راه اندازی مرکز آموزش و پژوهش برای تولیدات چند رسانه ای

به گزارش مجله نایس پاتوق، تهران (پانا) - معاون فعالیت های دانش آموزی سازمان دانش آموزی به تشریح 8 گام اجرایی شدن بازمهندسی تشکیلات دانش آموزی پیشتازان پرداخت.

راه اندازی مرکز آموزش و پژوهش برای تولیدات چند رسانه ای

اردشیر دهقانی در بخش بعدازظهر نشست هم اندیشی تبیین طرح بازمهندسی تشکیلات دانش آموزی پیشتازان که باحضور مدیران، معاونان و روسای استانی سازمان دانش آموزی در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار گردید با بیان اینکه برای اجرایی کردن بازمهندسی، نیازمند 8 گام اجرایی هستیم اظهار کرد: نشست های توجیهی، راه اندازی کمیته های فنی، فراوری ملزومات، محتوای آموزشی، آموزش و توانمندسازی، نظارت و کنترل از جمله این اقدامات هستند.

وی اضافه نمود: در حوزه نشست های توجیهی به عنوان اولین گام در بازمهندسی، اعضای ستاد را توجیه کردیم؛ گام دوم در بحث بازمهندسی، برگزاری جلسه مشترک معاون و مدیران ستاد است؛ گام سوم به عنوان مهم ترین گام، بحث توجیه 3 گروه از مخاطبان یعنی مجامع اعضا، مربیان و مدرسان مرجع است.

دهقانی بر اهمیت نقش مدرسان مرجع نسبت به مجامع اعضا تاکید و بیان نمود: گام چهارم ما در استان هاست و از هر شهرستان یک مربی مرد و یک مربی زن انتخاب می شوند تا توجیه شوند. در گام بعدی باید تمام مربیان شهرستان ها توجیه شوند.

معاون فعالیت های دانش آموزی سازمان دانش آموزی توجیه یاور مربیان را گام بعدی دانست و ادامه داد: گام هفتم گامی است که تمام پیشتازان باید فعالیت موثر داشته باشند.

وی در بحث راه اندازی کمیته های فنی گفت: هر کمیته باید مسئول دبیرخانه داشته باشد در این راستا باید 9 گام برداشته گردد؛ دبیرخانه مرکزی، ابلاغ شیوه نامه و دبیرخانه های استان، کمیته فنی مرکز، کمیته فنی استان، کمیته فنی شهرستان، بانک جامع اطلاعات، صدور ابلاغ، مشخص سطح و رتبه بندی و صدور گواهی و احکام از جمله این گام ها هستند .

دهقانی پیرامون موضوع تهیه ملزومات نیز توضیحاتی داد و اضافه نمود: علائم و نشان ها را برای حدود 85 هزار دانش آموز و 15 هزار مربی در اختیار قرار می دهیم این موضوع باید تا شهریوماه اتفاق بیافتد.

معاون فعالیت های دانش آموزی سازمان دانش آموزی اضافه نمود: برای اینکه بتوانیم فراوریات چندرسانه ای داشته باشیم یک مرکز آموزش و پژوهش را راه اندازی نموده ایم و استودیویی از روز شنبه هفته آینده فراوری محتوای چندرسانه ای و استاندارد خواهد داشت.

وی از فراوری 41 عنوان کتاب در 3 حوزه اطلاع داد و گفت: کوشش داریم تا خاتمه شهریورماه در حوزه آموزش و توانمندی اقداماتی انجام دهیم اولین دوره آموزش مقدماتی مربیان برگزار گردید و دومین دوره نیز برگزار خواهد شد آموزش اصلی ما در این حوزه بعد از مهرماه خواهد بود.

دهقانی بیان نمود: در سال 1400 در حوزه آموزش و توانمندسازی با آموزش های استاندارد و فراوری محتواهای چند رسانه ای حرف جدیدی را برای گفتن خواهیم داشت. در بحث اجرای میدانی و عملیاتی 5 قطب را مشخص کردیم و برای حدود 600 دانش آموز دختر و پسر یعنی 2 هزار و 500 نفر اردوی ملی خواهیم داشت.

معاون فعالیت های دانش آموزی سازمان دانش آموزی در بخش دیگری از صحبت های خود در این نشست بازمهندسی تشکیلات را مهم ترین پروژه وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت: باید میزهای دانش آموزی را راه اندازی کنیم و آنان را به کار بگیریم همچنین باید در بحث نیروی انسانی موثر کار کنیم.

وی با بیان اینکه جشنواره شادمانه های برفی زمستانی سازمان در 8 محور ابلاغ شده است که با قدرت باید پیگیری گردد اضافه نمود: تشکیل گروه های مدرسه ای مطالبه رئیس سازمان است که باید از استان و ستاد خارج گردد.

دهقانی با تاکید براینکه مسئولیت اجرای آموزش با مدیر است بیان نمود: پویش یاوران انقلاب در دستور کار است. عصر آینده عصر دیجیتال است ویروس کرونا ازبین می رود و ما در شاد باقی خواهیم ماند لذا در حوزه سواد رسانه ای و تربیت شهروند دیجیتال یاری کنید.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 6 فروردین 1400 بروزرسانی: 6 فروردین 1400 گردآورنده: nicepatogh.ir شناسه مطلب: 1486

به "راه اندازی مرکز آموزش و پژوهش برای تولیدات چند رسانه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی مرکز آموزش و پژوهش برای تولیدات چند رسانه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید