پیشنهاد روسیه به عربستان سعودی درباره همکاری های هسته ای

به گزارش مجله نایس پاتوق، معاون نخست وزیر و مسئول سیاست انرژی روسیه گفت، مشارکت در زمینه ساخت نیروگاه های هسته ای کم قدرت در کشورهای ثالث، از جمله جهت گیری های پیشنهادی برای همکاری با عربستان سعودی است.

پیشنهاد روسیه به عربستان سعودی درباره همکاری های هسته ای

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اینترفکس، الکساندر نوواک معاون نخست وزیر و مسئول سیاست انرژی روسیه بیان کرد که این کشور به عربستان سعودی پیشنهاد همکاری در عرصه توسعه انرژی اتمی در کشورهای ثالث را داده است.

نوواک عصر روز گذشته (سه شنبه) در نشست کمیسیون بین دولتی روسیه-عربستان سعودی گفت: یکی از جهت گیری های خوش آتیه برای همکاری های دوجانبه، مشارکت در ساخت راکتورهای هسته ای دارای قدرت کم است. این جهت گیری جدیدی است که ما پیشنهاد کار مشترک را به طرف عربستانی داده ایم تا طرح های ساخت نیروگاه هایی با قدرت 600 مگاواتی و ارتقای آنها در کشورهای ثالث را تهیه و کار کنیم.

معاون نخست وزیر روسیه بعلاوه با اشاره به اینکه این کشور قدرت ساخت نیروگاه های هسته ای شناور با قدرت 35-55-200 مگاواتی را هم دارد، اضافه کرد: در صورت علاقه مندی مقامات ریاض، طرف روسی حاضر است تا پیشنهادات مناسبی در زمینه همکاری در این جهت گیری هم ارائه دهد.

لازم به یادآوری است که ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در اوایل ماه آوریل (اواسط فروردین ماه) مذاکرات تلفنی با محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی انجام داد که همکاری دو کشور در زمینه انرژی سبز از جمله موضوعات مورد گفتگوی آنها بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 مرداد 1400 بروزرسانی: 5 مرداد 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1699

به "پیشنهاد روسیه به عربستان سعودی درباره همکاری های هسته ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیشنهاد روسیه به عربستان سعودی درباره همکاری های هسته ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید