صفر تا صد هر آنچه باید درباره کولیک روده بدانید

به گزارش مجله نایس پاتوق، یک فوق تخصص گوارش و کبد درباره کولیک روده و علل پیدایش آن در بدن شرح داد.

صفر تا صد هر آنچه باید درباره کولیک روده بدانید

ایرج خسرو نیا متخصص داخلی و فوق تخصص گوارش و کبد در گفت وگو با خبرنگار اظهار کرد: کولیک روده بیماری نیست بلکه یک علامت است که با درد وخیم شکم آغاز شده و همه سنین را شامل می گردد. کولیک یک درد است که به صورت انقباضی، شکم را می گیرد وگاه بیمار احساس درد شدید می نماید که در سنگ های کلیه، کیسه صفرا و درمثانه بیشتر دیده می گردد.

اوافزود: کولیک روده در افراد مسن و سالمند خطرناک تر بوده، زیرا ممکن است این علامت به دلیل اختلال عروقی، تنگی عروق و یا ترومبوزعروق باشد و دستگاه گوارش آن ها را مختل کند که در آخرمنجر به مرگ این افراد می گردد.

خسرو نیا بیان نمود: کولیک روده عللت های مختلفی دارد که مسمومیت و التهاب یکی از علامت های کولیک است و با درد های متناوبی خود را در بدن نشان می دهد. زمانی که فرد بیمار را آندوسکوپی و کلروسکوپی می کنیم ممکن است ضایع مشخصی نداشته باشد، ولی اسپانس های متفاوت و هر ازگاه بیمار را دچار درد های ناگهانی و وخیم می نماید.

دلیل پیدایش کولیک در بدن

او با اشاره به دلیل بروز کولیک گفت: پرخوری، اسهال، عفونت و مسمومیت غذایی دلیل بروز کولیک در بدن می گردد و درمان آن به نوع علامت کولیک بستگی دارد و بیمار برای درمان باید به پزشک مراجعه کند، زیرا بعضی دارو ها باعث ایجاد کولیک می شوند.

این فوق تخصص گوارش و کبد اظهار کرد: مهم ترین چیزی که باید دربرابر این بیماری در نظر بگیریم درد های شکمی است که باید زیر نظر پزشک باشد، زیرا ممکن است درد درابتدا به صورت درد شکم باشد، اما بعد ها باعث زمین گیر شدن فرد بیمار خواهد شد.

او ادامه داد: بعضی ها که با استرس و اضطراب بیش ازحد دچار این بیماری می شوند باید به روان پزشک مراجعه نمایند و گاهی اوقات کولیک ها با استفراغ همراه هستند که با تعامل مغز و روده به وجود می آیند و فرد بیمار را زمین گیر می نمایند.

اگر ناشتا هستید لب به این خوراکی ها نزنید!

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 شهریور 1400 بروزرسانی: 6 شهریور 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1742

به "صفر تا صد هر آنچه باید درباره کولیک روده بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صفر تا صد هر آنچه باید درباره کولیک روده بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید