هتل های فارس برای دوران پساکرونا آماده می شوند

به گزارش مجله نایس پاتوق، جلسه هم اندیشی اعضای جامعه حرفه ای هتلداری استان فارس با معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس و مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس در راستای توسعه گردشگری در دوران پساکرونا برگزار گردید.

هتل های فارس برای دوران پساکرونا آماده می شوند

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان فارس، مصیب امیری صبح امروز پنجشنبه 18 اردیبهشت 1399 در جلسه هم اندیشی با اعضای جامعه حرفه ای هتلداری استان فارس اظهار کرد : در فارس بیش از 500 واحد اقامتی از قبیل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه مسافر، اقامتگاه های بومگردی و بیش از 21 هزار تخت اقامتی وجود دارد.

او ادامه داد:سه ماه اسفند، فروردین و اردیبهشت پیک کار این واحدها بوده و حدود 60 درصد مسافران هرساله در این سه ماه به استان فارس سفر می نموده اند و همانطور که هتلداران گفته اند، ما معتقدیم که با این حال شش ماه اول سال را از دست داده اند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان فارس با بیان که هتلداران استان فارس، از حرفه ای ترین هتلداران کشور هستند، اضافه نمود: بیش از 147 پروژه گردشگری در حال ساخت در استان فارس وجود دارد و سالیانه 20 درصد به ظرفیت گردشگری استان اضافه می گردد.

امیری اضافه نمود: جامعه هتلداران و مراکز گردشگری استان داوطلبانه همکاری کردند و از ابتدای آغاز بیماری گفتند که از پذیرش مسافر خودداری می نمایند. در این مدت تعطیلی، برآورد اولیه خسارت انجام شده و بیش از 600 میلیارد تومان خسارت در تمامی حوزه گردشگری استان فارس است.

این مقام مسئول گفت: حتی با بازگشایی هتل ها، با توجه به محدودیت های پروازهای خارجی و با توجه به سرمایه گذاری های سنگین در حوزه گردشگری استان، هتل ها نیازمند تسهیلات مناسب از سوی ستاد استانی هستند.

امیری با بیان اینکه مسائل حوزه گردشگری توسط وزارتخانه با دقت مورد آنالیز قرار گرفته است، اضافه نمود: انتظار می رود با مدیریت استانداری، همکاری و تعامل بیشتری مابین دستگاه ها و جامعه هتل داران صورت گیرد. با همکاری همه سازمان های مربوطه، می توان در توسعه گردشگری در دوران پساکرونا، موفقیت هایی بدست آورد و برنامه هایی تهیه و تدارک دیده شده است. آنالیز طرح تعطیلی مهمانسراهای دولتی استان در امسال در دستورکار استانداری واقع شده است تا یاریی به جامعه هتلداران باشد.

امیری با بیان اینکه همفکری و همکاری در گذر از این بحران موثر است، اضافه نمود :بازگشایی حوزه های مختلف گردشگری منوط به تصمیم و بر عهده ستاد استانی است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا با اشاره به همکاری هتلداران فارس در تعطیلی داوطلبانه اظهار کرد: این نقطه قوت استان فارس بود که هتلداران فارس داوطلبانه و آگاهانه در شرایط موجود برای حفظ جان مردم همراهی کردند و هتل ها را تعطیل کردند.

او با اشاره به اینکه استان فارس، استان گردشگری است و شهر شیراز هم به عنوان هدف گردشگری نه تنها در جمهوری اسلامی، بلکه شناخته شده برای همه جهان است، ابراز کرد: این روزها همه کشورها به دنبال توسعه صنعت پاک و سالم گردشگری هستند که هم برای ایجاد اشتغال و هم برای رفاه مردم و یک تحول عمران و آبادانی و توسعه درآن مناطق شکل بگیرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس گفت: اوج درآمد هتلداران و سایر تاسیسات و شرکت های وابسته در همین فصل اسفند و فروردین بود.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا توضیح داد: اگر همت و همراهی شما هتلداران از همان روز اول نبود، بنا به نظر پزشکان در جلسه ستاد استانی شرایط استان فارس به شرایطی می رسید که حتی بیمارستان ها جوابگو نباشند، این یاری بزرگی که به صورت خودجوش و داوطلبانه توسط شما هتلداران صورت گرفت، باعث شد که گردشگران و مسافران به استان فارس و شهر شیراز ورود پیدا ننمایند.

قاسم پور در مورد تهیه مواد ضدعفونی نماینده در زمان بازگشایی اماکن گردشگری در ایام پساکرونا و پس از تایید ستاد استانی، اضافه نمود: در راستای برطرف نگرانی صنعت گردشگری استان برای ضدعفونی اماکن گردشگری، هماهنگی های لازم با اداره کل صمت و دانشگاه علوم پزشکی صورت خواهد گرفت.

او گفت: در مورد تعطیلی عید فطر با توجه به شرایط خاص کشور در صنعت گردشگری از بیش از یک ماه گذشته پیشنهاداتی به ریاست جمهوری و وزارت کشور ارائه شده که تعطیلی یک هفته ای عید سعید فطر بود و امیدواریم که شرایط آن پیش بیاید که البته بعید است به صورت کشوری تصمیم گیری گردد، ولی اگر هم استانی تصمیم گیری گردد، رونق مالی وجود دارد ولی آنچنان نخواهد بود اما مقداری از خسارات را جبران خواهد نمود.

قاسم پور در مورد رونق گردشگری استان فارس اضافه نمود: در مورد پیشنهاد تعطیلی تابستان در نامه های جداگانه ای به وزارت کشور نیز ارسال شده است که اگر در زمان عید فطر امکان پذیر نشد، در زمانی دیگر این امکان به وجود آید .

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس اضافه نمود: طرح تعطیلی ادارات در روز های پنجشنبه در راستای توسعه گردشگری به وزارت کشور ارائه شده است.

قاسم پور توضیح داد: در راستای حمایت از گردشگری، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در جلسات ستاد ملی به جد در حال پیگیری بوده و مصوبات آن به استان ها ابلاغ شده و می گردد.

او با اشاره به اینکه رستوران های هتل ها به صورت سایر رستوران ها می توانند به صورت بیرون بر فعالیت نمایند، گفت: فعالان گردشگری استان، هرگونه پیشنهاد و راهکار در توسعه گردشگری دارند توسط جامعه هتلداران به صورت مکتوب به ستاد استانی اعلام نمایند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 14 تیر 1399 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 988

به "هتل های فارس برای دوران پساکرونا آماده می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هتل های فارس برای دوران پساکرونا آماده می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید