65 درصد گردشگران ورودی به کشور را گردشگران مذهبی تشکیل می دهند

به گزارش مجله نایس پاتوق، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: 65 درصد گردشگران ورودی به کشور را گردشگران مذهبی تشکیل می دهند.

65 درصد گردشگران ورودی به کشور را گردشگران مذهبی تشکیل می دهند

اگر علاقمند به سفر با بهترین تورهای نوروزی کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

به گزارش خبرنگاران از اراک، مرتضی رحمانی موحد پنج شنبه شب در حاشیه جلسه اجلاس روسای انجمن های صنفی و راهنمایان گردشگری سراسر کشور در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط گردشگری استان مرکزی گفت: استان مرکزی در یکی از مهم ترین مناطق و کانون های مواصلاتی کشور است که از ظرفیت های گردشگری خوبی برخوردار بوده و ظرفیت مناسبی برای توسعه بو م گردی در این استان فراهم است که تنوع اقامتگاه ها و ایجاد تاسیسات می تواند سبب ماندگاری گردشگران در این استان گردد.

وی اضافه کرد: تقاضای بنده از تمامی دستگاه های استان تسریع حمایت هایشان از فرایند توسعه بو م گردی است تا روستاها، مناطق مختلف و جوامع محلی استان توانمند شوند و بتوانند خدمات خود را عرضه نمایند که این امر رونق گردشگری، افزایش اشتغال و توزیع ثروت را به دنبال دارد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توضیح داد: آنچه که سبب توسعه پایدار از منظر گردشگری می گردد، گردشگری مسئولانه است، گردشگری مسئولانه یعنی توجه به همه ضوابط اکوسیستمی زیست محیطی، رفتار، مهمان نوازی، فرهنگ و همه عناصر که اگر به خوبی به آنها توجه گردد گردشگری نه تنها ضرر و زیانی ندارد بلکه دارای منفعت است.

رحمانی موحد با اشاره به شرایط گردشگری مذهبی در کشور گفت: بیش از 65 درصد گردشگران ورودی کشور را گردشگران با رویکرد مذهبی تشکیل می دهد که به سبب وجود اماکن مقدسی در شهرهای مشهد، قم و شیراز گردشگرانی را از کشورهای همسایه در زمینه مذهبی داریم و وجود همسایگان مسلمانی مانند عراق، افغانستان، پاکستان و غیره مزیت هایی هستند که علاوه بر گردشگری مذهبی برای کشور در بخش های دیگر هم مفید واقع می شوند و گردشگران مذهبی در کنار سفر مذهبی خود از دیگر زمینه های گردشگری کشور هم استفاده می نمایند.

وی اعلام کرد: گردشگری یک صنعت است و برای اینکه خروجی یک صنعت حرکت آن باشد باید یک زنجیره خدمات مکانیزه در آن فعال باشد، صنعت به عرضه و تقاضا بستگی دارد و اگر عرضه محدود باشد و تقاضا بالا، نرخ بالا به وجود می آید و از نظر قشر ناتوان و ضعیف صنعت لوکس تعبیر می گردد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ادامه داد: مهم ترین کار این است که سفر در سبد خانوار کشور نهادینه گردد و هر خانواده ای ماهانه مبلغی از درآمد خود را به سفر اختصاص دهد که در این صورت هزینه ها سنگین نمی گردد.

رحمانی موحد مطرح کرد: مدل تورهای تلفیقی یا بسته های سفر تلفیقی را از یک سال پیش آغاز نموده ایم که به دنبال آن کشور به هفت منطقه تقسیم شده و برای هر منطقه تورهای هم جوار، ظرفیت های فرهنگی، تاریخی و غیره را تعریف نموده ایم که مردم می توانند با مراجعه به سایت مربوطه تورهای مختلف و شرایط آنها را ببینند و این امر زمانی می تواند گسترش یابد که دفاتر تورساز به طور حرفه ای وارد کار شوند.

وی اضافه کرد: از جمله مسائل موجود در زمینه گردشگری کشور می توان به مسائل زیرساختی و پویا نبودن حمل و نقل هوایی و نبود اقامتگاه های مناسب در کشور اشاره نمود و تازمانی که این مسائل رفع نگردد عرضه پایین و تقاضا بالا است و این امر بالا رفتن قیمت ها را به دنبال دارد.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری توضیح داد: گردشگری کشور تخصصی است و نمی توان براساس گردشگری انبوه سیاست گذاری کنیم و حوزه های مشخصی برای آن تعریف شده است البته گردشگری صنعتی جاذبه جدیدی در کشور است.

رحمانی موحد اظهار داشت: بوم گردی کشور از 22 مورد در سال 92 به 330 مورد در زمان حال رسیده و 150 میلیارد ریال تسهیلات از صندوق امید برای توسعه بوم گردی در کشور ارائه شده است، مشکل اصلی گردشگری کشور پول نیست و نبود حمایت از سرمایه گذاران است.

منبع: تسنیم
انتشار: 5 اسفند 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 718

به "65 درصد گردشگران ورودی به کشور را گردشگران مذهبی تشکیل می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "65 درصد گردشگران ورودی به کشور را گردشگران مذهبی تشکیل می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید