مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی برای یک هفته تمدید شد

به گزارش مجله نایس پاتوق، درحالی که پیش از آخرین فرصت اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری برای پرداخت مالیات تا خاتمه 31 مرداد بود اما با تصویب ستاد ملی کرونا، به علت تعطیلی های اخیر این مهلت یک هفته دیگر هم برای بار دوم تمدید شد.

مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی برای یک هفته تمدید شد

در پی شیوع مجدد ویروس کرونا در پیک پنجم، مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری به مدت یک ماه تمدید شد و این مهلت از 31 تیر ماه به 31 مردادماه امسال تغییر کرد.

در ادامه با تصمیم ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی سراسر کشور از تاریخ 25 تا 31 مرداد ماه سال 1400، تمدید مجدد زمان ارائه اظهارنامه های مالیاتی از سازمان امور مالیاتی پیگیری و با این شرح همراه شد که این زمان مجدد تمدید نمی گردد زیرا، زمان اصلی ارائه اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری طبق قانون، 31 تیر ماه بوده که این مهلت تمدید شده است و مجدد تمدید نمی گردد.

اما اکنون، ستاد ملی کرونا طی مصوبه ای اظهار داشت که به علت تعطیلات اخیر، مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی یک هفته تمدید شد و آخرین مهلت در این زمینه تا خاتمه 7 شهریور امسال است.

بنابراین، اشخاص حقوقی و صاحبان املاک اجاری برای پرداخت مالیات یک هفته دیگر فرصت دارند تا برای بهره مندی از مشوق های قانونی نرخ صفر و یا هر نوع تسهیلات دیگر، اظهارنامه مالیاتی خود را به صورت الکترونیکی به وسیله درگاه ملی مالیات ارسال و مالیات خود را پرداخت نمایند.

از سوی دیگر، مؤدیان مالیاتی در صورت عدم پرداخت مالیات و یا حسب مورد عدم تسلیم اظهارنامه مالیاتی در مهلت مقرر، مشمول جرایم قانونی خواهند شد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 2 شهریور 1400 بروزرسانی: 2 شهریور 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1736

به "مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی برای یک هفته تمدید شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهلت ارائه اظهارنامه مالیاتی برای یک هفته تمدید شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید