فیبروم و آندومتریوز احتمال سرطان تخمدان را افزایش می دهد

به گزارش مجله نایس پاتوق، دکتر باربارا نورکیست، پزشک مرکز سرطان فرد هاچینسون که بر روی سرطان شناسی زنان تمرکز دارد، گفت: شرایطی مانند آندومتریوز و فیبروم ها می توانند بر سلامت و کیفیت زندگی تأثیر بگذارند. مداخلات پزشکی، مانند هیسترکتومی، که برای درمان این شرایط استفاده می گردد، می تواند بر نتایج سلامتی در آینده تأثیر بگذارد. این مطالعه گام مهمی در جهت درک این پیامد ها و درک بهتر خطر سرطان تخمدان است..

فیبروم و آندومتریوز احتمال سرطان تخمدان را افزایش می دهد

اما محققان به یک یافته نگران کننده در مطالعه خود اشاره کردند: در حالی که این جراحی می تواند خطر ابتلاء به سرطان تخمدان را برای زنان سفیدپوست مبتلا به اندومتریوز نیز کاهش دهد، در زنان سیاه پوست مبتلا به آندومتریوز پس از هیسترکتومی فواید مشابهی مشاهده نشد.

محققان بیش از 1000 زن سیاه پوست و بیش از 2200 زن سفیدپوست مبتلا به سرطان تخمدان را به همراه زنانی از هر دو نژاد که به این بیماری مبتلا نبودند، آنالیز کردند.

حدود 6.4 درصد از زنان سیاه پوست و 7 درصد از زنان سفید پوست در این مطالعه آندومتریوز را تجربه کردند، در حالی که حدود 43 درصد از زنان سیاه پوست و 21 درصد از زنان سفیدپوست فیبروم داشتند.

هالی هریس، نویسنده این مطالعه و اپیدمیولوژیست در مرکز سرطان فرد هاچینسون در سیاتل واشنگتن، می گوید: ما باید به اکتشافات بیشتر در این زمینه ادامه دهیم و تحقیقات بیشتری در خصوص اینکه چگونه متغیر هایی مانند مداخلات پزشکی و بعلاوه دسترسی به مراقبت و درمان بر خطر سرطان تخمدان در همه جمعیت ها تأثیر می گذارند، انجام دهیم.

طبق گزارش انجمن سرطان آمریکا، سرطان تخمدان پنجمین دلیل مرگ ناشی از سرطان در زنان است.

منبع: فرارو
انتشار: 17 اردیبهشت 1402 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1402 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 2208

به "فیبروم و آندومتریوز احتمال سرطان تخمدان را افزایش می دهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیبروم و آندومتریوز احتمال سرطان تخمدان را افزایش می دهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید