رفیعی: چون قراردادم دلاری بود فولاد آن را فسخ کرد

به گزارش مجله نایس پاتوق، هافبک فصل گذشته فولاد می گوید این باشگاه بدون اطلاع او قراردادش را فسخ نموده است.

رفیعی: چون قراردادم دلاری بود فولاد آن را فسخ کرد

به گزارش خبرنگاران، سروش رفیعی در حاشیه تمرین روز یک شنبه پرسپولیس درباره ماجراهایی که با باشگاه فولاد داشت گفت: من یک قرارداد یک ساله با باشگاه فولاد بسته بودم و علی رغم اینکه قراردادم یک ساله بود، بندی در قراردادم وجود داشت که می توانستم در نیم فصل جدا شوم. این داستان کمی باز شد و تعیین شد که چه مسائلی به وجود آمده بود. حداقل در این زمینه باید مسئولان فولاد به رسم احترام صحبتی نمایند تا از زبان ایشان داستان را بشنویم. من آرزو کردم که مسئولان فولاد هر چه که حقیقت هست را بگویند. طرفداران فولاد طی پنج سالی که من در آنجا بودم واقعا به من محبت داشتند و من نمی خواهم به خاطر این قضیه ذهنیت شان خراب گردد. می خواهم آقای رضایی یا هر کسی که در باشگاه فولاد مسئولیت دارد درباره این موضوع صحبت کند تا شفاف همه چیز تعیین گردد. اگر آن قضیه غیر از آن چیزی که من می دانم مطرح گردد آن زمان من واقعیت را کامل شرح خواهم داد.

او در پاسخ به این سوال که آیا در زمانی که در فولاد بازی می کرد تمام حواسش به این تیم بوده یا به پرسپولیس هم فکر می نموده، گفت: متاسفانه فقط در کشور ما این ذهنیت ها و فکرها وجود دارد. الان در همه جهان این اتفاقات رخ می دهد و بازیکنی می داند که مثلا سال بعد قرار است در کجا بازی کند و کار خودش را انجام می دهد. این حرف هایی که مطرح می گردد واقعا خنده دار است. وقتی شما بازیکن حرفه ای باشید دوست ندارید در یک بازی دوستانه هم شکست بخورید و از نظر فنی و شخصیتی خودت را کمتر از بقیه ببینی و یا اجازه بدهید کسی بیاید به شما بگوید که از نظر فنی ضعیف شده اید. قبلا هم درباره این موضوع صحبت نموده بودم که من کمی دیر به فولاد اضافه شدم و به خاطر اینکه بدنسازی ابتدای فصل بسیار مهم است و من کمی هم آسیب دیده بودم مجبور بودم با فشار کمتری تمرین کنم. همین موضوع باعث شد در ابتدای فصل عملکرد خوبی نداشته باشم اما ما با همین وضعیت در شش هفته ابتدایی هشت امتیاز کسب کردیم و در ادامه روند در پنج، شش بازی آخر دو امتیاز گرفتند. ما در زمان ابتدای فصل نتایج خوبی کسب کردیم و تیم های بزرگ هم نتوانسته بودند مثل ما هشت امتیاز بگیرند. من پس از هفته ششم فقط در بازی جام حذفی بازی کردم و یک بازی هم در بازی با سپاهان هم بازی کردم و بعد از بازی با سپاهان هم در تمرین بودم.

او افزود: بعد از این که با سایپا بازی کردم از سرمربی تیم اجازه گرفته بودم تا چند روز بیشتر از بقیه استراحت کنم. به همین خاطر به قطر سفر کردم و چون مرکز پزشکی آنها را می شناختم و می دانستم که باشگاه های بزرگ جهان از امکانات پزشکی آنجا استفاده می نمایند به آنجا رفتم تا روی مچ پای مصدومم کار کنم. پزشکان ایرانی به من گفته بودند آسیب پای من یک تا دو ماه زمان احتیاج یدارد تا بهبود بیابد اما در قطر گفتند احتیاجی به اینقدر زمان نیست اما نکته ای که واقعا باعث ناراحتی من شد من به مسئولان باشگاه فولاد گفتم و حتی قسم خوردم که شش بازی برایشان انجام دادم که حتی یک ریال هم به من پول ندادند و به آنها گفتم اگر مصدومیت من طوری شد که مجبور شدم بیشتر از تمرینات دور باشم، خودم می آیم و قراردادم را فسخ می کنم و در حالی که یک ریال به من نداده اید از این تیم جدا می شوم. من کلا شش روز در قطر بودم و روز بعد از بازی با سپاهان در تمرین بودم و به مربی خودمان هم گفتم اگر برای بازی با ماشین سازی مرا احتیاج دارید صبح و بعد از ظهر تمرین کنم تا خودم را برسانم که مربی گفت احتیاجی به این کار نیست. بعد از بازی با ماشین سازی در بازی با پدیده در جام حذفی هم من آماده بودم و حتی قرار بود بازی کنم اما از آنجا مسائل ما آغاز شد و من متوجه شدم باشگاه فولاد نامه فسخ قراداد مرا به فدراسیون فوتبال داده است و من هم از این موضوع اطلاعی نداشتم.

او توضیح داد: در قرارداد من وجود داشت که اگر شما بدون مجوز از کشور خارج شوید باشگاه فولاد اجازه فسخ قرارداد دارد و به خاطر همین که به قطر رفتم قراردادم را فسخ کردم اما مجوز به این معناست که من فقط نامه از مدیرعامل نگرفته بودم اما شفاهی به آنها گفته بودم که می روم و حتی آقای پورموسوی کاملا در جریان بودند. مگر کلاس نقاشی است که من بخواهم بدون مجوز کاری انجام بدهم. قطعا با مسئولان باشگاه صحبت نموده بودم و گفته بودم اگر نتوانم بازی کنم خودم قراردادم را فسخ می کنم و هیچ پولی هم نمی خواهد به من بدهید.

وی افزود: قرارداد من به دلار بود و بعد از این که برگشتم و متوجه شدم قرارداد را فسخ کردند واقعا ناراحت شدم چرا که اصلا از این موضوع اطلاع نداشتم و فسخ قرارداد من را به وسیله یک فرد غریبه بیرون از باشگاه به من اطلاع دادند. حتی نگفتند که قراردادت فسخ شده بلکه گفتند تو را نمی خواهیم. بعد از این من متوجه شدم این فسخ قرارداد به خاطر این بود که مسوولان فولاد من را تحت فشار قرار دهند که قرارداد دلاریم به ریال تبدیل گردد. من هم از این بابت ناراحت شدم و با همه این اوصاف دیدم 7 بازی تا نیم فصل باقی مانده و دوست داشتم فوتبال بازی کنم و حتی در این چند روز که در پرسپولیس تمرین کردم به طور کامل در تمرین های گروهی سرحال حاضر بودم. به خاطر این که دوست داشتم در فولاد بازی کنم، قبول کردم قراردادم به ریال تبدیل گردد. البته اختلاف قرارداد ریالی باشگاه فولاد با مبلغی که مد نظر من بود زیاد بود که در نهایت به آقای رضایی مدیرعامل وقت باشگاه گفتم از آن چیزی که شما می گویید کم تر هم می گیرم و هر طور هم که خواستید به من پول بدهید اما یک شرط هم برایتان دارم که شفاف مصاحبه کنید و داستان را شرح دهید. بگویید چه اتفاقی افتاده و چرا قرارداد سروش رفیعی را فسخ کردید؟ شفاف باید می گفتند که چرا 20 درصد من را جریمه کردند و چرا قرارداد دلاری را به ریال تبدیل کردند که آقای رضایی قبول نکردند. من هم سر پولی که می خواستم ایستادم و آخر هم به توافق رسیدیم و حتی من با تیم به مشهد رفتم اما به خاطر نامه ای که باشگاه فولاد ارسال نموده بود و در اتوماسیون کارهای فسخ قرارداد من صورت گرفته بود. حال راه فسخ قرارداد من چه بود؟ این بود که آن ها نامه می زدند که می خواهیم این نامه را فسخ کنیم اما این کار را انجام ندادند و من هم از این تیم جدا شدم.

او در ادامه درباره حضورش در تیم پرسپولیس اظهار کرد: هر فوتبالیستی دوست دارد در تیمی مثل پرسپولیس رقابت و بازی کند. تیمی که در فینال لیگ قهرمانان آسیا حضور دارد و آرزوی هر فوتبالیستی است که در چنین سطحی بازی کند. من نه به خاطر فینال و نه به خاطر هیچ قضیه دیگری هیچ وقت حسرت نخوردم و نخواهم خورد چرا که اعتقاد دارم هر تصمیمی در هر شرایطی گرفتم انتخابم بوده و با قلبم تصمیم گرفتم. من در زمانی که از پرسپولیس جدا شدم اگر هزار بار دیگر آن شرایط به وجود بیاید و به خاطر شرایط زندگی و خانواده ام این تصمیم را می گرفتم. الان هم درست است که نیستم و در فینال بازی نخواهم کرد اما افتخار می کنم که تیم پرسپولیس در بازی به این بزرگی حضور خواهد داشت و امیدوارم تیم ان شاءالله قهرمان لیگ قهرمانان آسیا گردد.

رفیعی درباره وضعیت پرسپولیس گفت: فکر می کنم پرسپولیس از همیشه تیم تر است چرا که وقتی شما با دست بسته و شرایط سخت به این جا می رسید، یعنی شما از همه زمان ها تیم تر هستید. کوشش بازیکنان واقعا ستودنی است و من لذت می برم و افتخار می کنم که عضو این تیم خواهم بود. با این که من الان قراردادی با پرسپولیس ندارم اما آقای برانکو و گرشاسبی محبت کردند اجازه دادند تا به عنوان مهمان در تمرین ها حضور داشته باشم و من از نزدیک می بینم بازیکنان فوق العاده کار می نمایند و زحمت می کشند. من از طرفداران و مسوولان می خواهم قدر این تیم را بدانند. آن هایی که باید حمایت نمایند، واقعا باید قدر پرسپولیس را بدانند. بازیکنان واقعا مسائل زیادی دارند. از کوچک ترین مشکل تا بزرگ ترین مسائل مشکل وجود دارد. بازیکنان حتی به کمترین توقعات خود نرسیدند. امیدوارم همه قدر این لحظات را بدانند. پرسپولیس دو سال است که قهرمان می گردد و تا فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود نموده است. به این مساله عادی نگاه نکنید زیرا یک اتفاق تاریخی است و حواس مان باشد پرسپولیس در چه جایگاهی است.

بازیکن جدید پرسپولیس در پاسخ به این سوال که حریف این تیم در فینال لیگ قهرمانان آسیا را چگونه ارزیابی می نماید؟ گفت: به خاطر اختلاف زمانی تیم زودتر به ژاپن سفر می نماید. این اختلاف ساعت ها همیشه مشکل ساز بوده است و یکی از دلایلی که AFC بازی ها را غرب و شرق نموده است، به خاطر همین مساله است. اما من فکر می کنم دیگر برای پرسپولیس فرقی ندارد زیرا وقتی تیم به فینال می رسد دیگر فرقی ندارد چه تیمی رقیبش خواهد بود. الان همه آسیا به پرسپولیس و سبک فوتبالش احترام می گذارند. من فکر می کنم السد قوی تر از تیم ژاپنی بود و معتقدم هم السد و هم الدحیل از بهترین های آسیا بودند. وقتی که ما بهترین تیم آسیا را بردیم پس می توانیم قهرمان هم شویم.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 19 اسفند 1397 بروزرسانی: 5 مهر 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 82

به "رفیعی: چون قراردادم دلاری بود فولاد آن را فسخ کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رفیعی: چون قراردادم دلاری بود فولاد آن را فسخ کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید