلومتر در ساعت است

پیک خودران

شرکت آمریکایی نورو (Nuro) برای استفاده تجاری از پیک های خودران از ایالت کالیفرنیا مجوز گرفته است. این شرکت نوپا قبلا ماشین های خود را در کالیفرنیا و ایالت تگزاس آزمایش نموده بود و حالا با این مجوز می تواند از مشتریان برای ارائه خدمات پول بگیرد.

پیک خودران نورو به نام R2 جایی برای سرنشین یا راننده ندارد و حداکثر سرعتش 56 کیلومتر در ساعت است. ابعاد ماشین کوچک تر از ماشین های آمریکایی است و برای تشخیص محیط اطراف از رادار و دوربین 360 درجه استفاده می نماید.

R2 دو محفظه دارد که می توان در آن غذا یا سفارش های خرید مشتریان را قرار داد. این محفظه ها با کد ویژه ای که فقط به مشتری داده شده باز می گردد. این پیک خودران در جریان آزمایش در ایالت تگزاس برای پیتزافروشی دومینوز غذا حمل می کرد و سفارش از دو فروشگاه زنجیره ای وال مارت و کروگر را به خریداران تحویل می داد.

شرکت نورو توسط دو مهندس سابق شرکت گوگل تاسیس شد و یک بانک ژاپنی به نام سافت بنک در آن سرمایه گذاری نموده است.

ماشین اپل

خبرگزاری رویترز خبر داده که شرکت اپل چهار سال دیگر یک ماشین الکتریکی خودران به بازار عرضه خواهد نمود. دو نفر در این شرکت که نخواستند نامشان فاش گردد به این رویترز گفته اند که اپل در ساخت باتری تحول بزرگی ایجاد خواهد نمود و ماشین این شرکت می تواند با هر بار شارژ مسافت بسیار بیشتری از ماشین های رقیب حرکت کند.

اپل ساخت ماشین را در سال 2014 و با پروژه ای به نام تایتان شروع کرد. سرعت پیشرفت این پروژه محرمانه، اما در نیمه راه کم شد و گزارش شد که اپل به جای ساخت ماشینی به نام خودش تصمیم گرفته برای ماشین های دیگر سخت افزار و نرم افزار سیستم خودران بسازد. اما حالا رویترز در گزارشی اختصاصی می گوید که اپل در سال 2024 ماشین خود را به بازار عرضه خواهد نمود.

منابع رویترز به این خبرگزاری گفته اند که ویژگی اصلی این پروژه، فن آوری تازه ای در ساخت باتری است. با این فن آوری، هزینه ساخت باتری ها کمتر خواهد بود و ماشین می تواند مسافت زیادی با هر بار شارژ حرکت کند. در حال حاضر ماشین های الکتریکی با هر بار شارژ می توانند بین 300 تا 400 کیلومتر حرکت نمایند. اما سرعت پیشرفت این فن آوری آنقدر زیاد است که تا زمان ساخت ماشین اپل، این مسافت دو برابر خواهد بود.

ماشین های الکتریکی با هر بار شارژ می توانند بین 300 تا 400 کیلومتر حرکت نمایند، اما انتظار می رود اپل تحول بزرگی در ساخت باتری ایجاد کند

آن چه باعث شده شرکتی مانند اپل تصمیم به ساخت خودرو بگیرد، تغییر بنیادی صنعت خودرو در چند سال اخیر است. برخلاف گذشته، اهمیت نرم افزار در ماشین های امروزی بسیار بیشتر شده است.

تحقیقی در موسسه گلوبال دیتا نشان داده که سهم نرم افزار در موفقیت بلندمدت خودروسازان بیش از 50 درصد است. با حرکت صنعت خودرو به سمت ساخت ماشین های خودران این اهمیت بیشتر هم می گردد.

تیم کوک، مدیر اپل معتقد است که ساخت ماشین مادر همه پروژه های هوش مصنوعی است. اپل سابقه زیادی در اختراع فن آوری های جدید ندارد، اما همواره با طراحی هوشمندانه توانسته فن آوری های تازه را همه گیر کند. به نظر می رسد ماشین های الکتریکی خودران، فن آوری تازه ای است که اپل می خواهد آن را با هنر طراحی و نرم افزار های خود متحول کند.

با اینکه اپل برای این پروژه مشکل اقتصادی ندارد، اما تجربه شرکت های دیگر نشان داده که فراوری یک ماشین برای یک غیر خودروساز کار ساده ای نیست. سال ها طول کشید تا تسلا، اولین خودروساز الکتریکی دنیا بتواند مسائل لجستیک برای ساخت ماشین هایش را حل نماید و شرکت های زیادی نظیر دایسون ناچار شدند پروژه خود را نیمه کاره رها نمایند.

گفته می گردد اپل ممکن است با شرکت دیگری برای ساخت ماشینش همکاری کند. از ماگنا، قطعه ساز و خودروساز کانادایی به عنوان شریک اپل برای فراوری خودرو نام برده شده است.

پیشنهاد بی پاسخ

ایلان ماسک قصد داشته تسلا را 60 میلیارد دلار به اپل بفروشد

ایلان ماسک، مدیر شرکت تسلا می گوید که چند سال پیش می خواسته تسلا را به شرکت اپل بفروشد. ماسک در واکنش به خبر ساخت خودرو توسط شرکت اپل، در شبکه اجتماعی توییتر نوشت که در اوج مسائل شرکت در فراوری مدل 3 کوشش کرد تا با تیم کوک، مدیر اپل درباره فروش تسلا حرف بزند.

کوک حاضر به این ملاقات نشد و در نتیجه معامله سر نگرفت. ایلان ماسک نوشته است که می خواسته شرکت را به یک دهم قیمت کنونی بفروشد. با محاسبه او ارزش کنونی تسلا 610 میلیارد دلار است و پولی که او در نظر داشت از اپل بگیرد 60 میلیارد دلار بود.

ماسک همچنین درباره فن آوری تازه ای که گفته می گردد اپل قرار است در ساخت باتری به کار ببرد اظهار نظر نموده است.

خبرگزاری رویترز گزارش داده که اپل می خواهد باتری ماشین به جای مجموعه ای از چند سلول، یک سلول واحد باشد و از ترکیب شیمیایی جدیدی در آن استفاده گردد. آقای ماسک می گوید که تسلا این فرمول را در کارخانه اش در شانگ های استفاده می نماید و ساخت

باتری تک سلولی به گفته او از نظر الکتروشیمیایی غیرممکن است.

چالش جدی

مدیر فولکس واگن می گوید باارزش ترین شرکت دنیا یک خودروساز خواهد بود

هربرت دیس، مدیر گروه خودروسازی فولکس واگن، می گوید که رقابت با یک شرکت ثروتمند فن آوری مانند اپل چالشی جدی تر از رقابت با یک خودروساز سنتی مثل تویوتا است. دیس در مطلبی که در شبکه اجتماعی لینکد ین نوشته ما از آمدن رقیبان جدید استقبال می کنیم. آمدن آن ها بدون شک امکان های تازه خواهد آورد و فرایند تغییر را در صنعت خودرو سریع تر خواهد نمود.

دیس برنامه گسترده ای برای تحول فولکس واگن دارد و می خواهد این کارخانه را به بزرگترین سازنده خودرو های الکتریکی در دنیا تبدیل کند. کارخانه آلمانی برای رسیدن به این هدف باید تسلا را شکست دهد که باارزش ترین خودروساز دنیا است و به تازگی ساخت کارخانه بزرگی را در آلمان شروع نموده است.

مدیر 62 ساله فولکس واگن در مطلب اخیرش نوشته: من قبلا گفته ام که با ارزش ترین شرکت دنیا یک خودروساز خواهد بود. این شرکت ممکن است تسلا، اپل یا فولکس واگن باشد.

منبع: فرادید
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1385

به "R2؛ پیکِ خودران در آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "R2؛ پیکِ خودران در آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید