سلبریتی هایی که پس از مرگشان هم درآمدزایی می نمایند

به گزارش مجله نایس پاتوق، ممکن است فکر کنید مرگ درآمدزایی را متوقف می نماید، اما بعضی از افراد مشهور حتی پس از مرگشان هم برای وارثانشان درآمدزایی داشته اند.

سلبریتی هایی که پس از مرگشان هم درآمدزایی می نمایند

به گزارش خبرنگار حوزه سینما گروه فرهنگی خبرنگاران، مرگ اغلب پایانی برای سلبریتی ها و همینطور موفقیت هایشان محسوب می گردد. اما بعضی از هنرمندان استثنا این موضوع هستند و مرگ آن ها باعث نمی گردد که موفقیتشان محو و نابود گردد، بلکه حتی باعث افزایش ثروت آن ها و وارثانشان می گردد. مجله آمریکایی فوربز در سال 2018 فهرستی از مشاهیر درگذشته را منتشر کرد که بیشترین در آمد را در آن سال داشته اند. مایکل جکسون با عایدی 400 میلیون در صدر این فهرست قرار گرفته بود.

مایکل جکسون در سال 2009 و در سن 50 سالگی درگذشت. با این حال پس از مرگش ارزش دارایی های وی به خصوص بعد از آنکه کمپانی سونی سهم او از کمپانی ئی ام تی را خرید، دوبرابر شد.

الویس پریسلی، بازیگر و موسیقیدان فقید که در سال 1977 در گذشت، با عایدیی حدودا 40 میلیون دلاری درصندلی دوم این فهرست واقع شده است. آلبوم های موسیقی او هنوز هم به صورت سالانه بیش از یک میلیون دلار فروش دارند.

در صندلی سوم آرنولد پالمر که یک ورزشکار بود حضور دارد. او در سال 2016 و در سن 87 سالگی درگذشت. پس از مرگ پالمر و نامگذاری یک نوشنیدنی به نام وی، دارایی های او افزایش پیدا کرد.در آمد او به صورت سالانه 35 میلیون دلار تخمین زده شده.

چارلز شولتس کارتونیست، چهارمین شخص این فهرست است که در سال 2000 با ثروت 34 میلیون دلاری درگذشت. اسنوپی یکی از معروف ترین شخصیت هایی بود که شولتس خلق کرد. شرکت DHX مدیا در سال 2017، 345 میلیون دلار پرداخت کرد تا 80 درصد از تجارت مربوط به شخصیت اسنوپی را دریافت کند.

در رتبه پنجم نام باب مارلی دیده می گردد که موسیقیدان و نوازنده بود. او در سال 1981 و در حالی که دارایی وی 23 میلیون دلار اعلام شده بود درگذشت. پس از مرگ وی، فراوری محصولاتی به نام وی مثل هدفون باعث افزایش ثروت وی شد.

دکتر زوس رمان نویس در سال 1991 و در حالی که ثروتش 16 میلیون دلار تخمین زده می شد در سن 87 سالگی درگذشت. با این حال کتاب های او هنوز هم فروش دارند. در سال 2017 اعلام شد که 4.8 میلیون نسخه از کتاب های وی به فروش رسیده اند.

مرلین مونرو، بازیگر هالیوود، در صندلی بعدی است که با وجود اینکه حدود یک دهه قبل جان باخته هر ساله در آمدی 14 میلیون دلاری دارد. او با توجه به قرارداد های جدیدی که وارثان وی انجام داده اند به فهرست سلبریتی های فقیدی پیوسته که عایدی میلیون دلاری دارند.

در رتبه بعدی نام پرینس راجرز نلسون بازیگر آورده شده که با وجود اینکه در سال 2016 در سن 57 سالگی جانش را از دست داده در آمدی 13 میلیون دلاری دارد. پس از مرگ او و از سال 2017 تا سال 2018 یکی از آلبوم های وی 250 هزار نسخه فروخت و باعث شد که ثروت او از زمان مرگش دوبرابر بیشتر گردد.

جان لنون موسیقیدان و نوازنده پیانو هم با 12 میلیون دلار در این فهرست قرار گرفته. او در سال 1980 به دست یکی از هواداران سابقش به نام مارک دیوید چپمن در حالی که 40 سال داشت به ضرب چهار گلوله کشته شد. با این وجود هر ساله 2 میلیون نسخه از آلبوم های موسیقی وی به فروش می رسد و همین موضوع باعث افزایش ثروت او شده است.

محمد علی کلی، یوکسور مشهور با هشت میلیون دلار آخرین نفر این فهرست است. او در سال 2016 به علت مسائل تنفسی راهی بیمارستان شد و برای شوک عفونتی به دلایل طبیعی ناشناخته در سن 74 سالگی جانش را از دست داد.

منبع: Aljazeera

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 مهر 1400 بروزرسانی: 26 مهر 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1796

به "سلبریتی هایی که پس از مرگشان هم درآمدزایی می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سلبریتی هایی که پس از مرگشان هم درآمدزایی می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید