فروشی نبودن گرینلند باعث لغو سفر دونالد ترامپ به دانمارک شد

به گزارش مجله نایس پاتوق، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا که پیش از این قرار بود در اوایل ماه سپتامبر به دانمارک سفر کند، روز چهارشنبه در پیامی توییتری اعلام نمود که انجام این سفر را به زمانی دیگر موکول خواهد نمود.

فروشی نبودن گرینلند باعث لغو سفر دونالد ترامپ به دانمارک شد

به گزارش یورونیوز، ترامپ در پیغام خود، به وضوح علت لغو این سفر را عدم تمایل دانمارک برای فروش سرزمین گرینلند اعلام نموده است.

یکشنبه گذشته مته فردریکسن، نخست وزیر دانمارک مقابل رسانه ها اظهار داشت که گرینلند فروشی نیست و اضافه کرد: خوشبختانه دورۀ خرید و فروش کشورها و جمعیت ها به انتها رسیده است.

در واکنش، دونالد ترامپ در تازه ترین پیغام توییتری خود نوشت: دانمارک کشوری بسیار ویژه با مردمانی فوق العاده است. اما با توجه به سخنان مته فردریکسن، نخست وزیر دانمارک که علاقه ای به مصاحبه دربارۀ خرید گرینلند ندارد، دیدارمان را که قرار بود دو هفتۀ دیگر عملی گردد، به زمانی دیگر موکول کردم.

رئیس جمهوری آمریکا در دومین پیغام توییتری خود نیز نوشت: خانم نخست وزیر با این صراحتش توانست باعث صرفه جویی در کوشش و هزینه ای هنگفت، هم برای آمریکا و هم دانمارک گردد. از او متشکرم و منتظر برنامه ریزی جدید [برای انجام این سفر] در زمانی دیگر هستم.

جاد دیری، معاون سخنگوی مطبوعاتی کاخ سفید نیز لغو این سفر را تایید کرد.

پایگاه هوایی تول، شمالی ترین پایگاه ارتش آمریکا در گرینلند واقع شده است و گفته می گردد که ترامپ میخواهد با خرید این جزیره که بزرگترین جزیره دنیا نام گرفته، قلمرو نظامی ایالات متحده را گسترش دهد.

سفر دونالد ترامپ به دانمارک در پی دعوت رسمی مارگارت دوم، ملکۀ این کشور از رئیس جمهوری آمریکا برنامه ریزی شده بود.

انتشار خبر لغو این سفر، خشم و شگفتی سیاستمداران دانمارکی را در پی داشت. بعضی از آنها در شبکه های اجتماعی از دونالد ترامپ خواستند که احترام بیشتری نشان دهد و بعضی نیز این رفتار او را بچگانه توصیف کردند.

شگفتی از لغو این سفر از آن رو است که پیش تر کاخ سفید تاکید نموده بود این سفر ارتباطی با اخبار منتشر شده دربارۀ تمایل آقای رئیس جمهور برای خرید گرینلند ندارد.

ترامپ نیز یکشنبه گذشته به خبرنگاران گفت: ما به لهستان می رویم و ممکن است از آنجا به دانمارک برویم، محور این سفر به هیچ وجه گرینلند نیست اما در حال آنالیز این موضوع نیز هستیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 26 شهریور 1398 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 278

به "فروشی نبودن گرینلند باعث لغو سفر دونالد ترامپ به دانمارک شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فروشی نبودن گرینلند باعث لغو سفر دونالد ترامپ به دانمارک شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید