کی روش - تراکتور در حد افسانه

به گزارش مجله نایس پاتوق، در روز هایی که محمدرضا زنوزی، مالک تراکتور، کمترین توجه ممکن را به این تیم نشان می دهد، شایعه شده او در حال مذاکره با کارلوس کی روش است تا برای فصل آینده راهنمایی این تیم را به سرمربی پرتغالی بسپارد. مسئله حضور کی روش در تراکتور از مدت ها پیش مطرح بوده؛ از زمانی که این مربی در روز های پایانی همکاری اش با تیم ملی به سر می برد. با این حال آن موقع چنین اتفاقی رخ نداد و حالا هم چنین وصالی محقق نخواهد شد. 2 دلیل کاملا ساده وجود دارد که نشان می دهد بازگشت کی روش به فوتبال ایران چیزی شبیه افسانه است.

کی روش - تراکتور در حد افسانه

جهت دریافت مشاوره خدمات طراحی تراکت تبلیغاتی آنلاین از بهترین و باتجربه ترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ تراکت های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از نماشو بخواهید.

استخدام کارلوس کی روش مستلزم پرداخت وجهی سنگین به عنوان دستمزد است. این مربی اواخر دوران حضورش در تیم ملی ایران سالانه تقریبا 2 میلیون یورو دریافتی معاف از اقتصادیات داشت و در کلمبیا این رقم افزایش هم پیدا کرد. او به تازگی نامزد راهنمایی تیم ملی آفریقای جنوبی بود و گفته می گردد برای همکاری با این تیم، سالانه 5/3 میلیون یورو دستمزد خواسته بود. حالا شما فکر می کنید او برای کار در ایران (اعم از تراکتور یا هر تیم دیگری) چقدر پول خواهد خواست؟ و آیا محمدرضا زنوزی توانایی پرداخت این مبلغ را دارد؟ اگر او این همه پول داشت، منطقی تر نبود که احسان حاج صفی را در تراکتور نگه دارد؟ یا ترتیبی بدهد که اشکان دژاگه و مسعود شجاعی در واپسین هفته های قراردادشان در تبریز باقی بمانند؟ این اواخر نشانه های بسیار زیادی از بحران اقتصادی تراکتور بروز نموده و این کاملا در تعارض با داستان حضور کی روش یا هر مربی نامدار دیگری در این تیم است.

مسئله ژانر هم مهم است. اصلاً شما تصور کنید کارلوس کی روش به طور رایگان حاضر به کار باشد. داستان این است که او در آستانه 70سالگی دیگر حوصله کار در حوزه باشگاهی را نخواهد داشت. فضای سرمربیگری در باشگاه با تیم ملی بسیار متفاوت است. تیم ملی سالی دو سه اردو و 5 یا 6 مسابقه پیش رو دارد و گاهی هم تورنمنتی پیش می آید که آن هم به صورت فشرده برگزار خواهد شد. تیم باشگاهی، اما هر روز تمرین دارد، هر هفته بازی است و هر 2 هفته یک بار مسافرت بین شهری انتظار سرمربی را می کشد. تازه بازی های برون مرزی احتاقتصادی و جنگ در چند جبهه همزمان هم وجود دارد. به همین دلیل هم معمولا (نه همواره) مربیان در جوانی کار در حوزه باشگاهی را انتخاب می نمایند و بعد که پا به سن گذاشتند دنبال یک نیمکت ملی می فرایند. شما حالا منتظر باش کارلوس کی روش راهنمایی تراکتور را به دست بگیرد و سهیل مهدی در آخرین ساعات به او اعلام کند بازی تیمش 24 ساعت عقب افتاده است!

همشهری

منبع: فرارو
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1611

به "کی روش - تراکتور در حد افسانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کی روش - تراکتور در حد افسانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید