لغو دیدار پنس با مقام های جزایر سلیمان در پی قطع روابط این کشور با تایوان

به گزارش مجله نایس پاتوق، یک مقام ارشد آمریکایی از لغو ملاقات معاون رئیس جمهور آمریکا با رهبر جزایر سلیمان پس از قطع روابط این جزایر با تایوان اطلاع داد.

لغو دیدار پنس با مقام های جزایر سلیمان در پی قطع روابط این کشور با تایوان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک مقام ارشد آمریکایی خاطرنشان کرد که در پی قطع روابط جزایر سلیمان با تایوان، مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا برنامه های دیدار و گفت وگو با رهبر این کشور در خصوص توسعه مشارکت دوجانبه را لغو نموده است.

این مقام ارشد دولتی با شرط ناشناس بودن نامش، به خبرگزاری رویترز گفته است، ماناسه سوگاوار، نخست وزیر جزایر سلیمان در ماه ژوئیه از پنس درخواست ملاقات نموده بود. قرار بود این دیدار در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک برگزار گردد.

این مقام ادامه داد: اما تصمیم جزایر سلیمان برای تغییر به رسمیت شناختن دیپلماتیک از تایوان به جمهوری خلق چین پیامدهایی را به دنبال دارد. آنها با انجام این کار به یک رابطه تاریخی قوی صدمه می زنند.

پکن روز سه شنبه گفته بود که جزایر سلیمان پس از قطع روابط با تایوان، فرصت های توسعه بی سابقه ای را به دست خواهد آورد.

قطع روابط جزایر سلیمان با تایوان در حالی اجرا شده که اقدام آمریکا برای فروش 66 جنگنده اف 16 به تایوان به ارزش بالغ بر هشت میلیارد دلار، با واکنش تند پکن روبرو شد و دولت چین شرکت های آمریکایی را به تحریم تهدید نموده است (جزئیات بیشتر).

آمریکا مدعی است سیاست چین در قبال این کشورها اقتصاد سارق دریایی وار است. ادعایی که چین بارها آن را رد نموده است.

تایوان تنها با 16 کشور در دنیا روابط رسمی دیپلماتیک دارد. چین تایوان را بخشی از خاک خود می داند و به تایوان گفته است که حق داشتن روابط رسمی با هیچ کشوری را ندارد.

کشور 600 هزار نفری جزایر سلیمان که تا سال 1975 تحت قیمومیت انگلیس بود، از انتخابات عمومی ماه آوریل امسال میلادی در حال آنالیز چرخش موضع درخصوص روابط با چین و تایوان است.

ق

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 27 مهر 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 378

به "لغو دیدار پنس با مقام های جزایر سلیمان در پی قطع روابط این کشور با تایوان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لغو دیدار پنس با مقام های جزایر سلیمان در پی قطع روابط این کشور با تایوان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید