کرونای انگلیسی مانع نمایشگاه تهران نشد

به گزارش مجله نایس پاتوق، به رغم نگرانی ها و اعلام خطر درباره شیوع ویروس جهش یافته کرونا در کشور، مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری می گوید: نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع دستی تهران مجوز ستاد ملی کرونا را گرفته و قرار است از 5 تا 8 اسفندماه برگزار شود.

کرونای انگلیسی مانع نمایشگاه تهران نشد

شرکت مادر تخصصی توسعه ایرانگردی و جهانگردی که مجری اصلی این نمایشگاه است حتی 20 درصد تخفیف به شرکت کنندگان صنایع دستی می دهد تا تعداد بیشتری در این نماشگاه حاضر شوند. درباره شرکت کنندگان خارجی و بخش بین الملل اما هنوز جزئیات معین نیست، با این که کمتر از یک هفته تا برپایی این نمایشگاه مانده ولی ظاهرا مکاتبات و دعوت از خارجی ها ادامه دارد. فعالان گردشگری هم نظرات متناقضی درباره حضور در این نمایشگاه نیمه مجازی و نیمه حضوری دارند. برخی شرکت های بزرگ گردشگری که هر سال برای فروش تور خارجی و ویزا به این نمایشگاه می آمدند اکنون دچار تردید شده اند، چون هم مرزها بسته است و تور خارجی مثل همیشه برگزار نمی شود، هم به اندازه هر سال مخاطب ندارند. این تردید دامن کسب و کارهای کوچک گردشگری که یک سال پر زیان را پشت سر گذاشته اند و نسبت به شرایط سفر حتی در نوروز دچار ابهام هستند، نیز گرفته است.

با این وجود، محمد قاسمی معتقد است: نمایشگاه امسال بستری مناسب برای تعامل میان عرضه کنندگان زنجیره تامین خدمات گردشگری و محصولات صنایع دستی و مصرف کنندگان این خدمات و محصولات است که برای رونق کسب و کارهای مربوطه و اشتغال حاصل از آن بویژه در دوران رکود کرونایی برگزار می شود.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به خبرنگاران گفت: هدف اصلی این نمایشگاه ترویج سفرهای مسؤولانه و ایمن در قالب تورهای برنامه ریزی شده و تحت نظارت های بهداشتی به جای سفرهای بی برنامه و غیر ایمن در دوران همزیستی با کرونا است.

او اضافه کرد: طبق برنامه ریزی صورت گرفته، نمایشگاه امسال به صورت استان محور برگزار و تمام ظرفیت های گردشگری و صنایع دستی هر استان در غرفه های متمرکز با حضور دفاترخدمات گردشگری، هتل ها، اقامتگاه­های بوم گردی و سایر عرضه کنندگان خدمات گردشگری به نمایش گذاشته می شود. هدف از این کار معرفی استان ها و مناطق کمتر شناخته شده در کنار استان ها و مقاصد سنتی و بیشتر شناخته شده است.

قاسمی اظهار کرد: با توجه به مصوبه اخیر ستاد ملی کرونا مبنی بر امکان انجام مسافرت های نوروزی که در قالب بسته های سفر برنامه ریزی شده و بر مبنای اسکان در واحدهای اقامتی دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، این نمایشگاه می تواند به عنوان متمم این مصوبه برای تشویق سفرهای تحت نظارت و به تبع آن کنترل شیوع کرونا در نتیجه سفرهای انبوه و بی برنامه عمل کند.

مدیرکل دفتر بازاریابی و تبلیغات گردشگری گفت: با توجه به آسیب های جدی وارد شده به دو بخش گردشگری و صنایع دستی بر اثر همه گیری ویروس کرونا، معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی حمایت های خوبی را از حضور این دو بخش در نمایشگاه به عمل آورده که از مهمترین آنها می توان به مذاکره و رایزنی با سازمان توسعه تجارت و شرکت سهامی نمایشگاه های ایران و دریافت تخفیف در هزینه های نمایشگاهی و همچنین اختصاص کمک های بلاعوض ملی برای خرید زمین اشاره کرد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه، بواسطه حمایت های صورت گرفته و همچنین نظام مند شدن سفرهای نوروزی از سوی ستاد ملی کرونا، با استقبال خوبی از سوی ادارات کل استانی و بخش خصوصی برای حضور در نمایشگاه روبرو شده ایم که در صورت ادامه این فرایند سالن های تحت اختیار را افزایش خواهیم داد.

قاسمی تاکید کرد: نمایشگاه مجوزهای لازم از سازمان توسعه تجارت و ستاد ملی کرونا را دریافت کرده و تحت تدابیر و پروتکل های بهداشتی مختص خود برگزار می شود و بازدیدکنندگان نیز بر اساس شیوه نامه های مربوطه به صورت کنترل شده با رزرو قبلی از آن دیدار می کنند.

طبق تقویم نمایشگاه بین المللی تهران 99، نمایشگاه گردشگری و صنایع دستی در تاریخی که قرار است برپا شود تنها نیست، همزمان با آن نمایشگاه های خدمات، تجهیزات هتلی و صنایع مخابرات و اطلاع رسانی (تلکام) نیز برگزار می شود. رویکرد چهاردهمین نمایشگاه گردشگری، سفر هوشمند و شعار آن توسعه گردشگری روستایی است. این نمایشگاه هر سال اواخر بهمن ماه برگزار می شد که سال گذشته با شیوع ویروس کرونا در ووهان چین همزمان شد و امسال هم پس از ادغام با صنایع دستی، تاریخ آن جابه جا شد. از دیگر تغییرات نمایشگاهِ امسال حذف غرفه های غذا و گروه نوازندگان برای جلوگیری از ازدحام جمعیت است که از پرمخاطب ترین بخش های نمایشگاه گردشگری به شمار می آمدند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 22 اسفند 1399 بروزرسانی: 22 اسفند 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1457

به "کرونای انگلیسی مانع نمایشگاه تهران نشد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونای انگلیسی مانع نمایشگاه تهران نشد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید