فرانسه از آلمان خواست تا نورد استریم 2 را کنار بگذارد

به گزارش مجله نایس پاتوق، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری یورونیوز، فرانسه امروز دوشنبه با نقض منشور ملل متحد در مورد لزوم عدم مداخله در امور داخلی کشورهای مستقل به تظاهرات اخیر حامیان غربگرای الکسی ناوالنی اشاره نمود و از آلمان خواست تا پروژه ساخت خط لوله گازی نورد استریم 2 با مسکو را کنار بگذارد.

فرانسه از آلمان خواست تا نورد استریم 2 را کنار بگذارد

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

کلمنت بون وزیر امور اروپای فرانسه در این خصوص گفت: می توانیم از تحریم های دیگری در کنار تحریم هایی که تا به امروز علیه روسیه وضع شده اند صحبت کنیم؛ اما باید به این نکته توجه کنیم که این اقدام ها کافی نیست.

این مقام فرانسوی که با رادیو فرانس اِنتر تبادل نظر می کرد، گفت: من فکر می کنم که پروژه نورد استریم 2 گزینه ای است که می توان به آن توجه کرد، البته در این خصوص باید آلمان تصمیم بگیرد؛ چون مقصد خط لوله انتقال گاز روسیه، آلمان است. بنابراین در حال حاضر توپ در زمین آلمان ها است.

کلمنت بون در ادامه اضافه نمود: ما همواره گفته ایم که بیشترین تردیدها را در خصوص این پروژه داریم، در واقع مسئولان فرانسوی موافق کنار گذاشتن این پروژه هستند.

اقدام مداخله آمیز فرانسه در حالی مطرح شده است که آنگلا مرکل صدراعظم آلمان به ویژه در 21 ژانویه بار دیگر بر اجرای این پروژه تأیید نموده است.

لازم به ذکر است که چندی پیش مجری پروژه خط لوله نورد استریم 2 بیان کرد که کِشتی روسی فورچونا که در نصب خط لوله نورد استریم 2 فعالیت دارد، فعالیت خود در آب های دانمارک را شروع نموده است.

پیش از این، وزارت خزانه داری آمریکا تحریم هایی علیه این کشتی روسی و مالک آن، شرکت کی وی تی- روس وضع کرد. این تحریم ها همچنین شامل یک نفتکش روسی موسوم به ماکسیم گورکی و یک نفتکش همراه به نام سییِرا شد.

علاوه بر ایالات متحده که در کوشش برای افزایش صادرات گاز مایع خود به اتحادیه اروپاست، اوکراین و شماری دیگر از کشورهای اروپایی به شدت با این پروژه مخالفند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 4 اسفند 1399 بروزرسانی: 4 اسفند 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1419

به "فرانسه از آلمان خواست تا نورد استریم 2 را کنار بگذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرانسه از آلمان خواست تا نورد استریم 2 را کنار بگذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید