3500 هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به سامانه نوین آبیاری تجهیز شد

به گزارش مجله نایس پاتوق، به گزارش خبرنگاران، فاطمه خمسه روز چهارشنبه در جلسه سامانه های نوین آبیاری که با حضور معاونین و مدیران برگزار گردید اظهار کرد: این میزان سیستم نوین آبیاری در قالب 129 طرح در شهرستان های تابعه استان اجرا شده است.

3500 هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به سامانه نوین آبیاری تجهیز شد

وی اضافه کرد: از این میزان اراضی کشاورزی که به سامانه های نوین آبیاری تجهیز شده 221 هکتار بصورت سامانه بارانی، 2 هزار و 993 هکتار بصورت قطره ای و 300 هکتاربصورت آبیاری کم فشار است.

به گفته وی؛ در حال حاضر نیز هشت هزار و 175 هکتاراز اراضی کشاورزی در قالب 258 طرح برای اجرای سامانه های نوین آبیاری در دست اجرا است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در ادامه بیان نمود: در راستای مصوبات هیات دولت به استان قزوین و اجرای 20 هزار هکتار سامانه های نوین آبیاری؛ از ابتدای اجرای این طرح تاکنون؛ 11 هزار و 691 هکتار از اراضی کشاورزی در قالب 387 طرح اجرا شده است.

خمسه مهمترین مشکل در اجرای سامانه های نوین آبیاری در اراضی کشاورزی را افزایش قیمت لوله و سایر لوازم و تجهیزات، عدم مشارکت مطلوب کشاورزان دانست و گفت: اولویت در اجرای سامانه های نوین آبیاری طرح های تجمیع و همچنین طرح هایی است که در کوتاه ترین زمان ممکن با مشارکت کشاورزان اجرا گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 اسفند 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 83

به "3500 هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به سامانه نوین آبیاری تجهیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3500 هکتار از اراضی کشاورزی قزوین به سامانه نوین آبیاری تجهیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید