سهم هواوی از بازار گوشی هوشمند در چین طی کمتر از یک سال نصف شده است

به گزارش مجله نایس پاتوق، بعد از شروع تحریم های آمریکا، فروش گوشی های هواوی در کشورهای مختلف افت قابل توجهی داشته است ولی این شرکت به لطف عملکرد عالی در بازار چین توانست تا حد قابل توجهی تأثیر این تحریم ها را کاهش دهد. حالا طبق یک گزارش جدید، موقعیت هواوی در بازار موبایل چین هم به خطر افتاده است.

سهم هواوی از بازار گوشی هوشمند در چین طی کمتر از یک سال نصف شده است

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

طی سه ماه نخست 2021، شرکت های چینی حدود 90.7 میلیون گوشی راهی بازار این کشور نموده اند. این یعنی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، فروش گوشی های هوشمند در این بازار افزایش 36 درصدی داشته است. هواوی به مدت چند سال در صدر این بازار قرار داشت ولی حالا دیگر در چنین موقعیتی قرار ندارد.

در سه ماهه نخست 2021، گوشی های هواوی توانسته اند 16 درصد از بازار را در اختیار بگیرند و این در حالی است که در سه ماهه دوم 2020 سهم بازار این گوشی ها بیش از 30 درصد بوده است. باید خاطرنشان کنیم در سال 2020 هواوی برای مدت کوتاهی سامسونگ را پشت سر گذاشت و به بزرگترین سازنده گوشی در دنیا تبدیل شد.

به نظر می رسد جدیدترین تحریم های تجاری آمریکا که در اواسط سپتامبر اعمال شده اند، دلیل اصلی سقوط چشمگیر هواوی در بازار چین هستند. طبق این تحریم ها، هواوی دیگر برای فراوری تراشه های خود نمی تواند با شرکت هایی مانند TSMC همکاری کند. از طرف دیگر، هواوی برای خرید تراشه های دیگر شرکت ها هم باید با چالش های متعددی دست و پنجه نرم کند و چنین کاری تقریبا غیرممکن است.

با توجه به سیاست های دولت بایدن، به نظر می رسد تحریم های هواوی در آینده نزدیک هم برداشته نخواهند شد و اگر شرایط این شرکت بهبود پیدا نکند، احتمالا هواوی به زودی باید فراوری گوشی های خود را متوقف کند.

البته این دردسرهای هواوی خبر بسیار خوبی برای رقبای این شرکت به حساب می آید. ویوو در حال حاضر در صدر جدول بازار چین قرار گرفته است و سهم بازار آن از 17 درصد در سال گذشته به 24 درصد در سه ماهه نخست 2021 رسیده است. در رتبه دوم هم نام اوپو دیده می گردد که 23 درصد از بازار موبایل چین را در اختیار دارد.

با وجود اینکه هواوی فعلا در رتبه سوم این بازار قرار گرفته است، اما باید به شیائومی هم اشاره کنیم که 15 درصد از بازار چین را از آن خود نموده است. این یعنی در فصل بعدی شیائومی احتمالا می تواند هواوی را پشت سر بگذارد. در رتبه پنجم هم نام اپل دیده می گردد که سهم 13 درصدی از این بازار دارد.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 30 اردیبهشت 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1586

به "سهم هواوی از بازار گوشی هوشمند در چین طی کمتر از یک سال نصف شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سهم هواوی از بازار گوشی هوشمند در چین طی کمتر از یک سال نصف شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید