شریعتمداری: 3 میلیون تولیدکننده در قالب مشاغل خانگی فعال هستند

به گزارش مجله نایس پاتوق، تهران (پانا) - وزیرکار با بیان اینکه 3 میلیون تولیدکننده محصولات مشاغل خانگی داریم، گفت که در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی، شیوه نامه استقرار راستا استانداردسازی مشاغل خانگی تدوین شده است.

شریعتمداری: 3 میلیون تولیدکننده در قالب مشاغل خانگی فعال هستند

به گزارش وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، محمد شریعتمداری در آئین رونمایی از شیوه نامه و موافقت نامه استقرار جهت استانداردسازی مشاغل خانگی که با حضور معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و معاون توسعه اشتغال وزارت کار به صورت مجازی برگزار گردید، گفت: هم اکنون بیش از 3 میلیون نفر، فراوری کننده محصولات مشاغل خانگی هستند که قطعاً آمار حقیقی فعالین مشاغل خانگی بسیار بیشتر از این رقم است و افراد بسیاری به صورت غیر رسمی در این حوزه فعالیت دارند.

وی پیرامون اثرات مثبت استاندارد سازی مشاغل خانگی گفت: اگر فعالان حوزه مشاغل خانگی اثرات مثبت استاندارد سازی مشاغل خانگی را ببینند قطعاً مشوق دیگران خواهند شد و این امر حتی می تواند اشتغال زایی بیشتری را هم به دنبال داشته باشد.

شریعتمداری اضافه نمود: استانداردسازی و ارتقای محصولات برای ورود به بازار و ایجاد اعتماد در مصرف کننده قطعاً اندازه بازار مصرف و فراوری را افزایش خواهد داد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اضافه نمود: سهم مشاغل خانگی از اشتغال کل کشور هم اکنون بین 4 تا 6 درصد است که به راحتی می توان این رقم را افزایش داد. همین سهم در فراوری ناخالص داخلی بین 2 تا 2/5 درصد است که با توجه به شرایط پیش رو و شرایط کرونا در کشور با توسعه مشاغل خانگی این سهم می تواند افزایش پیدا کند.

وی توضیح داد: امروز جهان از فرصت کرونا برای توسعه مشاغل خانگی استفاده نموده و ما نیز باید به این سمت حرکت کنیم، در همین زمینه فراوری ماسک، گان و کفش های مخصوص در دوران کرونا می تواند مورد توجه قرار گیرد.

شریعتمداری همچنین درباره عملکرد مشاغل خانگی برای سال های 98 و 99 نیز گفت: در سال 98 بالغ بر 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات مصوب شد، بیش از 20 هزار نفر از این تسهیلات استفاده کردند و برای بیش از 35 هزار نفر شغل ایجاد شد.

به گفته وی، همچنین برای سال 99 نیز مبلغ 2 هزار میلیارد ریال تسهیلات برای توسعه مشاغل خانگی مصوب شد که از ابتدای سال 99 تا آبان ماه امسال بیش از 5 هزار نفر از این تسهیلات استفاده کردند که در این بخش نیز بیش از 6 هزار و 700 شغل ایجاد شده است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 7 بهمن 1399 بروزرسانی: 7 بهمن 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1366

به "شریعتمداری: 3 میلیون تولیدکننده در قالب مشاغل خانگی فعال هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شریعتمداری: 3 میلیون تولیدکننده در قالب مشاغل خانگی فعال هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید