رضایی: آخرین تحریم دولت ترامپ سنگ اندازی در راستا رییس جمهور بعدی آمریکا است

به گزارش مجله نایس پاتوق، یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نظام ایالات متحده به تحریم معتاد شده است، گفت: تحریم در روزهای آخر دولت ترامپ به نوعی سنگ اندازی در جهت رئیس جمهور بعدی تلقی می گردد.

رضایی: آخرین تحریم دولت ترامپ سنگ اندازی در راستا رییس جمهور بعدی آمریکا است

ابراهیم رضایی در گفت وگو با خبرنگاران با اشاره به آخرین تحریم های دولت ترامپ گفت: نظام ایالات متحده به تحریم معتاد شده و در دوره ترامپ با سیاست فشار حداکثری سعی کرد تا از این حربه استفاده زیادی کند. البته ممکن است تحریم در روزهای آخر دولت ترامپ برای او مصرف داخلی داشته و به نوعی سنگ اندازی در جهت رئیس جمهور بعدی تلقی شود.

وی اضافه نمود: بسیاری از نظریه پردازان حوزه تحریم مانند ریچارد نفیو معتقدند که تحریم در یک دوره زمانی تاثیر دارد و پس از آن ممکن است به ضد خودش تبدیل شود کما اینکه تحریم های ظالمانه در 42 سال گذشته مکرر وجود داشته و با توجه به افزایش آن در چند سال گذشته یعنی در دوره ترامپ و اوباما کم کم اثر اولیه خود را از دست داده است. جمهوری اسلامی نیز توانسته راه های دور زدن این تحریم ها را بیابد و آن را بی اثر یا کم اثر کند.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تاکید نمود که راه مقابله با چنین تحریم هایی رجوع به اقتصاد مقاومتی و داشتن نگاهی توام با پیشرفت درون زا و برون گرا است چون تا وقتی که نتوانیم از دشمن دل بریده و بر داشته ها و توانمندی های داخلی تکیه کنیم قطعا طرف مقابل در استفاده از فشارهایی مانند تحریم جری تر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اسفند 1399 بروزرسانی: 10 اسفند 1399 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1431

به "رضایی: آخرین تحریم دولت ترامپ سنگ اندازی در راستا رییس جمهور بعدی آمریکا است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضایی: آخرین تحریم دولت ترامپ سنگ اندازی در راستا رییس جمهور بعدی آمریکا است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید