بهترین صبحانه های دنیا ، معروف ترین صبحانه های دنیا کدامند ؟

به گزارش مجله نایس پاتوق، کسانی که در زمینه علم تغذیه فعالیت داشته، سلامت تاکید زیادی بر صبحانه دارند. آن ها معتقدند صبحانه را باید کامل و درست خورد، زیرا صبحانه از وعده های غذایی ضروری بوده که اهمیت بالایی در حفظ سلامتی دارد و انرژی روزانه بدن را تامین می نماید. این نکته نه تنها در ایران، بلکه در دیگر کشورهای دنیا نیز همواره توصیه می گردد. صبحانه های متنوع زیادی وجود دارد، اما بیشتر ایرانی ها در وعده صبحانه از انواع لبنیات شامل پنیر، کره، خامه، شیر و سرشیر بهره می برند و آن ها را به همراه نان و یک فنجان چای روی سفره صبحانه خود قرار می دهند. در کنار این موارد، شیرینی جاتی چون عسل، انواع مربا یا مارمالاد نیز دیده می گردد. در روزهای تعطیل و زمان هایی که خانواده به دور هم جمع می شوند، صبحانه کمی مفصل تر شده و غذاهای دیگری چون عدسی، حلیم، نیمرو یا املت نیز به سفره اضافه می گردد. اما، آیا می دانید بهترین صبحانه های دنیا کدامند و مردم دیگر کشورها در این وعده غذایی چه خوراکی هایی را میل می نمایند؟ با خبرنگاران همراه باشید تا با معروف ترین صبحانه های دنیا آشنا شوید.

بهترین صبحانه های دنیا ، معروف ترین صبحانه های دنیا کدامند ؟

نان کروسان در فرانسه

از بهترین صبحانه های جهان می توان به صبحانه در کشور فرانسه اشاره نمود. صبحانه مردم این کشور تقریبا مانند صبحانه ما ایرانی هاست، با این تفاوت که آن ها به جای نان سنگک یا بربری از نام باگت، تارتین، کروسان و مانند آن استفاده می نمایند و آن را با کره، انواع مربا و یک فنجان چای یا قهوه روی میز صبحانه خود جای می دهند. یکی از خوشمزه ترین نان های فرانسوی که در سراسر جهان هوادار دارد، کروسان نام دارد. کروسان نانی حلزونی شکل که درون آن با مواد مختلفی چون خامه، کرم، شکلات و ... پر می شود. نان های کروسان با چای یا قهوه، صبحانه ساده فرانسوی ها را شکل می دهند.

سوسیس در آلمان

آلمان یکی از بزرگ ترین فراوری نماینده های سوسیس جهانست که بیش از 1500 نوع سوسیس مختلف را فراوری می نماید. از این رو، سوسیس در وعده های غذایی مردم این کشور صندلی مهمی داشته و حتی در بشقاب صبحانه آن ها نیز دیده می شود. باوجود اینکه صبحانه های متنوع در آلمان وجود دارد، اما بیشتر مردم این کشور از سوسیسی با نام وورست (Wurst) در وعده صبحانه خود استفاده نموده و آن را به همراه کمی پنیر و نان می خورند. یک فنجان قهوه نیز کامل نماینده این وعده غذایی است. البته این یک صبحانه کامل و ایده آل است که معمولا در روزهای تعطیل و زمانی که کل خانواده به دور هم جمع هستند، آماده می شود. در روزهای عادی صبحانه های ساده تری چون کره با مارمالاد، عسل یا مربا و گاهی نیز مقداری حبوبات یا غلات برای صبحانه در نظر گرفته می شود.

نان و گوجه در اسپانیا

یکی دیگر از بهترین صبحانه های جهان را می توانید در اسپانیا نوش جان کنید. اسپانیایی ها معمولا صبحانه خود را بسیار ساده می خورند. نان کروسان با یک فنجان قهوه یا نان تست با کمی کره و مربا، صبحانه معمول مردم این کشور است. اسپانیایی ها در روزهای کاری هفته صبحانه بسیاری ساده ای دارند. آن ها اغلب یک فنجان قهوه را با یک نان کروسان یا نان تست آغشته به کره و مربا می خورند. در روزهای تعطیل که همه اعضای خانواده دور هم جمع می شوند، این وعده کمی مفصل تر شده و ژامبون، پنیر و ... نیز به آن اضافه می شود. اما جدای از این ها، اسپانیایی ها یک صبحانه دارند که از معروف ترین صبحانه های جهان به شمار می رود. این صبحانه Pan Con Tomate یا همان نان و گوجه نام دارد. برای سرو این صبحانه ساده، ابتدا نان تست را در درون فر قرار می دهند تا برشته شود. آنگاه گوجه تازه را رنده نموده و به همراه کمی سیر بر روی نان می مالند. در بعضی مواقع نیز گوجه ها را با مقداری پنیر و روغن زیتون طعم دار می نمایند.

پیروگی در کانادا

یکی از صبحانه های متنوع جهان را می توانید در کانادا بیابید. پیروگی (perogies) در واقع همان پیراشکی خودمان است که در اندازه های کوچک تری تهیه شده و درون آن نیز با مواد مختلفی پر می شود. پیروگی ها در کانادا بسیار پرهوادار هستند تا جایی که حتی بر روی میز صبحانه آن ها نیز دیده می شوند. پیروگی که در صبحانه آماده می شود، بسیار خوشمزه بوده و با پنیر چدار و سیب زمینی پر می شود. این خوراکی پرهوادار معمولا به همراه موارد دیگری چون نان تست، لوبیا، بیکن یا سوسیس در یک بشقاب قرار گرفته و در کنار آن یک فنجان نوشیدنی گرم نیز سرو می شود.

صبحانه انگلیسی

اگر برای صرف صبحانه سری به کافه ها زده باشید، نام صبحانه انگلیسی را در منوی اغلب آن ها دیده اید. این صبحانه را باید از معروف ترین صبحانه های جهان دانست. صبحانه انگلیسی یک بشقاب شامل سوسیس، قارچ و بیکن است که در کنار آن پنیر نیز جای دارد. لوبیا، نیمرو و سیب زمینی محتویات دیگر این بشقاب را تشکیل می دهند. در کنار اجزای این صبحانه آبمیوه مقوی هم قرار داده می شود.

پانکاکور در سوئد

سوئدی ها غذاهای متنوعی را در وعده صبحانه میل می نمایند و معمولا در کنار آن مقداری نان و یک فنجان قهوه نیز قرار می دهند. یکی از معروف ترین صبحانه های سوئد که هواداران زیادی در این کشور دارد، پانکاکور (Pannkakor) است. پانکاکور نوعی پنکیک است که با قطری بسیار نازک از پنکیک های معمولی تهیه شده و به همراه مربا یا مارمالاد میوه سرو می شود. پانکاکور پنکیکی نازک بوده که با میوه های شیرین و مربا در وعده غذایی صبحانه میل می شود. این صبحانه را می توان از صبحانه های متنوع در جهان دانست.

نیمروی همزده در لهستان

صبحانه مخصوص لهستانی ها که یکی از معروف ترین صبحانه های جهان نیز به بدست می آید؛ یک بشقاب شامل یایچنیتزا (Jajecznica) یا همان تخم مرغ همزده، نوعی سوسیس با نام کیل باسا (Kielbasa) و پنکیک سیب زمینی است که معمولا در جوار نان تست و یک فنجان نوشیدنی گرم سرو می شود.

صبحانه دانمارکی

نان چاودار پای ثابت صبحانه دانمارکی هاست که با مواد دیگری چون انواع پنیر، کره، عسل، انواع مربا، شکلات و ... سرو می شود. این صبحانه ار بهترین صبحانه های جهان هست. مردم دانمارک در وعده صبحانه خود از انواع نان های خوشمزه بهره می برند که یکی از آنها نان چاودار است. نان چاودار در کنار کره، عسل، انواع پنیر و مربا، صبحانه آلمانی را شکل می بخشند. در روزهای تعطیل نیز صبحانه کمی مفصل تر شده و نیمرو، کالباس، ژامبون و تکه های میوه و گاهی اوقات مقداری خشکبار نیز بر روی میز صبحانه قرار می گیرد.

پنکیک سیب در هلند

کشور هلند صبحانه های متنوع زیادی دارد که معروف ترین آن ها نوعی پنکیک با نام پنکیک سیب است که معمولا به همراه یک شربت با نام استروپ (stroop) خورده می شود. استروپ طعمی شور و ترش داشته و در کنار شیرینی پنکیک مزه ای خاص و بی نظیر ایجاد می نماید که هواداران بسیاری دارد.

سوپ فو در ویتنام

banh mi op la و سوپ فو (Pho) دو صبحانه معروف ویتنامی ها هستند که معمولا به همراه نان سرو می شوند. این صبحانه ها را می توان از بهترین صبحانه های جهان دانست. سوپ فو از ترکیب نودل برنج با گوشت گاو یا مرغ ارائه می شود. در کنار این مواد ترکیبات مقوی دیگری چون جاونه لوبیا و بادام زمینی نیز قرار می گیرد. فلفل چیلی، لیمو و سبزیجاتی چون پیازچه، گشنیز و نعناع از جمله طعم دهنده های این سوپ خوشمزه هستند. banh mi op la نیز ترکیبی از نیمرو در کنار حلقه های طلایی پیاز و تکه هایی از سوسیس است. سوپ فو (Pho) یکی از صبحانه های ویتنام بوده که در رستوران های این کشور نیز سرو می شود. این سوپ از ترکیب نودل برنج، گوشت مرغ یا گاو، بادام زمینی برشته شده، جوانه لوبیا، لیمو، نعناع، گشنیز، پیازچه و فلفل چیلی آماده می شود. banh mi op la صبحانه دیگر ویتنامی هاست که از ترکیب نیمرو با حلقه های پیاز طلایی شده و تکه های سوسیس، تهیه شده و به همراه نان ارائه خواهد شد.

اولادی در روسیه

در میان صبحانه های متنوع در جهان می توان به اولادی روسی اشاره نمود. اولادی (Oladyi) نوعی پنکیک روسی است که کمی ضخیم تر از پنکیک های معمولی بوده و در اندازه های کوچک تهیه می شود. این پنکیک یکی از اصلی ترین بخش های صبحانه مردم روسیه است که در کنار خامه ترش، انواع مربا یا عسل سرو می شود. نیمرو، تخم مرغ آب پر شده و ژامبون در کنار نان تست گزینه های دیگری هستند که مردم روسیه به عنوان صبحانه می خورند. روسی ها چای یا قهوه را مضر می دانند و میانه خوبی با آن ها ندارند. از این رو اغلب از آب میوه در وعده غذایی صبحانه استفاده می نمایند.

نان و پنیر در ترکیه

ترک ها سلیقه ای مشابه ما ایرانی دارند و بنابراین صبحانه های متنوع زیادی را می توان در این کشور یافت گزینه هایی چون نان، پنیر، کره، عسل، مربا، گوجه و خیار، خرما، زیتون و تخم مرغ را در این وعده سرو می نمایند. این صبحانه ساده معمولا با چای یا قهوه می خورند.

نان بغریر و چای نعناع در مراکش

بغریر (baghir) نام نان معروف مراکشی هاست که ظاهری شبیه به پنکیک دارد. نان بغریر به همراه پنیر، کره، مربا، عسل، خرما، نیمرو، زیتون، تکه های میوه و ... صبحانه متنوع مراکشی ها را تشکیل می دهند. مراکشی ها صبحانه خود را به همراه چای نعناع می خورند.

برنج بخارپز شده در ژاپن

شاید عجیب به نظر برسد، اما بعضی از کشورها از برنج به جای نان در وعده صبحانه استفاده می نمایند. مردم ژاپن از این دسته افراد هستند و به صبحانه خود نیز بسیار بها می دهند. آن ها برنج را معمولا به صورت پوره یا بخارپز آماده نموده و به همراه غذاهای متنوع دیگری چون دانه سویا، توفو، تخم مرغ پخته یا نیمرو، سوپ، ماهی، جلبک دریایی خشک شده و ... روی میز صبحانه قرار می دهند. هرکدام از این غذاها در یک ظرف جداگانه سرو شده و در کنار یک فنجان چای سبز بر روی میز صبحانه جای داده می شوند.

ناسی لماک در مالزی

ناسی لماک (Nasi Lemak) یکی از غذاهای کشور مالزی است که در وعده های صبحانه، ناهار و شام ارائه می شود. این غذا ترکیبی از برنج دم نموده با آب نارگیل، تخم مرغ آب پز شده، مقداری خیار خرد شده و ماهی کولی سرخ شده است که با سس تند سامبال خورده می شود. مالزیایی ها صبحانه خود را با چای یا قهوه تمام می نمایند. ناسی لماک (Nasi Lemak) یکی از صبحانه ها بوده که از ادغام برنج با ماهی کولی سرخ شده است که در جوار تخم مرغ آب پز، بادام زمینی برشته و تکه های خیار سرو می شود.

منبع: همگردی
انتشار: 26 بهمن 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 695

به "بهترین صبحانه های دنیا ، معروف ترین صبحانه های دنیا کدامند ؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین صبحانه های دنیا ، معروف ترین صبحانه های دنیا کدامند ؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید