آزمایش کرونا بچه ها در منزل

به گزارش مجله نایس پاتوق، رپرتاژ آگهی - بی تردید ظهور ویروس کرونا یکی از شوم ترین و تلخ ترین اتفاقات قرن حاضر است. ویروس نسبتا ترسناکی که تا کنون میلیون ها انسان را مبتلا نموده است و همچنان نیز با سرعت در حال گسترش روز افزون است. بچه ها نیز مانند بزرگسالان و سایر گروه های جامعه می بایست پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

آزمایش کرونا بچه ها در منزل

جهت دریافت خدمات پتینه کاری با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. هر گونه خدمات رنگ آمیزی با تکنیک های مدرن پتینه کاری را به ما بسپارید.

به همین دلیل نیز والدین بچه ها و نوزادان مشکوک و دارای علائم بهتر است از خدمات آزمایش کرونا بچه ها در منزل استفاده کنند. اما به دلایل مختلف مانند خطر و ریسک حضور در مراکز آزمایشگاهی، حضور در این اماکن به صلاح بچه ها و نوزادان نمی باشد.

استفاده از خدمات آزمایش کرونا بچه ها در منزل، جایگزین ایمن و مناسبی به جای حضور در محیط آلوده آزمایشگاه می باشد. این خدمات از سوی مجموعه هایی ارائه می شوند که درمان را در منزل و یا محل حضور افراد، که در اینجا بچه ها و نوزادان هستند، ارائه می کنند.

مجموعه خدمات درمانی و مراقبتی هوم کا به عنوان یکی از مجموعه های معتبر ارائه کننده خدمات تست کرونا بچه ها در منزل محسوب می گردد.

حال که دانستیم بچه ها نیز مانند سایر افراد در خطر ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند، بهتر است تا اطلاعاتی درباره علائم ویروس کرونا در بدن بچه ها و نوزادان به دست آوریم.

علائم کرونا در بچه ها و نوزادان

علائمی که در بچه ها نوپا و نوزادان مبتلا به کرونا ظاهر می گردد، مانند سایر گروه های سنی مبتلا به کرونا می باشد. علائمی مانند ابتلا به آنفولانزا یا سرماخوردگی شدید. برخی دیگر از مبتلایان در بچه ها نیز اصلا علائمی را تجربه نمی کنند. می بینید که تا به اینجا تمام ویژگی های افراد بزرگسال مبتلا به کرونا و بچه ها درگیر با این ویروس، مشابه می باشند.

از آنجایی که کودک یا نوزاد توانایی بیان مشکل خود را ندارد، محققان بر روی رفتار بچه ها تحقیقاتی انجام داده و متوجه علائم زیر در بچه ها و نوزادان مبتلا به کرونا شده اند.

برخی از علائم بالاینی شایع در نوزادان و بچه های که تازه راه رفتن را آموخته اند عبارتند از:

  • مسائل تنفسی مانند درد گلو، سرفه و عطسه های پیاپی
  • تب و درد اندام های عضلانی بدن که سبب ایجاد گریه های پشت سر هم کودک و اختلال در خواب او می گردد.
  • مشکل در بلع غذا، حالت تهوع، استفراغ و اسهال

برخی از نوزادان و بچه ها تازه راه افتاده علائم جدی تری را تجربه می کنند. این علائم معمولا پس از یک هفته گذر زمان از علائم خفیف دیده می شوند.

  • تنگی نفس در حدی که کودک ناچار می گردد با دهان نفس بکشد.
  • ممکن است در کودک علائمی پدید آید که نشان دهنده کمبود اکسیژن می باشد. مانند کبودی محسوس لب یا زبان، افزایش ضربان قلب کودک و ظاهر شدن رنگ سفید در ناخن او
  • مشکل در استفاده از اندام ها و حرکت دادن آن ها

در چنین شرایطی مقدار و شدت علائم وابسته به شرایط پیشرفت بیماری است و ممکن است علائم با شدت زیادی وخیم تر شوند. به همین علت احتیاج است تا کودک به صورت مداوم تحت نظر قرار گیرد.

پیشگیری و مراقبت از ابتلای بچه ها به کرونا

همان گونه که می دانیم بچه ها و نوزادان در سنین پایین قادر به بیان دردها و مسائل خود نیستند و معمولا مسائل را می بایست از نوع رفتار بدنی یل در اصطلاح زبان بدن بچه ها و گریه های کودک متوجه شد. به همین علت برای اطمینان از سلامت آن ها، والدین کودک باید از روش های دیگری مانند سنجیدن تب کودک یا نحوه نفس کشیدن او مسائل کودک خود را دریابند.

یکی از مهمترین علائم حاصل از ابتلا به کرونا، مسائل تنفسی است که در نوزادان و بچه ها با سن پایین به صورت یکی از موارد یا مجموعه ای از آن ها دیده می گردد.

  • تعداد بیش از 60 دم و بازدم در یک دقیقه
  • تنفس همراه با صدای خس خس و ناله کودک
  • گشاد شدن سوراخ بینی که بیشتر در نوزادان به چشم می خورد.

با وجود اینکه علائم یاد شده در بچه ها و نوزادان مبتلا شده به ویروس کرونا مانند بزرگسالان اشتراکات بسیاری دارند، اما در نوزادان و بچه ها در برخی از موارد مسائل تغذیه ای نیز به چشم می خورد. بر اساس آنالیز های صورت گرفته بر روی گروهی از نوازادان کمتر از 2 ماه، تب و مشکل تغذیه ای دیده شده است اما این نوزادان سرفه نداشتند. این تفاوت در بزرگسالان نیز دیده می گردد. علائم ابتلا به کرونا در بین بچه ها و نوزادان نیز متفاوت هستند.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها در آمریکا (CDC)، مطالعه ای را بر روی 2500 کودک مبتلا به بیماری کرونا انجام داد که در نتیجه آن، 62% از بچه ها زیر یک سال، با توجه به شرایط بیماری خود مجبور شدند به بیمارستان مراجعه نموده و از این میان سه کودک به دلیل ابتلا به کرونا جان خودشان را از دست داده اند. این موضوع نشان می دهد که آمار مرگ در بین بچه ها مبتلا به ویروس کرونا کم تر از بزرگسالان است و دلیل اصلی این امر را می توان قوی بودن سیستم ایمنی در بچه ها دانست.

به نظر می رسد بهترین راه برای پیشگیری از ابتلای بچه ها به بیماری کرونا نیز رعایت کردن پروتکل های اجتماعی باشد که امروز افراد حاضر در جامعه آن را رعایت می کنند.

آزمایش کرونا بچه ها در منزل

همان طور که افراد بزرگسال که مشکوک ابتلا به کرونا هستند، می بایست آزمایش دهند تا از سلامت خود اطلاع پیدا کنند، بچه ها مشکوک نیز ملزم به انجام آزمایش می باشند. بچه ها مشکوک، از دو جهت آزمایش را انجام می دهند. اول اینکه برای شروع درمان در صورت احتیاج، اطلاع هر چه سریعتر از شرایط بیماری کرونا در بدن کودک امری حیاتی است. همان طور که می دانیم انجام سریع پروتکل های درمانی می تواند عوارض ناشی از بیماری کرونا را کاهش دهد. دلیل دوم این است که بر اساس آخرین تحقیقات صورت گرفته، بچه ها مبتلا، به اندازه بزرگسالان در گلو و حلق خود ویروس کرونا را دارند. همچنین بچه ها زیر 5 سال، در ریه و سیستم تنفسی خود می توانند حتی 100 برابر بیشتر از بزرگسالان ویروس کرونا را داشته باشند. بچه ها در صورت ابتلا به ویروس مشابه بزرگسالان، می توانند ویروس را انتقال دهند و این موضوع اهمیت آزمایش را چندین برابر می کند.

همان طور که بزرگسالان به دلایل مختلف مانند ناتوانی در طی مسافت تا آزمایشگاه یا به دلیل عدم حضور در آزمایشگاه که از جمله اماکن پر تردد و شلوغ است از خدمات تست کرونا در منزل استفاده می کنند، تست کرونا بچه ها در منزل نیز راهی ایمن و مطمئن برای اطلاع از سلامتی بچه ها می باشد.

در ابتدای ظهور ویروس کرونا تصور می شد که بچه ها نمی توانند ناقل ویروس باشند. تا جایی که دکتر تیلور هیلد که یک متخصص بیماری های عفونی است، بر اساس تحقیقاتی نشان داد که این باور درست نیست و با توجه به این تحقیقات، بچه ها بین 1 تا 11 سال که علائمی نیز نداشتند، بار ویروسی برابر یا حتی بیشتر از بزرگسالان داشتند که این موضوع اساس ناتوانی بچه ها در انتقال ویروس توسط بچه ها را بر می چیند.

اساس انتقال ویروس توسط بچه ها مبتلا، بین پزشکان و دانشمندان متفاوت است. برخی پزشکان بر این موضوع که بچه ها به علت پایین بودن حجم ریه، ویروس زیادی را در ریه خود جای نمی دهند. این موضوع تا حد زیادی رد شده است چرا که بچه ها نیز می توانند ناقل ویروس باشند.

به همین سبب انجام تست کرونا بچه ها در منزل و اطلاع از سلامتی بچه ها اهمیت بالایی در درمان و جلوگیری از انتقال ویروس توسط آن ها دارد. تست کرونا بچه ها در منزل یکی از خدماتی است که مجموعه خدمات درمانی و مراقبتی هوم کا به افراد احتیاجمند این آزمایش ارائه می دهد.

مجموعه خدمات درمانی و مراقبتی هوم کا از مجموعه های معتبر ارائه دهنده تست کرونا بچه ها در منزل می باشد. این مجموعه کیفیت بالای خدمات خود را به سبب حضور و کوشش متخصصین و پرستاران آموزش دیده خود، تضمین می کند.

انواع آزمایش کرونا بچه ها در منزل

همان گونه که تا کنون شنیده ایم، تست کرونا در منزل به دو روش PCR و آنتی بادی انجام می گردد. این دو روش برای انجام تست کرونا بچه ها در منزل نیز انجام می شوند. البته تست آنتی بادی ابتلا به این بیماری را در روزها یا هفته های گذشته کودک را نشان می دهد. اگر کودک در گذشته به ویروس مبتلا شده باشد می توان انتظار داشت پاسخ تست آنتی بادی مثبت گردد. درحالی که کودک دیگر ناقل ویروس نیست. ویروس از بدن خارج شده و تنها آنتی بادی در خون کودک مانده است.

در روش PCR تست کرونا نمونه گیری از مخاط بینی یا بزاق موجود در انتهای حلق صورت می گیرد. البته این موضوع می تواند سختی کار پرستار نمونه گیر را در تست کرونا بچه ها در منزل بالا ببرد. چون بچه ها معمولا در برابر ورود جسم خارجی بسیار حساس می باشند. این مایعات توسط سواپ خارج می گردد و برای انجام مراحل آزمایشگاهی به آزمایشگاه ها فرستاده می گردد. این روش، ابتلای لحظه ای کودک به ویروس کرونا را اثبات می کند. این روش توان معین کردن گذشته ابتلای کودک به ویروس کرونا را ندارد. ممکن است گاهی کودک ناقل ویروس باشد و تست PCR او منفی گردد. این پاسخ را در اصطلاح جواب منفی کاذب می نامند. دقت در نمونه گیری و دقیق بودن اقدامات آزمایشگاهی، خطای آزمایش را کاهش می دهد.

آزمایش کرونا منزل مزایای بسیاری دارد که در ادامه با کلیدی ترین این مزایا آشنا خواهیم شد.

مزایای استفاده از تست کرونا بچه ها در منزل

با توجه به اینکه جلوگیری از گسترش ویروس کرونا یکی از مهمترین برنامه ها و اهدافی است که تمام سازمان ها و مجموعه های متولی مبارزه با کرونا بر آن تاکید داشته اند، تمام افراد حتی بچه ها نیز می بایست پروتکل های مبارزه با کرونا را رعایت نموده و در صورت مشکوک بودن به ابتلا، بر اساس دستورالعمل های پیش بینی شده، آزمایش دهند.

حضور بچه ها در آزمایشگاه و مراکز درمانی علاوه بر در خطر قرار دریافت کودک، ممکن است سبب لجبازی و ممانعت او گردد. بسیاری از بچه ها به ازای سن کمشان نمی توانند ارتباط مناسبی با مراکز درمانی برقرار کنند و معمولا بهانه گیری های زیادی خواهند داشت.

علاوه بر این سختی، همان گونه که اطلاع داریم، حضور بچه ها در محیطی مانند مرکز درمانی یا آزمایشگاه می تواند برای بچه ها بسیار پر ریسک و خطرناک باشد. این مراکز به سبب رفت و آمد بالا و همچنین به این دلیل که معمولا افراد بیمار نیز در این مراکز حاضر می شوند، می توانند آلودگی های عفونی زیادی را در خود داشته باشند که ممکن است گریبان گیر بچه ها گردد.

از جمله مهمترین مزایای استفاده از تست کرونا بچه ها در منزل می توان به برطرف مسائل، معضلات و مخاطرات عنوان شده اشاره کرد. با توجه به اینکه پرستار نمونه گیر در این روش نمونه مورد نظر را در منزل از کودک دریافت می کند، بدون شک کودک استرس بسیار کمتری را تجربه خواهد نمود و این موضوع سبب عدم ممانعت برای انجام آزمایش توسط کودک می گردد. علاوه بر این، بدون شک کودک با حضور در خانه آرامش بیشتری نسبت به مراکز درمانی خواهد داشت.

تست کرونا بچه ها در منزل با مشورت پزشک

همان طور که می دانیم، تا به امروز درمان کامل و قطعی برای مبارزه با ویروس کرونا یافت نشده است. اخیرا نیز فراوری واکسن این ویروس به مراحل نهایی و آزمایش بر روی انسان رسیده است اما همچنان صحت این واکسن در هاله ای از ابهام قرار گرفته است. با این وجود، در صورت بروز هرگونه علائمی که حاکی از مشکوک بودن کودک به درگیری او با ویروس باشد، بهتر است قبل از انجام آزمایش کرونا بچه ها در منزل، کودک توسط پزشک ویزیت گردد. وجود هر یک از علائم زیر می تواند نشان دهنده احتیاج به ویزیت پزشک باشد:

  • نامنظم شدن ضربان قلب کودک
  • ضایعات و بثورات پوستی بر روی بدن کودک
  • مشاهده علائمی مانند خواب آلودگی و اختلالات روانی یا گیجی در کودک
  • عئم توانایی کودک در خوردن و بلع غذا یا شیر
  • گودی دور چشم و رنگ پریدگی کودک

در بیشتر موارد، دیده شدن علائم مذکور سبب احتیاج به بیمارستان می گردد و در چنین شرایطی بهتر است قبل از انجام تست کرونا بچه ها در منزل، به پزشک مراجعه نماید.

آیا آزمایش کرونا بچه ها در منزل دقت کافی را دارد؟

از جمله مهمترین موضوعاتی که فکر افراد متقاضی استفاده از خدمات آزمایش کرونا بچه ها در منزل را به خود مشغول می کند، این است که آیا آزمایش کرونا بچه ها در منزل دقت کافی را دارد؟

برای پاسخ به این سوال می بایست از شروع عملیات این خدمات را مورد آنالیز قرار دهیم. پس از انجام و ثبت درخواست با هدف بهره گیری از خدمات آزمایش کرونا بچه ها در منزل، پرستار نمونه گیر از سوی مجموعه به محل حضور کودک که معمولا منزل است، اعزام می گردد.

نحوه نمونه گیری توسط پرستار، یکی از تاثیرگذارترین پارامتر های موثر در دقت آزمایش کرونا بچه ها در منزل است. نمونه گیری نادرست می تواند سبب گردد نتیجه آزمایش علی رغم درگیر بودن کودک با ویروس کرونا، منفی گزارش گردد. همان طور که گفته شد نوع نمونه گیری بر اساس نوع آزمایش متفاوت می باشد و نمونه گیری دقیق اولین گام در افزایش دقت آزمایش کرونا بچه ها در منزل به حساب می آید.

پرستاران مجموعه هوم کا علاوه بر این که در زمینه تخصصی خود تحصیل نموده اند، تمامی دوره های مورد احتیاج برای انجام خدمات با کیفیت را گذرانده اند. پرستاران همچنین روش های ارتباط گیری با بچه ها و نوزادان را نیز می دانند و این موضوع در امر نمونه گیری و در زمان انجام آن می تواند بسیار راه گشا باشد.

دومین فاکتوری که بر دقت نتیجه آزمایش کرونا بچه ها در منزل تاثیر زیادی دارد، اعتبار و تخصص افراد و کارشناسان آزمایشگاهی است که نمونه در آن جا مورد آنالیز قرار می گیرد. انجام امور آزمایشگاهی بر روی نمونه بسیار تخصصی بوده و با توجه به نوع آزمایش متفاوت می باشند.

مجموعه هوم کا با توجه به اهمیت بالای انتخاب صحیح آزمایشگاه، همکاری خود را با آزمایشگاه های معتبر و تخصصی ویروس شناسی در سطح شهر تهران و کرج متمرکز نموده است. انجام صحیح دستورالعمل های تبیین شده در عملیات تخصصی بر روی نمونه آزمایش، بر دقت آزمایش کرونا بچه ها در خانه تاثیر مستقیم دارد.

پیشگیری از انتقال ویروس کرونا به بچه ها

در صورت بروز علائم با وخامت بالا در نوزاد مبتلا به کرونا، ممکن است پزشک دستور دهد تا نوزاد در بیمارستان بستری شده و تحت نظر باشد. با پیشرفت علائم بالینی، تزریق مایعات و سرم های درون وریدی و استفاده از ونیلاتور، اموری اجتناب ناپذیر محسوب می شوند. انجام فرآیندهای درمانی سنگین مطمئنا سبب ایجاد مشکل و سختی زیادی برای نوزاد تازه متولد شده خواهد شد.

همه ما این جمله که پیشگیری بهتر از درمان است را شنیده ایم. با اندکی تامل معین می گردد که این موضوع برای بچه ها و نوزادان تازه متولد شده اهمیت بالاتری پیدا می کند.

انجام اقدامات زیر و رعایت آن ها می تواند سبب پیشگیری از انتقال ویروس کرونا به بچه ها و نوزادان گردد. بیشتر موارد می بایست از سوی خانواده ها و والدین انجام گردد. چرا که بچه ها در سن پایین و نوزادان، اختیارات چندانی از خود ندارند.

  • عدم حضور در محیط های شلوغ و پر تردد توسط خانواده ها
  • عدم حضور در مهمانی
  • رعایت پروتکل های بهداشتی و شستن مداوم دست ها
  • استفاده از ماسک در صورت خروج از منزل

هزینه آزمایش کرونا بچه ها در خانه

حال که با اهمیت استفاده از آزمایش کرونا بچه ها در منزل آشنا شدیم، بهتر است تا اطلاعاتی درمورد یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب آزمایش در منزل از سوی خانواده ها، یعنی هزینه آزمایش کرونا بچه ها در خانه اطلاعات کسب کنیم. جدول زیر حاوی قیمت های انواع آزمایش کرونا بچه ها در منزل مجموعه هوم کا می باشد.

خدمتقیمت
تست پی سی آر 24 ساعته590.000 تومان
تست پی سی آر 12 ساعته790.000 تومان
تست پی سی آر 48 ساعته490.000 تومان
تست آنتی بادی 24 ساعته195.000 تومان
پکیج هوم کا شامل تست آنتی بادی و پی سی آر 24 ساعته695.000 تومان

مجموعه خدمات درمانی و مراقبتی هوم کا، هزینه خدمات خود را به نحوی معین می کند که افراد متفاوت با سطح درآمدهای متوسط نیز توانایی استفاده از خدمات تست کرونا بچه ها در منزل را داشته باشند. وزارت بهداشت وظیفه اعلام قیمت به مجموعه های خدماتی را بر عهده دارد و مجموعه هوم کا سعی دارد تا خدمات خود را با بیشترین مقدار تطابق با قیمت های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت قیمت گذاری نماید.

خدمات تست کرونا بچه ها در منزل با مجموعه هوم کا

همان گونه که متوجه شدیم، تست کرونا بچه ها در منزل اهمیت بالایی دارد. این اهمیت از دو بعد متفاوت قابل آنالیز می باشد. جلوگیری از انتقال ویروس به دیگران و شروع به موقع پروتکل های درمانی مهمترین دلایل انجام تست کرونا بچه ها در منزل می باشند.

برای دریافت خدمات با کیفیت، می بایست یک مجموعه معتبر را انتخاب کنیم. چرا که هر چه مجموعه معتبرتر و تخصصی تر باشد، پرستاران ماهر تری دارد و با آزمایشگاه های معتبر تری نیز همکاری می کند. مجموعه خدمات درمانی و مراقبتی هوم کا یکی از همین مجموعه های معتبر است و بر استخدام پرستار و انعقاد قرارداد با آزمایشگاه های معتبر، تاکید فراوان دارد.

خدمات تست کرونا در منزل غرب تهران و کرج با مجموعه هوم کا از دو طریق قابل دسترسی و دریافت می باشند. نماس با شماره تلفن 91025595-021 ساده ترین روش ممکن برای دریافت خدمات مذکور است. کارشناسان مجموعه هوم کا جوابگوی شما خواهند بود و جواب سوالاتی که در مورد دریافت خدمات آزمایش کرونا بچه ها در خانه دارید را در اختیار شما قرار خواهند داد.

راه دیگر درخواست خدمات، ورود به سایتwww.homeca.ir است. با ورود به این سایت شما می توانید پس کلیک بر روی ثبت درخواست تست کرونا، اطلاعات مورد احتیاج را وارد نموده و درخواست خود را ثبت نمایید.

پس از ثبت نهایی، در اسرع وقت کارشناسان هوم کا با شما تماس می گیرند و علاوه بر انجام مشاوره رایگان، در صورت نهایی شدن درخواست، پرستار نمونه گیر را به محل حضور شما خواهند فرستاد.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1332

به "آزمایش کرونا بچه ها در منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آزمایش کرونا بچه ها در منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید