مقاله: به نوزاد 5 ماهه چه غذای کمکی بدهیم؟

به گزارش مجله نایس پاتوق، وقتی نوزاد به سن 5 ماهگی می رسد، از لحاظ پزشکی دستگاه گوارش او کم کم آماده جذب غذاهای نیمه جامد می گردد. اگرچه در علم پزشکی بهترین زمان غذا دادن به کودک، سرانجام 6 ماهگی است، اما همواره استثناهایی هم وجود دارد. مثلا در مواردی که کودک شیر مادر نمی خورد و وزن نمی گیرد، بنا به تشخیص پزشک، غذاهایی برای نوزاد 4 ماهه تعریف می گردد.

مقاله: به نوزاد 5 ماهه چه غذای کمکی بدهیم؟

ابتدا بادام ها را با آب گرم خیس کنید، بعد از یک ساعت پوست آن ها به راحتی جدا خواهد شد. بادام های پوست گرفته را کاملا آسیاب نموده و سپس آن ها را با آب و شیر مخلوط نموده و روی حرارت ملایم قرار دهید. اگر فکر می کنید که تکه های بادام هنوز درشت بوده و به دندان می آیند، با یاری مخلوط کن آن را نرم کنید. مخلوط را روی حرارت ملایم به آرامی هم بزنید تا کمی غلیظ گردد. بعد از خنک شدن آن را به شیرخوار بدهید.

غلاتی مانند برنج بهترین ماده غذایی برای آغاز تغذیه یاریی است. سوپ هایی که با برنج، گندم، عدس و یا جو درست می شوند را به کودکتان بدهید. جوی دوسر و یا گندم از غلات مفید برای کودک محسوب می شوند.

در آخر به شما پیشنهاد می کنیم مقاله بهترین زمان آغاز غذا دادن به نوزاد در انگیزه را نیز بخوانید تا در این زمینه اطلاعات بیشتری کسب کنید. از قلم نیاندازید که ما منتظر خواندن نظرات، ایده ها، تجربیات و نقدها شما در پایین همین صفحه هستیم؛ با ما در ارتباط باشید.

منبع مقاله: به نوزاد 5 ماهه چه غذای کمکی بدهیم؟

انتشار: 21 آبان 1400 بروزرسانی: 21 آبان 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1826

به "مقاله: به نوزاد 5 ماهه چه غذای کمکی بدهیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقاله: به نوزاد 5 ماهه چه غذای کمکی بدهیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید