وجود تعداد زیادی سیاره پر آب تأیید شد

به گزارش مجله نایس پاتوق، به گزارش خبرنگاران به نقل از نیواطلس، در 35 درصد از سیاره هایی که در منظومه هایی خارج از منظومه شمسی قرار دارند و ابعاد آنها دو تا چهار برابر کره زمین است مقدار قابل توجهی آب وجود دارد.

وجود تعداد زیادی سیاره پر آب تأیید شد

یافته های تلسکوپ فضایی کپلر که در ناسا مورد تحلیل و آنالیز قرار گرفته، نشان می دهد که حداکثر نیمی از این سیارات را آب تشکیل می دهد و این در حالی است که پیش از این ارقام یادشده بسیار کمتر و پایین تر تصور می شد.

وجود آب در سیارات مختلف رمز اصلی شکل گیری حیات در آنهاست و بدون وجود آب هیچ موجود زنده ای امکان زندگی پیدا نمی نماید.

پژوهش هایی که در همین زمینه توسط پژوهشگران دانشگاه هاروارد انجام شده نشان می دهد که بیش از 4000 سیاره در خارج از منظومه شمسی دارای مقدار زیادی آب هستند که میزان آن به 1.5 تا 2.5 برابر میزان آبی می رسد که در سطح کره زمین موجود است.

اما باید توجه داشت که وجود این میزان آب در سیارات یادشده لزوما به معنای احتمال وجود حیات در آنها نیست. زیرا فقدان جو در سیارات یادشده و تغییر شدید دمای هوا در این سیارات در روز و شب باعث می گردد آنها به طور مرتب به جهنم هایی سوزان و سپس یخچال هایی بسیار سرد مبدل شوند.

محققان محیط سیارات یادشده را در روز به یک بخارپز تحت فشار تشبیه می نمایند که ممکن است دمای آنها به 200 و حتی 500 درجه سانتیگراد برسد. در چنین دمایی سطح سیارات یادشده پر از بخارآب سوزان می گردد که شانس زنده ماندن را از هر جنبنده ای سلب می نماید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 شهریور 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 15

به "وجود تعداد زیادی سیاره پر آب تأیید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وجود تعداد زیادی سیاره پر آب تأیید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید