هواوی P50؛ هر آنچه از پرچم داران بعدی هواوی می دانیم

به گزارش مجله نایس پاتوق، هواوی که روزی روزگاری رشد شگفت انگیزی را تجربه می کرد، به دلیل تحریم های آمریکا با مسائل گسترده ای روبرو شده است. با این حال این شرکت هنوز ساخت گوشی های هوشمند را کنار نگذاشته و به زودی از گوشی های سری هواوی P50 رونمایی خواهد کرد.

هواوی P50؛ هر آنچه از پرچم داران بعدی هواوی می دانیم

مانند هواوی P40 و دیگر گوشی های سری P، انتظار داریم سری P50 هم با دوربین عالی و عمر باتری بالا عرضه شوند. اما به غیر از این دو نکته چه انتظاراتی می توانیم داشته باشیم؟ در ادامه با توجه به گزارش ها و شایعه های منتشر شده، به ویژگی های احتمالی گوشی های هواوی P50 می پردازیم.

نام و تاریخ معرفی

برخلاف سامسونگ که رویکرد نام گذاری گوشی های سری گلکسی S را تغییر داد، در رابطه با نام پرچم داران نو هواوی شک و تردیدی وجود ندارد. در ضمنً این شرکت ماه گذشته در یک مرنام استفاده از نام P50 را برای این گوشی ها تأیید کرد.

اگرچه در این زمینه هنوز گزارش رسمی منتشر نشده، اما گفته می شود این خانواده از 3 مدل تشکیل شده است. این یعنی باید انتظار 3 مدل استاندارد، پرو و پرو پلاس را داشته باشیم. با این حال، بیشتر شایعه ها مربوط به مدل های استاندارد و پرو هستند.

طبق اعلام هواوی، در تاریخ 29 ژوئیه (7 مرداد) گوشی های سری P50 معرفی می شوند. باید خاطرنشان کنیم طی سال های گذشته سری P اواخر ماه مارس (اوایل فروردین) معرفی می شدند اما امسال به علت فشارهای گسترده تحریم آمریکا، عرضه گوشی های سری P50 چند بار عقب افتاد.

همچنین به علت تحریم ها، در ابتدا به نظر می رسید که هواوی این گوشی ها را فقط در بازار چین عرضه خواهد کرد اما به گفته سخنگوی این شرکت، راهی بازارهای جهانی هم می شوند. از طرف دیگر، همان طور که احتمالا می دانید این گوشی ها همراه با سیستم عامل اختصاصی هواوی یعنی هارمونی به دست کاربران می رسند.

طراحی

در ماه ژانویه اولین تصویر منتسب به هواوی P50 منتشر شد که البته به غیر از حفره نمایشگر و خمیده بودن لبه ها جزئیات دیگری را نشان نمی داد. اما چند ماه قبل یکی از افشاگران تصاویر رندر از هواوی P50 پرو منتشر کرد که به لطف آن با جزئیات طراحی این گوشی آشنا شدیم.

در این رندرها شاهد حفره نمایشگر و لبه های خمیده آن هستیم. همچنین در سمت چپ بخش فوقانی هم یک ماژول دوربین غول پیکر بیضی شکل دیده می شود. از طرف دیگر طبق این تصاویر، در بدنه این گوشی جک هدفون قرار ندارد. یک روز بعد هم همان افشاگر تصاویر رندر مدل استاندارد هواوی P50 را منتشر کرد. در این تصاویر شاهد لبه های تخت نمایشگر هستیم ولی از نظر ویژگی هایی مانند طراحی ماژول دوربین و عدم وجود جک هدفون تفاوت محسوسی با مدل پرو ندارد.

ماه گذشته هواوی در مرنام رونمایی از سیستم عامل هارمونی اولین رندر رسمی هواوی P50 را منتشر کرد که مطابق انتظار، همان طراحی فاش شده را نشان می دهد. در ادامه می توانید این رندر رسمی را مشاهده کنید.

در این تصویر شاهد دوربین چهارگانه در پنل پشتی این گوشی هستیم که گویا این گوشی مدل پرو پلاس محسوب می شود. متاسفانه هواوی به غیر از این تصویر، اطلاعات و تصاویر بیشتری از پرچم داران نو خود را منتشر نکرده است.

مشخصات سخت افزاری

با وجود اینکه هواوی به علت تحریم های آمریکا از نظر تأمین قطعات با چالش های متعددی روبرو شده، ولی گفته می شود گوشی های سری P50 از این نظر حرف زیادی برای گفتن دارند. وزارت بازرگانی آمریکا در اکتبر 2020 مجوز مربوط به خرید برخی قطعات کلیدی را برای هواوی صادر کرد. به نام مثال می توانیم به امکان خرید سنسورهای دوربین سونی و Omnivision و نمایشگرهای ساخت سامسونگ اشاره کنیم. حتی گفته می شود هواوی حالا می تواند برخی چیپست ها را هم خریداری کند.

چیپست، رم و غیره

گوشی های سری P هواوی معمولا از نظر سخت افزاری شباهت زیادی به پرچم داران سری میت دارند که پیش از آن ها راهی بازار شده اند. با توجه به تحریم های آمریکا، دیگر هیچ شرکتی نمی تواند چیپست های پرچم دار هواوی را تولید کند و به همین علت تا اطلاع ثانوی کایرین 9000 آخرین تراشه پرچم دار این شرکت خواهد بود. هواوی به علت همین تحریم ها، مقدار زیادی از این چیپست را انبار کرده که گویا بخش آخر موجودی خود را برای سری P50 استفاده خواهد کرد.

بنابراین اگر هواوی بخواهد از فقط این چیپست استفاده کند، فقط قادر به تولید تعداد محدودی از گوشی های P50 خواهد بود. در همین زمینه شایعه هایی مطرح شده که اگر صحت داشته باشند، مدل استاندارد هواوی P50 با مدل 4G چیپست اسنپدراگون 888 راهی بازار خواهد شد.

در رابطه با رم و حافظه داخلی هم باید بگوییم که مدل پایه هواوی P40 همراه با 128 گیگابایت حافظه داخلی UFS 3.1 و 8 گیگابایت رم عرضه شد. بنابراین هواوی برای نسل بعدی این گوشی ها هم از حداقل 8 گیگابایت رم استفاده خواهد کرد ولی درباره حافظه داخلی این گوشی ها هنوز گزارش موثقی منتشر نشده است.

دوربین

شیائومی چند ماه قبل از گوشی می 11 اولترا رونمایی کرد که از سنسور دوربین تقریبا 1 اینچی بهره می برد. همان طور که گفتیم هواوی برای گوشی های سری P همواره توجه ویژه ای به دوربین نشان می دهد و گفته می شود این گوشی ها همراه با سنسور دوربین غول پیکری راهی بازار خواهند شد. همچنین گفته می شود هواوی P50 پرو از دوربین پریسکوپی با زوم 5 برابری و دوربین اولترا واید بهره می برد.

هواوی طی سال های گذشته برای توسعه دوربین پرچم داران خود با شرکت لایکا همکاری کرده ولی طبق شایعه ای که منتشر شده، این دو شرکت همکاری خود را متوقف کرده اند. اگرچه هواوی این خبر را تکذیب کرده، ولی گفته می شود سری هواوی P50 آخرین گوشی هایی هستند که برای دوربین خود از برند لایکا بهره می برند.

آیا قادر به اجرای اندروید هستند؟

بر اساس گزارش های منتشر شده، تمام گوشی های سری P50 همراه با سیستم عامل هارمونی به دست کاربران می رسند. این شرکت مدتی قبل از نسخه نو سیستم عامل هارمونی رونمایی کرد و در کنار آن لیست گوشی های سازگار با آن هم منتشر شد. بنابراین به احتمال زیاد در تمام بازارها این گوشی ها مبتنی بر سیستم عامل هارمونی خواهند بود.

درباره اینکه آیا کاربران این گوشی ها، به خصوص در بازارهای جهانی، قادر به انتخاب بین هارمونی و اندروید هستند یا نه هنوز گزارش موثقی منتشر نشده است. اما حتی اگر با اندروید عرضه شوند، مانند دیگر گوشی های نو این شرکت فاقد سرویس ها و اپلیکیشن های گوگل خواهند بود.

قیمت و تاریخ عرضه

هواوی بعد از تحریم های آمریکا تمرکز خود را بیش از پیش به بازار چین معطوف کرده است. بر اساس شایعه ها، گفته می شود بعد از معرفی این گوشی ها در تاریخ 29 ژوئیه (7 مرداد) در ماه بعدی یعنی آگوست می توانیم انتظار عرضه آن ها را داشته باشیم. همچنین با توجه به مسائل هواوی برای تأمین قطعات، احتمالا در بازارهای خارج از چین به طور محدود عرضه خواهند شد.

در رابطه با قیمت این گوشی ها هم باید خاطرنشان کنیم که هواوی برای سری P30 و P40 از قیمت های یکسانی استفاده کرد. مدل های استاندارد P30 و P40 با قیمت پایه 799 یورو (971 دلار) عرضه شدند و قیمت مدل های پرو P30 و P40 از 999 یورو (1214 دلار) آغاز می شد. بنابراین با توجه به مسائل این شرکت و کاهش سهم بازار هواوی، احتمالا قیمت سری P50 هم مشابه دو نسل قبلی خواهد بود.

منبع: Android Authority

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1707

به "هواوی P50؛ هر آنچه از پرچم داران بعدی هواوی می دانیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هواوی P50؛ هر آنچه از پرچم داران بعدی هواوی می دانیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید