هوش مصنوعی سلول های سرطانی را در 35 دقیقه شناسایی می نماید

به گزارش مجله نایس پاتوق، محققان سنگاپوری پیروز شدند با استفاده از هوش مصنوعی سلول های سرطانی را به وسیله اسیدیته در 35 دقیقه شناسایی نمایند.

هوش مصنوعی سلول های سرطانی را در 35 دقیقه شناسایی می نماید

به گزارش خبرنگار گروه علم و پیشرف خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، محققان سنگاپوری با استفاده از هوش مصنوعی سلول های سرطانی را به وسیله اسیدیته شناسایی کردند.

اگرچه سلول های سرطانی و سلول های طبیعی تفاوت های اساسی بسیاری دارند، اما می توانند در زیر میکروسکوپ کاملاً شبیه به هم باشند.

یک تیم تحقیقاتی از دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) تکنیکی را توسعه داده اند که با استفاده از هوش مصنوعی و با تجزیه و تحلیل سطح pH سلول سالم یا سرطانی را تعیین می نماید.

این تحقیق به سرپرستی پروفسور Lim Chwee Teck، مدیر انستیتوی نوآوری و فناوری بهداشت (iHealthtech) در NUS، اولین بار در ژورنال APL Bioengineering در 16 مارس منتشر شد.

مدیر انستیتوی نوآوری و فناوری بهداشت دانشگاه ملی سنگاپور می گوید: ما می دانیم که سلولهای سرطانی در مقایسه با سلول های سالم pH پایین تری دارند، بنابراین ما روشی را ایجاد کردیم که سلول را با رنگ حساس به pH لکه دار کنیم و پس از آن شما از یک میکروسکوپ ساده و دوربین رنگی دیجیتال برای دریافت تصویر استفاده می کنید. ما در واقع یک الگوریتم ماشینی برای آنالیز میزان اسیدی سلول های سرطانی در مقابل سلول های غیر سرطانی ایجاد کردیم.

به گفته محققان این پژوهش، روش فعلی شناسایی سلول های سرطانی احتیاج به نمونه برداری از تومور دارد که این فرایند زمان بر است و به تجهیزات پیشرفته تری احتیاج دارد.

تیم دانشگاه ملی سنگاپور می گوید آزمایش سرطان آنها در کمتر از 35 دقیقه انجام می گردد و میزان دقت آن بیش از 95درصد است.

تیم تحقیق امیدوار است که بتوان این روش سریع و کم هزینه را برای نظارت بر پیشرفت سرطان، اثربخشی یک درمان و حتی هشدار خطر عود پس از یک درمان موفقیت آمیز، گسترش داد.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 14 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 14 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1559

به "هوش مصنوعی سلول های سرطانی را در 35 دقیقه شناسایی می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هوش مصنوعی سلول های سرطانی را در 35 دقیقه شناسایی می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید