مدیریت استرس کارمندان در زمان شیوع ویروس کرونا

به گزارش مجله نایس پاتوق، این را به خاطر داشته باشید، هر یک از افراد دارای شرایط زندگی منحصر به فردی هستند که ممکن است باعث نگرانی کم و بیش حاد گردد. رهبری با شفقت و همدلی از هر زمان دیگری حیاتی تر است.

مدیریت استرس کارمندان در زمان شیوع ویروس کرونا

از آنجا که تعداد موارد COVID-19 در سراسر دنیا رو به افزایش است ، استرس و اضطراب پیرامون ویروس هم افزایش یافته است.

شرکت ها در سرتاسر دنیا در حال اجرا اقدامات پیشگیرانه و اضطراری برای یاری به کاهش سرعت شیوع این بیماری، کاهش موارد بروز در جامعه و حمایت از کوشش ها برای حفاظت از سلامت عمومی، هستند.

از آنجا که بیشتر متخصصان شاغل یک سوم از وقت خود را در محل کار می گذرانند ، کارفرمایان بهترین اشخاص برای برای حمایت ذهنی تیمشان در این زمان هستند.

اما مدیران و در راس آن مدیران منابع انسانی چگونه می توانند استرس کارکنان خود ناشی از ویروس کرونا را مدیریت نمایند؟

رهبری دلسوزانه را تمرین کنید

این را به خاطر داشته باشید، هر یک از افراد دارای شرایط زندگی منحصر به فردی هستند که ممکن است باعث نگرانی کم و بیش حاد گردد. رهبری با شفقت و همدلی از هر زمان دیگری حیاتی تر است.

مدیران باید در خصوص احساس واقعی خود صادق باشیند و به یاد داشته باشید که اگر احساس خوبی ندارید ، نه تنها با ماندن در خانه با خودتان یاری می کنید بلکه از کسانی که با آنها کار می کنید نیز محافظت می کنید.

راه های تمرین رهبری دلسوزانه:

  • نگاه کنید: برای چک کردن وضع روحی تیم خود وقت بگذارید. به دنبال ناگفته ها باشید. سطح انرژی افراد چگونه است؟
  • گوش دادن: گوش دادن به ذهن را تمرین کنید. به تیم خود فرصت دهید تا درمورد اینکه چه احساسی دارند ، چه از لحاظ روحی و جسمی ، آزاد و صادق باشند.
  • احساس: همه افراد طیف وسیعی از احساسات دارند. وقت گذاشتن برای تشخیص اینکه کارمندان واقعاً چه احساسی دارند ، ما را قادر می سازد تا با مهربانی پاسخ دهیم.
  • پاسخ: در مواقع استرس زیاد ، به راحتی می توان ناامیدی ها را در راه ارتباط ماهرانه از بین برد. مکث کنید و به خود فرصت دهید تا به روشی ماهرانه و مهربان پاسخ دهید.

واقعیت هایی را در خصوص میزان استرس کارمندان خود بدانید

اجرای نظرسنجی استرس می تواند راهی عالی برای اندازه گیری و ردیابی سطح استرس در سازمان شما باشد.

این امر به شما امکان می دهد تا در خصوص استرس کارکنان مطالعه کنید ، بنابراین می توانید برنامه های بهداشت روان خود را مطابق با آن تطبیق دهید ، این نظر سنجی را به طور مستمر و در فواصل مشخص انجام دهید.

دغدغه کارمندان خود را بدانید و برای آن برنامه ریزی کنید.

در زمان شیوع کرونا هر کدام از کارمندان دغدغه های گوناگونی دارند. تعدادی از آنها که بین بیشتر کارمندان مشترک است، انتخاب کنید و برای هرکدام برنامه ریزی کنید تا با مرتفع کردن آنها استرس ناشی از کرونا در میان کارمندان کاهش پیدا کنید.

در زیر چند نمونه از اقدامات سازمان ها برای آرامش خاطر کارکنان را مرور می کنیم:

  • تشکیل صندوق های اقتصادی برای حمایت از کارکنان
  • دریافت تست کرونا از کارکنان و خانواده هایشان
  • پایش مستمر شرایط سلامت کارکنان و خانواده هایشان
  • تامین سبد حمایتی کالایی
  • برای ایمن نگه داشتن کارمندان خود قدم بردارید

به عنوان یک کارفرما ، مهمترین کاری که می توانید انجام دهید اطمینان از ایمنی کارمندان شما است.

روشهای ضدعفونی را انجام دهید و مرتباً تمام سطوحی را که دارای ضد عفونی نماینده هستند پاک کنید.

از سطوح متداول مانند میزهای کار ، میزها ، میزها و هندریلس ضد عفونی کنید و کارمندان خود را ترغیب کنید که بلافاصله با ورود به اتاق ، دست خود را بشویید. هم چنین روش های زیر هم به آرامش خاطر کارکنان یاری می نماید.

  • وضع شرایط منعطف کاری مانند دورکاری و مرخصی های با حقوق
  • کلیه سفرها تجاری غیر ضروری را به تعویق بیندازید.
  • کلیه جلسات حضوری را به تعویق بیندازید.
  • اولویت بندی وظایف سازمانآموزش کارکنان در خصوص کرونا
  • دستورالعمل های بهداشتی
  • غربالگری بازدیدنمایندگان و کارکنان
  • محیا کردن منابع دیجیتال بهداشت روان

آموزش کاهش استرس می تواند بصورت آنلاین یا به وسیله یک برنامه تماس تصویری انجام گردد و این امر تقریباً برای همه قابل دسترسی است.

منابع مختلفی برای سلامت روان در اختیار کارکنان خود قرار دهید. تحقیقات نشان می دهد که تمرینات ذهن می تواند علائم استرس ، اضطراب و افسردگی را کاهش دهد و می تواند تأثیر چشمگیری در محیط کار داشته باشد.

ارائه یک برنامه روانشناختی دیجیتال به کارمندان می تواند به حمایت از سلامت روان آنها در این دوره از عدم اطمینان و نگرانی یاری کند.

اطلاعات رسانی مداوم و روشن

اطمینان حاصل کنید که واقعیت های جدیدی که از منابع معتبر بهداشت عمومی خبر رسانی می شوند را به طور واضح و فوراً به زبانی که درک می نمایند به کارمندان ارائه می گردد.

به تیم خود توصیه کنید تا پیغام های جعلی را در صفحات اجتماعی یا کانال های ارتباطی داخل شرکت به اشتراک نگذارد تا دستورالعمل ها به درستی اجرا شوند و از انتشار اطلاعات نادرست جلوگیری گردد.

برای ایمن نگه داشتن کارمندان خود قدم بردارید

به عنوان یک کارفرما ، مهمترین کاری که می توانید انجام دهید اطمینان از ایمنی کارمندان شما است. روشهای ضدعفونی را انجام دهید و مرتباً تمام سطوحی را که دارای ضد عفونی نماینده هستند پاک کنید.

از سطوح متداول مانند میزهای کار ، میزها ، میزها و هندریلس ضد عفونی کنید و کارمندان خود را ترغیب کنید که بلافاصله با ورود به اتاق ، دست خود را بشویید. هم چنین روش های زیر هم به آرامش خاطر کارکنان یاری می نماید.

  1. وضع شرایط منعطف کاری مانند دورکاری و مرخصی های با حقوق
  2. کلیه سفرها تجاری غیر ضروری را به تعویق بیندازید.
  3. کلیه جلسات حضوری را به تعویق بیندازید.
  4. اولویت بندی وظایف سازمانآموزش کارکنان در خصوص کرونا
  5. دستورالعمل های بهداشتی
  6. غربالگری بازدیدنمایندگان و کارکنان
منبع: مجله شنبه
انتشار: 4 خرداد 1399 بروزرسانی: 4 خرداد 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 904

به "مدیریت استرس کارمندان در زمان شیوع ویروس کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیریت استرس کارمندان در زمان شیوع ویروس کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید